با گران‌ترین خودروهای جهان آشنا شوید

5

گران‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ این سوالی است که ماشین بازها و علاقه‌مندان به خودرو هر ساله از خودشان می‌پرسند. در این مطلب نگاهی داریم به مشخصات و قیمت ۶ خودرو گران‌قیمت و جدیدی که در بازار جهانی حضور دارند که البته مخصوص ثروتمندان ساخته می‌شوند.

برخلاف تصور همه، بازار خودروهای لوکس بسیار داغ است و همین حالا هم که کرونا امان خودروسازان را بریده، خریداران محصولات لوکس، فراری و رولزرویس و بنتلی را روی هوا می‌قاپند. البته این فقط به امروز مربوط نیست و تقریبا از زمان شروع رشدهای اقتصادی بزرگ در کشورهای چین، هند، برزیل، روسیه و دولت‌های حاشیه خلیج فارس، ثروتمندان تمایل بسیاری برای خرید محصولات گران‌قیمت پیدا کرده‌اند.

این افراد بسته به اینکه میلیونر باشند یا میلیاردر خودروهای خود را از برندهای منتخب خریداری کرده و عموما در کلکسیون خود نگه می‌دارند. مانی خوشبین میلیاردر ایرانی، جی لنو کلکسیونر مشهور آمریکایی و کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور پرتغالی تنها تعدادی از هزاران هزار ثروتمندی هستند که سالانه میلیو‌ن‌ها دلار صرف خرید خودروهای لوکس می‌کنند.

خودروسازان هم با دیدن این ولع علاوه بر تولید محصولات جدید به خلق نسخه‌های سفارشی اقدام می‌کنند که هم قیمت گرانتری داشته و هم هزینه تولید آنها زیاد نیست. عمدتا شرکت‌هایی از ایتالیا، انگلستان و آلمان سازنده گران‌ترین خودروهای تولید انبوه در جهان هستند که ایتالیایی‌ها بیشتر با خودروهای اسپورت و انگلیسی‌ها با تولیدات مجلل و تشریفاتی شناخته می‌شوند.

بوگاتی، لامبورگینی، بنتلی و آستون مارتین از جمله شرکت‌هایی هستند که با ارائه نسخه‌های تولید محدود و سفارشی به خریداران متمول این رده، محصولاتی مخصوص ارائه می‌کنند.

گران‌ترین خودروهای جهان کدامند؟

هرچند که بیشتر افراد قدرت خرید این خودروها را ندارند و شاید رانندگی با این دسته خودروها برای خیلی از مردم جهان تنها در حد یک رویاست، اما تماشای این خودروهای لوکس و گران‌قیمت هم لذت‌بخش است و زیباییشان آدم را مبهوت می‌کند.

در ادامه این گزارش به سراغ گران‌ترین خودروهای جهان رفته‌ایم که عموما از انواع تولید انبوه و مونتاژی هستند و در کارخانه‌ها سرهم‌بندی می‌شوند. اگر به این دسته از خودروها علاقه‌مندید، از مطالعه این مطلب لذت خواهید برد.

رولز رویس کالینان ؛ یکی از گران‌ترین خودروهای جهان

۱ – رولزرویس کالینان؛ تشریفات به معنای واقعی

اولین خودرو از فهرست گران‌ترین خودروهای جهان رولزرویس کالینان است که نامش را از بزرگ‌ترین الماس جهان گرفته‌اند و انصافا این نام برازنده چنین محصولی است.

رولز رویس کالینان فروشی کم‌نظیر را عاید رولزرویس کرده است. خودرویی که از زمان معرفی در بازار جهانی سالانه بیش از ۱۹۰۰ نفر خریدار داشته و سود بالایی را عاید برند انگلیسی کرده است. خب این یعنی با توجه به رنج قیمتی محصولات رولزرویس، کالینان سالانه رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار درآمد نصیب مالک خود می‌نماید.

نمای داخلی رولزرویس کالینان
نمای داخل رولزرویس کالینان

این شاسی‌بلند ۲.۶۶ تنی که ۵.۳ متر طول دارد، توسط گیلز تیلور سرطراح شرکت خلق شده و به یکی از قوی‌ترین موتورهای بنزینی جهان مجهز است. این پیشرانه ۵۶۳ اسبی با اتصال به یک جعبه دنده هشت سرعته کالینان را تبدیل به یک موشک واقعی می‌کند.

