بانک مرکزی: خریدوفروش مسکن در آبان ۶۳ درصد افزایش یافت

0

در آبان ماه تعداد معاملات در بازار مسکن تهران افزایش داشته، همچنین متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع در پایتخت ۳۲ میلیون تومان برآورد شده که نسبت به مهر ماه رشد کرده است.

به نقل از بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۷.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش داشته است.

آگهی‌های فروش مسکونی دیوار را اینجا ببینید

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه سال جاری ۳۲ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۷.۷ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه آبان ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۱۱۸.۲ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۶.۱ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۵.۷ و ۱۲.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع در این ماه، واحادهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

واحدهای مسکونی با ارزش یک تا ۱.۵ میلیارد تومان با سهم ۱۸.۹ درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.