گارانتی محصولات ایران خودرو از ۲ به ۳ سال افزایش یافت

گارانتی ۳ ساله برای محصولات ایران خودرو

0

واژه گارانتی به مجموعه تعهداتی گفته می‌شود که سازنده در قبال وقوع هرگونه ایراد ناشی از کیفیت نامطلوب قطعات، تجهیزات و یا فرآیند نامناسب ساخت محصول خود تحت شرایط و زمانی خاص، جهت رفع آنچه از طریق تعمیر و چه از طریق تعویض قطعات بر عهده می‌گیرد. در این حالت هزینه‌های تحمیل‌شده بر عهده تولیدکننده محصول است.

در واقع گارانتی خودرو مجموعه خدماتی است که یک شرکت خودروساز طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌‌کنندگان خودرو به خریدار محصول خود می‌دهد و این خدمات تضمین‌کننده کیفیت و مشتری‌مداری آن شرکت خودروساز در قبال خودرو است. در ایران نیز خودروسازان و واردکنندگان خودرو، گارانتی‌هایی با حداقل ۱۸ ماهه و حداکثر ۵ ساله را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌‌ خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۱ از افزایش گارانتی تمامی محصولات این گروه صنعتی از ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر پیمایش، به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش خبر داد و این اقدام را مطابق با اجرای بند دوم فرمان هفتم از هشت فرمان رئیس‌جمهوری محترم و در راستای راهبرد وزیر صنعت، معدن و تجارت خواند.

بابک سلاجقه مدیرعامل شرکت خدمات‌پس‌ازفروش ایران‌ خودرو نیز در این خصوص گفت: «تمامی خودروهای مدل ۱۴۰۱ به بعد و خودروهایی که در اسفندماه سال گذشته با مدل ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده شده‌اند، مشمول افزایش دوره گارانتی هستند.»

وی در ادامه افزود: «سامانه خدمات‌پس‌از‌فروش نیز هم‌‌اکنون با این رویکرد به‌روزرسانی شده و برای خودروهای مشمول لحاظ خواهد شد.» همچنین دفترچه راهنمای خودرو که شرایط گارانتی محصولات ایران‌ خودرو در آن درج شده است نیز اصلاح و به خودروهایی که از فروردین‌ماه به بعد تحویل شود، دفترچه جدید ارائه خواهد شد.»

جدیدترین آگهی‌های خودرو

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات‌پس‌ازفروش ایران‌ خودرو، سلاجقه گفت: «خودروهای پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷، پارس، سمند و دنا تا پیش از این اقدام دارای گارانتی ۲ ساله یا پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) و خودروهای دنا پلاس، رانا و رانا پلاس دارای گارانتی ۳ ساله یا ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده‌اند که پس از اجرا‌شدن این طرح گارانتی تمام این خودروها به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش افزایش یافته است.»

وی افزود: «تمام تلاش گروه صنعتی ایران‌ خودرو افزایش رضایت مشتریان از محصولات و خدمات است تا طبق منویات مقام معظم رهبری، هموطنان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند، با این رویکرد شرکت ایساکو نیز همچنان در تلاش است با تسهیل و چابک‌سازی ارائه خدمات هرچه سریع‌تر این مهم را تحقق بخشد.»

در ماده ۸ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است، هرگونه عیب و نقص و خسارات جانی و مالی وارد به مصرف‌کننده و اشخاص ثالث که به‌دلیل تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی یا دریافت خدمات خارج از شبکه رسمی و مجاز عرضه‌کننده توسط مصرف‌کننده طی دوران ضمانت ایجاد شود، از شمول این قانون خارج است و هیچ‌‌گونه حقی برای مصرف‌کننده و اشخاص ثالث در برابر عرضه‌کننده ایجاد نمی‌کند.

گارانتی خودرو شرایط خاصی دارد و در صورت خارج‌شدن خودرو از شرایط تعیین‌شده، خودرو دیگر شامل گارانتی نیست. مهم‌ترین مسئله‌ای که در خصوص ابطال تعهد فروشنده به خریدار در زمان مذکور می‌توان به آن اشاره کرده، تعمیر خودروهای تحت گارانتی در تعمیرگاه‌های متفرقه است.

دومین مسئله‌ای که باعث از بین رفتن ضمانت برخی از قطعات خودرو می‌شود، انجام اقدامات غیر استاندارد توسط مشتری است. این اقدامات می‌تواند شامل تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی باشد که باعث صدمه دیدن سایر قسمت‌های مرتبط با آن بخش خودرو شود.

لازم به ذکر است، مرکز پاسخ‌‌گویی هوشمند ایران‌ خودرو به شماره ۰۹۶۴۴۰ همواره آماده ثبت درخواست‌ها، دریافت نظرات و مسائل مشتریان این گروه صنعتی در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات است.

آخرین شرایط فروش ایران خودرو

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.