مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت

جدال با دو رقیب قدرتمند

2

 

جک J4 را باید جایگزین برادر بزرگتر خود یعنی جک ۵ دانست. جک جی ۵ که با ورود به بازار توانسته بود به دلایلی مانند طراحی زیبا، قوای فنی مناسب، و استهلاک کمتر نسبت به رقبا به یکی از موفق‌ترین خودروهای چینی بازار بدل شود، اینک که این خودروی جای خود را جک J5 داده است. در ادامه این مطلب به مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت می‌پردازیم تا ببینیم 
آیا جک جی ۴ حریف این دو خودرو می‌شوید یا نه؟

عکس جک J4 از پشت
نمایش پشتی جک J4

مقایسه جک J4 با بسترن B30

از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند، اما جک J4 از هماهنگی بیشتری در اجزا بدنه و ریتم طراحی بهتری برخوردار است و در حالی که بسترن B30 در نمای روبرو چهره جذابی دارد ولی قسمت عقب آن اصلا هماهنگ طراحی نشده است. و می‌توان جک جی ۴ را خودروی زیباتری دانست.

با مقایسه جک J4 با بسترن B30 در می‌یابیم که طراحی کابین جایی است که بسترن B30 برتری‌های خودش را به رخ می‌کشد چرا‌که سبک طراحی کابین جک J4 یادآور کابین هیوندای اکسنت است و متریال درون کابین حس یک خودروی اقتصادی را منتقل می‌کند. با این حال، بسترن B30 طراحی بهتر و مدرن‌تری دارد و ردِپای محصولات فولکس واگن در آن دیده می‌شود و از متریال با کیفیت‌تری نیز ساخته شده است.

از نظر ابعاد نیز بسترن B30 دست بالا دارد و از ابعاد بزرگتری برخوردار است. بنابراین می‌توانیم توقع داشته باشیم که با کابین بزرگتر و فضای بار بیشتری مواجه باشیم.

با نگاهی به مقایسه جک J4 با بسترن B30 متوجه می‌شویم که بسترن B30 از آپشن‌های رفاهی مناسبی بهره می‌برد. از میان این آپشن‌ها می‌توان به فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی، کروز‌کنترل، سان‌روف، سیستم کنترل در سربالایی HAC، نمایشگر ۷ اینچی، دیلایت، دوربین عقب، آینه‌های تاشو برقی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو اشاره کرد.

جک J4 اندکی از نظر آپشن‌ها فقیرتر است، البته امکاناتی مانند کروز‌کنترل، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های برقی به‌همراه گرمکن مجهز است. آپشن اضافه‌تری مانند کنترل فشار باد لاستیک‌ها در جک J4 دیده می‌شود اما جای خالی سان‌روف نیز اندکی توی ذوق می‌زند.

از نظر ایمنی جک جی ۴ سیستم‌های ترمز ABS و EBD مجهز است و همچنین از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو بهره می‌برد. البته ترمز عقب کاسه‌ای یک نقطه ضعف برای جک جی ۴ محسوب می‌شود. با این حال، بنا‌بر اعلام شرکت سازنده در تولید این خودرو از فولاد بسیار مقاوم استفاده شده است. در نقطه مقابل بسترن B30 نیز از ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است و در کنار ترمزهای دیسکی خود از سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, TCS, ESP بهره می‌برد.

بسترن B30 دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری است که توان تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن می‌تواند بسترن را در ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند . اما جک J4 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از گیربکس اتوماتیک CVT نیز بهره می‌برد که می‌تواند این خودرو را در ۱۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

هر دو خودرو با توجه به استاندارد آلایندگی یورو ۵ از مصرف سوخت مناسبی نیز برخوردارند. این بود خلاصه‌ای از مقایسه جک J4 با بسترن B30. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه بسترن B30 با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

عکس جک J4 از داخل
نمای داخلی جک جی ۴

مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت

جیلی GC6 یکی دیگر از خودروهای چینی موجود در کلاس سدان است. این خودرو در نسخه فیس‌لیفت تغییرات زیادی را تجربه کرد و توانست به یک خودروی زیبا و جذاب تبدیل شود و در کنار جک J4 که از طراحی خوبی برخوردار است می‌تواند به‌عنوان یک سدان چینی زیبا تلقی شود.

با مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت باید گفت که از نظر طراحی، کابین جک J4 مطلوب است ولی در حد و اندازه‌های یک سدان اقتصادی ظاهر شده و کیفیت متریال نیز خیلی بالا نیست، در نقطه مقابل جیلی سعی کرده که طراحی GC6 را به محصولات روز دنیا نزدیک کند. تریم دو رنگ در کنار روکش چرمی صندلی‌ها و ارگونومی خوب ادوات باعث که کابین جیلی GC6 یک سروگردن بالاتر از جک J4 باشد.

جیلی GC6 به امکانات رفاهی مانند سان‌روف، سیستم صوتی مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچی لمسی و ۶ بلندگو، سنسور و دوربین عقب، دیلایت، سیستم تهویه مطبوع مجهز است. اما جک J4 به امکاناتی مانند کروز‌کنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، چراغ‌های اتولایت جلو و سنسور پارک عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها مجهز است، اگرچه از سان‌روف در این خودرو خبری نیست.

با مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت از نظر ایمنی می‌بینیم که جیلی GC6 همانند جک J4 به ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است و از سیستم‌های ترمز ABS و EBD بهره می‌برد. اگرچه ترمزهای جیلی در جلو و عقب از نوع دیسکی است ام جک جی ۴ تنها در ترمز جلو از این سیستم بهره می‌برد.

جیلی GC6 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس به‌کار رفته در این خودرو نیز یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت جاتکو ژاپن است که وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را دارد. از طرفی جک جی ۴ نیز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از گیربکس اتوماتیک CVT نیز بهره می‌برد.

در نقطه مقابل، جک J4 مصرف سوختی در حدود ۶.۲ لیتر دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۱۳.۵ ثانیه خواهد بود؛ در‌حالی‌که جیلی GC6 میانگین مصرف سوخت ۶.۷ لیتری دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۱۲ ثانیه است.

امیدواریم که این مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت توانسته باشد به سوالات شما درباره چگونگی عملکرد و آپشن‌های کلی جک جی ۴ پاسخ داده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش جک J4 مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما و خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

2 نظرات
  1. Dalahoo می‌گوید

    سلام و احترام ، بنده همیشه خواهان پارس تندر بودم به دلیل مشکل مالی فروختم و به پیشنهاد بعضی دوستان تازگی جک جی ۴ گرفتم ، واقعا تو این رنج قیمت جک جی ۴ بهترین خودرو برای زیر پا خیلی سرتر از خانواده پژو دنا و ال ۹۰ هست ، پیشنهاد میدم اگر با این تفکر که بخرید روی فروشش سود یا زیان مالی کنید اصلا نخرید ، بخرید و فقط استفاده کنید به نظر من که الان استفاده میکنم ماشین فوق العاده خوبی هست

  2. فرسام می‌گوید

    جک جی ۴ دارم و از نظر ماشین خانوادگی و کم استهلاک بودن بهترین گزینه در رنج قیمتی مورد نظر است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.