ماجراجویی به سبک نیسان پت فایندر Rock Creek مدل ۲۰۲۳

نقد طراحی و تحلیلی بر ورژن دگرگون شده نیسان پت فایندر به قلم علیرضا محمدزاده

0

در فوریه سال گذشته، نیسان از نسخه جویو Pathfinder با چهره و استایلی متفاوت، امکاناتی بروز، ایمنی ارتقاء یافته و البته گیربکس اتوماتیک کاملا جدید رونمایی کرد. حال، این شرکت ژاپنی با معرفی یک نسخه یا ادیشن جدید از پت فایندر در قالب مدلی آفرود برای مدل سال ۲۰۲۳ سعی دارد تا سبد محصولات خود را گسترش دهد.

همانطور که گفتیم، در نسخه Pathfinder Rock Creek تاکید بر خلق کاراکتری سخت و جدی و آفرودی بوده بوده پس انجام برخی تغییرات نظیر افزایش ارتفاع خودرو به میزان ۵.۸ اینچ و بکارگیری رینگهای ۱۸ اینچی به سبک beadlock با تایرهای ویژه جزو اولین موارد مورد نظر تیم طراحی و مهندسی بوده است.

از نظر طراحی، رنگ بدنه خاص در کنار جلوپنجره جلوپنجره مشکی رنگ V-motion و نشان Rock Creek، هویتی متمایز به این مدل بخشیده همچنین یک باربند سقفی با ظرفیت بار تا ۱۰۰ کیلوگرم برای این مدل در نظر گرفته شده تا نیازهای عشاق آفرود را تا حد زیادی برآورده سازد.

حال به داخل کابین می‌رویم و در اولین برخورد ترکیب جالب روکش چرم مشکی و پارچه صندلی ها با حک نشان Rock Creek در زیر تکیه گاه آرنج و پشتی صندلی‌ها جلب توجه می‌کند. در کنار آن، تضاد رنگی دوخت نارنجی صندلی‌ها، فرمان، پانل ابزار و پانل درها که با نشان نارنجی Rock Creek هماهنگ شده نمایی زیبا را به‌وجود آورده است. البته این همه ماجرا نیست، تجهیزات استاندارد دیگری شامل چراغ‌های مه شکن LED و صندلی‌های ( اصطلاحا کاپیتانی) ردیف در کنار امکان انتخاب شش رنگ استاندارد و چهار ترکیب دو رنگ بدنه نیز جذاب و وسوسه‌انگیز است.

در بخش فنی و موتور، نیسان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری که قدرت آن از  ۲۸۴ اسب بخار به ۲۹۵ اسب بخار افزایش یافته استفاده نموده تا در کنار گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قدرت را به هر چهار چرخ منتقل نماید. نیسان Pathfinder Rock Creek 2023 جدید را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک ۲۰۲۲ در اواخر این ماه رونمایی خواهد کرد و بر اساس برنامه اعلامی، فروش این SUV خشن اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت نیسان پت فایندر

جدیدترین آگهی‌های خودروی نیسان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.