مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی شد

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره از نسخه مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس رونمایی شد. این نسخه قوی‌ترین خودروی تولید انبوه مرسدس به حساب می‌آید. وجود حرف E در نام این خودرو به‌معنای اولین محصول پلاگین هیبریدی خانواده AMG است. پس از این خودرو قرار است که مرسدس AMG محصولات پلاگین هیبریدی بیشتری را عرضه کند.

پیشرانه هیبریدی مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس را همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی معروف مرسدس تشکیل می‌دهد. این موتور درون‌سوز با یک استارتر ۱۴ اسب بخاری و موتور الکتریکی کار گذاشته شده در اکسل عقب، همکاری می‌کند.

این موتور الکتریکی با گیربکس ۲ سرعته که به‌صورت برقی کنترل می‌شود و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل‌کننده الکترونیکی یکپارچه شده است.

تیم مهندسی طراحی این خودرور همکاری نزدیکی با تیم فرمول ۱ مرسدس AMG دارد؛ به همین دلیل توانسته‌اند باتری قدرتمند و درعین‌حال سبکی را برای این خودرو طراحی کنند. باتری این خودرو وزنی معادل ۸۹ کیلوگرم دارد و موتور الکتریکی نصب‌شده در این خودرو قادر به تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت است. ازآنجایی‌که هدف تیم مهندسی از توسعه این سیستم پلاگین هیبریدی افزایش توان و بهبود عملکرد است، AMG GT 63 S E پرفورمنس در حالت تمام الکتریکی فقط ۱۲ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

ویژگی مهم این پکیج باطری برخورداری از مایع خنک‌کننده‌ غیر رسانا با تکنولوژی بالا است که در اطراف همه‌ ۵۶۰ سلول باطری‌ها جریان دارد و هرکدام را به‌صورت مجزا خنک می‌کند. حدود ۱۴ لیتر مایع خنک‌کننده به‌طور مداوم در اطراف باطری‌ها در جریان است تا آنها را در دمای مطلوب ۴۵ درجه سانتی‌گراد نگه دارد.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس قادر است در مدت‌زمان ۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این سدان فول‌سایز لوکس طی کمتر از ۱۰ ثانیه می تواند از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. بیشترین سرعت این خودرو نیز ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت است.

برای رانندگی با این خودرو ۷ حالت رانندگی مختلف از طریق سیستم AMG Dynamic Select تعبیه شده است که عبارتند از

  • الکتریکی؛
  • راحت، اسپرت؛
  • اسپرت پلاس؛
  • مسابقه؛
  • لغزنده؛
  • شخصی.

در میان این مودهای رانندگی، حالت لغزنده بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ زیرا قدرت را کاهش می‌دهد و منحنی گشتاور را صاف می‌کند تا به کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده کمک کند. این ماشین به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که در ۴ سطح احیای مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس با سیستم تعلیق Ride Control+ که متشکل از کانال‌های بادی چندگانه، کنترل‌کننده خودکار ارتفاع و کمک‌ فنرهای قابل‌تنظیم الکترونیکی است، به دست مشتری خواهد رسید. همچنین برای این خودرو دیسک‌های کربن سرامیکی ۴۲۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب در نظر گرفته شده است. کالیپرها در جلو و عقب به ترتیب شش و تک پیستونه هستند.

طراحی نسخه مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس تفاوت‌هایی جزئی با GT 63 S بنزینی دارد: شاخص‌ترین آنها وجود نشان‌هایی روی بدنه، درگاه مخصوص شارژ در قسمت عقب و رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی با طراحی جدید است.

برای این نسخه پکیج‌های AMG Night Package II و ترکیبی از دو پکیج Night Package و Carbon Package در نظر گرفته شده است که با سفارش آنها نسخه E Performance تمایز بیشتری پیدا می‌کند. در داخل کابین نیز شاهد تغییراتی جزئی در گرافیک نمایشگرها و اضافه‌شدن کنترلرهای اختصاصی برای نسخه E Performance هستیم.

در نمای عقب این نسخه نیز همچنان همان چراغ‌های کشیده و فرم منحنی حفظ شده است که نمای زیبایی به ‌این خودرو می‌دهد. سر اگزوزهای جدید مربع‌شکل بزرگ AMG با دیفیوزر میانی آن و اسپویلر فعال روی در صندوق‌ عقب از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است. نشانه‌هایی مانند لیپ سپر جلو از جنس فیبرکربن، دیفیوزر فیبرکربنی و اسپویلر فعال در این نسخه پلاگین ـ هیبرید هم حفظ شده است تا آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشد.

مرسدس هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است، اما قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار دلار برای E Performance حدس زده می‌شود. مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس برای اولین‌بار در نمایشگاه مونیخ به نمایش عمومی خواهد آمد و سپس تا اواخر امسال در اروپا و ایالات‌‌متحده به فروش خواهد رسید.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو مرسدس بنز

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *