مقایسه لیفان ۶۲۰ با پژو پارس و دنا

خودرویی با ظاهر بزرگان

0

انتخاب خودرو در بازار ایران، کمی سخت و البته پیچیده است. هر خودرو در ایران رقبایی دارد که بر اساس کلاسی که خودرو در آن ساخته شده، قیمت یا نوع کارکرد، در نظر گرفته می‌‌شوند. برای سدانی جمع و جور چون لیفان ۶۲۰ نیز چند سدان دیگر به عنوان رقیب هستند که در بازار ایران تولید و خرید و فروش می‌‌شوند. در این مطلب به مقایسه لیفان ۶۲۰ با پژو پارس و دنا می‌پردازیم و لیفان ۶۲۰ را در برابر این دو خودروی محبوب داخلی بررسی می‌کنیم.

مقایسه لیفان ۶۲۰ با پژو پارس

پژو پارس را از موفق‌ترین فیس‌لیفت‌های صنعت خودروی ایران می‌‌دانند. هر دو خودرو را در کلاس C ارزیابی می‌‌کنند. خودروهای کلاس C، در کل خودروهایی هستند که اندازه متوسط حساب می‌‌شوند و از خودروها و سدان‌های بزرگ، یک مرتبه کوچک‌ترند. حجم موتور این خودروها بیش از ۱۳۰۰ و کم‌تر از ۲۰۰۰ سی‌سی بوده و طول آن‌ها غالباً بیش از ۴ هزار میلی‌‌متر است. امکانات رفاهی آن‌ها نیز در حد و اندازه یک خودروی اقتصادی ارائه می‌‌شود.

با مقایسه لیفان ۶۲۰ با پژو پارس در می‌یابیم که پژو پارس با دو موتور XU7 و TU5 و دو مدل پارس سال و پارس ال ایکس تولید می‌‌شود و خودرویی خانواده‌پسند و پراقبال در بازار ایران است. هر دو خودرو ظاهری مناسب داشته و برای یک خانواده متوسط یعنی خانواده‌ای با سه یا چهار نفر جمعیت، مناسب هستند.

از نظر فنی، قدرت ایجاد شده توسط موتور لیفان ۶۲۰ بالاتر از پژو پارس است. موتور به کار رفته در لیفان نیز فن‌آوری جدیدتری داشته و کشش بهتری ایجاد می‌‌کند. از نظر مصرف سوخت نیز وضعیت لیفان با ۸.۸ لیتر مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در داخل شهر، بهتر است.

از نظر طراحی داخلی‌ و آپشن‌ها نیز قطعاً‌ برتری با لیفان ۶۲۰ است. البته سه مزیت بزرگ پژو پارس را که شامل بازار خوب خرید و فروش نسخه‌های کارکرده پژو پارس، کم‌تر بودن افت قیمت در نسخه‌های کارکرده و خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات است را هم نباید در این مقایسه نادیده بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پژو پارس با خودروهای رقیبش را مطالعه کنید.

عکس لیفان ۶۲۰

مقایسه لیفان ۶۲۰ با دنا

دنا، دیگر سدان تولید شده توسط ایران خودرو از رقبای معمول لیفان ۶۲۰ تلقی می‌‌شود که در کلاس سگمنت C قرار می‌‌گیرد. خودروی دنا، دارای نوع موتور EF7 با حجم ۱۶۴۶ سی‌‌سی‌ است. حداکثر توان موتورش ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر سرعتی که می‌‌تواند داشته باشد، ۱۸۹ کیلومتر در ساعت است.

با مقایسه لیفان ۶۲۰ با دنا از نظر مصرف سوخت باید گفت که وضعیت دنا بهتر است و مصرف آن در داخل شهر به ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم نمی‌‌رسد. حجم صندوق عقب دنا به پای لیفان ۶۲۰ نمی‌‌رسد و ۱۰۰ لیتری از آن کوچک‌تر است. از نظر پیشرانه، ظاهراً وضعیت لیفان ۶۲۰ بهتر است، زیرا غالباً ‌از نوع ۱۸۰۰ سی‌سی است. در کل، وضعیت فنی و ظاهری لیفان ۶۲۰ را باید بهتر ارزیابی کنیم.

از نظر ظاهر و آپشنال بودن باید این دو خودرو را از جهات مختلف با هم مقایسه کرد. مثلا دنا با داشتن امکاناتی مثل صندلی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و… دست برتر را نسبت به لیفان ۶۲۰ دارد، اما لیفان ۶۲۰ هم با داشتن آپشن‌هایی مثل سانروف، تریم داخلی چرم و دوربین عقب، نسبت به دنا برتر است.

از آن‌جا که موتوری که روی لیفان ۶۲۰ کار گذاشته شده برای خودروهایی با وزن سنگین‌تر بوده، در نتیجه قدرت و کشش ایجاد شده در این خودرو بالاتر است. برتری دنا را باید در خدمات پس از فروش و خرید و فروش راحت‌تر نسخه‌های دست‌دوم آن و نیز بازار پررونق آن در داخل کشور ارزیابی کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر پیش از خرید خودرو، مطلب مقایسه دنا با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از لیفان ۶۲۰ در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش لیفان ۶۲۰ مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.