رولزرویس که در پرونده کاری خود طی یک قرن گذشته سابقه تولید شاسی‌بلند نداشته، با کالینان ثابت کرد در چه سطح بالایی از دانش مهندسی قرار دارد. بد نیست بدانید؛ لوکس‌ترین نسخه کالینان بهایی بالغ بر ۴۷۰ هزار دلار دارد.

بوگاتی شیرون ؛ یکی از گران‌ترین خودروهای جهان

 ۲ – بوگاتی شیرون؛ یکی از گران‌ترین خودروهای جهان!

دیدن نام بوگانی شیرون در لیست گران‌ترین خودروهای جهان چندان برای کسی تعجب برانگیز نیست. دقیقا مشخص نیست سالانه چه تعداد از مدل گران‌قیمت شیرون تولید می‌شود، ولی این عدد قطعا بیش از ۲۰۰ دستگاه است. خب این یعنی با احتساب مدل‌های سفارشی و بهای ۲.۹ میلیون دلاری، درآمد بوگاتی از فروش سالانه شیرون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار است.

نمایی از داخل بوگاتی شیرون ۲۰۲۱
نمایی از داخل بوگاتی شیرون ۲۰۲۱

شیرون که به بزرگ‌ترین پیشرانه بنزینی جهان مشهور به W16 مجهز است، با حجم موتور هشت لیتر دارای قدرتی معادل ۱۴۷۹ اسب بخار است. چنین رقمی تقریبا سه برابر توانی است که یک نسخه ویژه از شورولت کوروت به خریدارانش ارائه می‌کند.

شیرون که در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شود، سریع‌ترین خودرو تولید انبوه بنزینی جهان هم هست که قادر شده تا مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر را درنوردد. شیرون خودرو مورد علاقه اشخاصی همچون کایلی جنر، کریستیانو رونالدو و مانی خوشبین است که علاقه خاصی به داشتن گران‌ترین ماشین‌‌های جهان دارند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به سریع‌ترین خودروهای جهان

مک‌لارن اسپیدتیل

۳ – مک‌لارن اسپیدتیل؛ عزیز میلیون دلاری

یک سوپراسپورت کلاسیک انگلیسی که از زمان معرفی غوغایی به پا کرده و کلکسیونرها برای خریدش صف کشیده‌اند. این خودرو با بهایی معادل دو میلیون و ۲۳۰ هزار دلاری خودش را در فهرست گران‌ترین خودروهای جهان قرار داده است. مک‌لارن اسپیدتیل قرار است در تعدادی مشخص به دست مشتریان برسد که عدد آن ۱۰۶ دستگاه در سال اعلام شده است. این یعنی همین یک فقره خودرو سالانه چیزی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار درآمد عاید مک‌لارن می‌کند.

نمای داخلی مک‌لارن اسپیدتیل
نمای داخلی مک‌لارن اسپیدتیل

اسپیدتیل که طرح به شدت آیرودینامیک و جذابی دارد، با داشتن موتوری هشت سیلندر، دو توربو، چهار لیتری و ۱۰۳۵ اسبی قادر است تا سرعت ۳۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.  از نکات جالب درباره اسپیدتیل این است که برخلاف سوپراسپورت‌های دیگر، اتاق خودرو گنجایش سه سرنشین را دارد!

بنتلی مولسان مولینر - یکی از گران‌ترین خودروهای جهان

۴ – بنتلی مولسان مولینر؛ یک یادگاری زیبا

مگر می‌شود به گران‌ترین ماشین‌های جهان اشاره کرد و نام بنتلی در آن بین به چشم نخورد؟ یک لیموزین بسیار جذاب و ۶.۲ متری که حد اعلای لوکس بودن و قدرت موتور را با هم در اتاقی مجلل و بزرگ و جادار گنجانده و با مبلغی که به نیم میلیون دلار سر می‌زند، مستقیما با رولزرویس فانتوم، می‌باخ اس و آستون مارتین لاگوندا رقابت می‌کند.

نمای داخلی بنتلی مولسان مولینر
نمای داخلی بنتلی مولسان مولینر

این خودرو که سال‌هاست در خط تولید بنتلی قرار دارد، به عنوان نسخه یادبود در ۱۰۰ دستگاه ساخته شده و با تزئینات مخصوص و پلاک یادگاری تحویل مشتریان می‌شود.

