نتایج آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی چه زمانی اعلام می‌شود؟

0

دو آزمون مهم استخدامی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در روز جمعه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. به این ترتیب داوطلبان شانس پر کردن بیش از ۴ هزار عنوان شغلی را در سازمان تأمین اجتماعی و همچنین شرکت کار و تأمین که از شرکت‌های وابسته به تأمین اجتماعی است را دارند.

این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۱ است و دایره وسیعی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف را هم دربرمی‌گیرد. مطابق اعلام سازمان تأمین اجتماعی استقبال خوبی از این آزمون به عمل آمد و بیش از ۶۰ هزار داوطلب برای استخدام در این دو سازمان با یکدیگر رقابت کردند.

آمار تفکیکی که بعد از برگزاری آزمون منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۶ هزار و ۶۵۰ نفر داوطلب برای استخدام در سازمان تأمین اجتماعی در آزمون روز گذشته شرکت کرده بودند. این سازمان برنامه دارد از این میان ۳۳۷۶ نفر را استخدام کند.

  • از این تعداد قرار است ۱۱۴۵ نفر در واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی مشغول به کار شوند و ۲۲۳۱ نفر هم به استخدام واحدهای درمانی این سازمان درآیند.
  • تفکیک جنسیتی شرکت‌کنندگان در این آزمون هم به این ترتیب است که ۵۸ درصد شرکت‌کنندگان را خانم‌ها و ۴۲ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
  • همچنین ۱۳ و ۱۰۵ نفر در وب‌سایت سازمان سنجش برای شرکت در آزمون استخدامی شرکت کار و تأمین اعلام آمادگی کرده بودند و روز گذشته نیز در آزمون استخدامی این شرکت حاضر بودند.
  • از این میان هم قرار است ۱۱۲۰ نفر استخدام شوند. به این ترتیب که ۲۵۸ نفر به استخدام واحدهای بیمه‌ای شرکت کار و تأمین در می‌آیند و ۸۶۲ نفر هم در واحدهای درمانی این شرکت استخدام می‌شوند.
  • تفکیک جنسیتی شرکت‌کنندگان در این آزمون هم به این ترتیب است که ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
  • لحاظ‌کردن امتیاز بومی (۴۰ درصد امتیاز بومی شهرستان) و همچنین قانون اصلاح سن (سابقه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه) و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (امتیاز سنی و افزایش نمره کتبی آزمون) است.
این آزمون روز جمعه ۱۵ مهر ماه به صورت متمرکز در ۳۱ مرکز استان کشور برگزار شد.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی

زمان‌بندی استخدام در سازمان تأمین اجتماعی در شهریور ماه گذشته و همزمان با شروع فرایند استخدام در این سازمان اعلام شده بود. به این ترتیب که داوطلبان تا پایان تابستان فرصت داشتند برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کنند.

سپس در ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ آزمون کتبی استخدامی برگزار شد و بقیه فرایندهای استخدام نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تا پایان پاییز ۱۴۰۱ به سرانجام برسد و نیروهای جدید به استخدام سازمان درآیند.

آنچنان که حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش اعلام کرده، نتایج این آزمون کتبی در نیمه آبان ۱۴۰۱ و نزدیک به یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. این نتایج به صورت چند برابر ظرفیت است و راه‌یافتگان به این مرحله باید در گزینش‌های بعدی سازمان شرکت کنند.

همچنین باید اسناد و مدارک ارائه شده از طرف آنها راستی‌آزمایی شود. بعد از عبور از چند مرحله گزینش علمی و عقیدتی و همچنین سنجش‌های سلامت روان فرایند استخدام نیروهای جدید آغاز می‌شود.

آگهی‌های انواع مشاغل را در دیوار ببینید


***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.