جزئیات دقیق طرح شناورسازی ساعت کار از مهرماه

0

تازه‌ترین جزئیات اجرای طرح شناورسازی ساعت کار ادارات در مهرماه ۱۴۰۱ از سوی استانداری تهران منتشر شد. این طرح که برای اولین‌بار قرار است اجرا شود، تلاشی است برای کاهش ترافیک ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ که به روال هر سال و با بازگشایی مدارس بر خیابان‌های شهر بار می‌شود.

زمان‌بندی طرح شناورسازی ساعت کار چگونه است؟

اواخر مرداد ماه ۱۴۰۱ بود که استاندار تهران اعلام کرد این سازمان قصد دارد برنامه‌ جدیدی برای مدیریت ترافیک مهرماه امسال اجرا کند. این در حالی بود که دو سال گذشته مهرماهی با کمترین ترافیک ممکن در طول سال‌های اخیر را پشت‌سر گذاشته بودیم. دلیل این مسئله هم غیرحضوری بودن مدارس به دلیل همه‌گیری کرونا بود.

در واقع از آغاز همه‌گیری کرونا این اولین سالی است که مدارس به صورت حضوری و از ابتدای مهرماه پذیرای دانش‌آموزان هستند. از این رو بعد از یک وقفه کوتاه‌مدت بار دیگر ترافیک مهرماه به خیابان‌ها باز خواهد گشت. در همین راستا استانداری تهران با سنجیدن طرح‌هایی که در سال‌های گذشته در شهر اجرایی شده، ایده‌ جدیدی برای مهار ترافیک مهر ماه دارد. آن هم اجرای طرح شناورسازی ساعات کار ادارات است.

از آنچه تاکنون در خصوص این طرح منتشر شده می‌توان دریافت که ساعات شروع به کار ادارات مختلف در تهران حد فاصل ساعت ۷ تا ۹ شناور است. در واقع طبق جدول زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی استانداری هر اداره سازمانی باید در یک زمان مشخص در این بازه زمانی کارش را آغاز کند.

 مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود.
  • بر اساس این مصوبه بانک‌ها از ساعت ۷ صبح خدمت‌رسانی به مشتریان را آغاز خواهند کرد. از همین‌رو کارمندهای بانک باید از ساعت ۶:۳۰ در محل کار حاضر شوند.
  • دیگر سازمانی که برای ساعت بازگشایی آنها تعیین تکلیف شده مدارس هستند. مطابق آنچه استانداری تهران اعلام کرده ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ خواهد بود
  • همچنین در این جدول زمان‌بندی برای ساعت شروع به کار کارخانه‌جات استان تهران هم برنامه‌ای در نظر گرفته شده است. مطابق این اطلاعیه ساعت شروع به کار شیفت صبح کارخانه‌جات و کارگاه‌ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری کارخانه‌جات و کارگاه‌ها انجام می‌شود.
توجــــه: هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیونت و کامیون از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح ممنوع خواهد بود.

همچنین پلیس راهور نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفین توقف‌های غیرمجاز و سد معبر اقدام می‌کند. علاوه بر این‌ها و مطابق اعلام محسن منصوری، استاندار تهران مقرر شد تا فرمانداران استان نسبت به پیگیری و ساماندهی سرویس مدارس در قالب کارگروه ماده ۱۸ و با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی اقدام کنند.


انواع آگهی مشاغل را در دیوار ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.