رنگ سفارشی، تزئینات ویژه داخلی و خارجی، تودوزی متفاوت و امکانات خاص از مولسان مولینر یک لیموزین باشکوه ساخته که کمتر خودرویی قادر به رقابت با آن است. موتور هشت سیلندر و ۶۷۵۰ سی‌سی مولسان در این نسخه ارتقا یافته و ۵۳۰ اسب را مستقیم در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فراری GTC4 لوسو - یکی از گران‌ترین ماشین‌های جهان

۵ – فراری GTC4 لوسو؛ سرعت در کنار تجمل

کمپانی فراری که دیگر نیازی به معرفی ندارد. کمپانی خودروسازی که به تولید خودروهای پرسرعت، لوکس و گران‌فیمت شهرت  دارد. اما در این مطلب قرار است که یکی از گران‌ترین خودروهای جهان که توسط این کمپانی ساخته شده است را معرفی کنیم؛ یعنی فراری GTC4 لوسو!

نمای داخلی از فراری GTC4 لوسو
نمای داخلی از فراری GTC4 لوسو

نسخه ۲۰۲۰ فراری لوسو بهایی معادل ۵۷۸ هزار دلار دارد که برای یک هاچ‌بک جی‌تی ۱۲ سیلندر و خاص عدد بزرگی است. لوسو که یکی از عجیب‌ترین فراری‌های تاریخ است، طراحی بسیار خاصی داشته و یکی از بهترین موتورهای خانواده فراری را با خود دارد.

قلب ۶۳۰۰ سی‌سی و ۱۲ سیلندر GT4 با تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت، ظرف کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا تندی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم قادر به حرکت است. این خودرو که گنجایش چهار سرنشین را دارد، بی‌شک بهترین جی‌تی جهان از نظر پیوند میان سرعت و تجمل است.

بیشتر بخوانید: ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

۶ – آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

أخرین مورد فهرست گران‌ترین خودروهای جهان نامی دارد که به یاد سپردنش دشوار است، اما خب خودش هم مانند نامش خاص و جذاب است.

آستون مارتین ونکوییش خودرو بسیار زیبا که حاصل همکاری درخشان برند انگلیسی آستون مارتین با استودیو طراحی زاگاتو از ایتالیاست. این خودرو که به شکل یک استیشن کوپه چهار نفره ساخته شده، به قدری طرحش جذاب است که بیننده را محو تماشای خود می‌کند.

نمای داخل آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک
نمای داخل آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

موتور قدرتمند در ترکیب با طرح استثنایی و تولید به تعداد تنها ۹۹ دستگاه موجب شده تا این خودرو دورگه بهایی در محدوده ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار دلار داشته باشد. این یعنی درآمد این پروژه کوچک برای دو شرکت چیزی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار بوده است. این خودرو جذاب از یک پیشرانه‌‌ ۱۲ سیلندر و ۵۸۰ اسب بخاری بهره می‌برد.

فهرست گران‌ترین خودروهای جهان به‌روزرسانی خواهد شد

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، خودروهای موجود در این فهرست عموما از انواع خودروهایی هستند که تولید نسبتا انبوه دارند. وگرنه مطمئنا خودروهایی خاص‌تر با قیمت‌های بالاتر نیز در جهان وجود دارند که قیمت‌هایی به مراتب بیشتر دارند. ما تلاش می‌کنیم که این فهرست را به طور مرتب به‌روزرسانی کنیم.

درست است که چنین خودروهای لوکس و گران‌قیمتی در دسترس همه مردم نیست، اما با این حال باز هم تعدادی از این خودروها را می‌توانید در خیابان‌های کشور مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت و خرید و فروش خودرو گران‌قیمت و لوکس کافیست که به آگهی‌های دیوار مراجعه کنید.

شما چه اطلاعاتی از گران‌ترین خودروهای جهان دارید؟ به نظر شما بهترین خودروی گران‌قیمت در جهان چه خودرویی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

5 نظرات
  1. علی می‌گوید

    فقط باید گفت اوووف

  2. ملیحه می‌گوید

    داخل بوگاتی شیرونو که میبینم میخوام گریه کنم

  3. نیما می‌گوید

    واقعا عالیه وووو
    ????????????????

  4. Mehdee می‌گوید

    ﮔﺮﺍﻧﺘﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻧﻴﺎ ﻓﺮﺍﺭﯼ ۲۵۰gto ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺣﺮﺍﺝ ﮐﻴﺮﻳﺴﺘﯽ ﻗﻴﻤﺖ ۶۰ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺩﻼﺭﯼ ﺩﺍﺷﺖ

  5. شهاب برزگران می‌گوید

    بهترین خودرو،خودرو روگاتی لاوتور نویره ببینیدیش عاشقش می شید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.