آشنایی با جاهای دیدنی بندر انزلی و حومه

0

بندر انزلی به تالاب زیبا و نیلوفرهای آبی‌اش شهره است. یکی از زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌هایی که هر گردشگری را خیره می‌کند. بندر انزلی در عین زیبایی‌های طبیعی، جاهای دیدنی مثل آکواریوم هم دارد. جاهای دیدنی بندر انزلی آنقدر زیاد هست که شما برای یک سفر چند روزه در فصل مناسب آن را برنامه‌ریزی کنید. برای آشنایی با مناطق دیدنی و تاریخچه این بندر، مطلب پیش رو را بخوانید.

جاهای دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی کجاست؟ سوغات بندر انزلی چیست؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها باید اول از جاهای دیدنی این بندر صحبت کنیم. هر ساله میلیون‌ها مسافر به این شهر زیبای شمالی ایران سفر می‌کنند. بهتر است چند روزی را مهمان این بندر باشید و زیبایی‌های آن را به چشم ببینید.

اجاره ویلا بندر انزلی

جاذبه‌های طبیعی

  • تالاب انزلی
  • ساحل بندر انزلی
  • پارک جنگلی بندر انزلی
  • موج‌شکن انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی برای تاریخ‌دوستان

  • مناره یا برج ساعت انزلی
  • کاخ موزه بندرانزلی یا کاخ میان‌پشته
  • خیابان سپه
  • کشتی میرزا کوچک خان جنگلی
  • حافظیه انزلی

تفریح‌گاه‌ها و تفرج‌گاه‌های شهر

  • آکواریوم بندر انزلی
  • مرکز تجاری ونوس
  • مرکز تجاری ستاره شمال
  • منطقه آزاد بندر انزلی

قایق سواری تالاب انزلی

تالاب بندر انزلی؛ نگین جاهای دیدنی بندر انزلی

اولین و مهم‌ترین زیبایی این بندر، تالاب انزلی است. تالاب انزلی یکی از زیباترین تالاب‌های جهان است که در غرب دلتای سفیدرود و در قسمت جنوبی بندر انزلی واقع شده است. جزیره‌های کوچک و بزرگی در دل این تالاب قرار دارند. احتمالا اگر به تالاب انزلی سر زده باشید، گونه‌های مختلف غاز، اردک و سایر پرنده‌های مهاجر را دیده‌اید. نیزارها و نیلوفرهای آبی، زیبایی چشم‌نوازی به این تالاب بخشیده است. اگر به این تالاب رفتید، از قایق‌سواری غافل نشوید.

آکواریوم؛ دنیای آبزیان

بندر انزلی یک آکواریوم زیبا دارد که از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است. این آکواریوم در ۴ طبقه بنا شده و در حدود ۱۰هزار مترمربع بنا دارد. اگر تونل‌های آکواریومی کشورهای همسایه شما را به هیجان در می‌آورد، به این آکواریوم هم سری بزنید. گونه‌های مختلف و زیبایی از ماهی‌ها در تونل بزرگ آکواریوم انزلی وجود دارد.

از جمله جاهای دیدنی انزلی اکواریوم آن است که بدون شک برای هر ایرانی دیدنی و جذاب خواهد بود. کودکان بیشتر از دیدن این مجموعه، سر ذوق خواهند آمد. این آکواریوم هم دارای شهربازی و بولینگ است و هم رستوران بین‌المللی در آن قرار دارد. تونل چهل متری این مجموعه، ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. هزینه بازدید از این مجموعه برای کودکان حدود ۱۱۲ هزار تومان و برای بزرگسالان ۱۴۰ هزار تومان است.

برج ساعت؛ میراثی از دوره ناصری

برج ساعت یکی از قدیمی‌ترین جذابیت‌های بندر انزلی است. این برج در زمان ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۱۹۴ هجری شمسی با مصالح آجری بنا شد و به هدف راهنمایی کردن کشتی‌ها ساخته شده و از دوردست هم قابل مشاهده است. برج ساعت بندر انزلی در سال ۱۳۰۷ یک بار بازسازی شد و هر چهار طرف آن را ساعت گذاشتند و به این اسم مشهور شد. موقعیت این بنا واقع در قسمت پشت بازار سپه است. این بنا همچنان در حال کار است و از جاهای دیدنی بندر انزلی و حومه محسوب می‌شود.

موج‌شکن و پل‌های بندر انزلی

یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی، پل‌هایی است که غازیان و بندرانزلی را به هم مرتبط می‌کند. قدیم‌ترها رفت‌وآمد بین این دو پل با قایق انجام می‌شد. در سال ۱۳۱۴، ساخت پل شروع شد.

موج‌شکن بندر انزلی هم دیدنی و جالب است. بندر انزلی یک بندر زنده و سرپا در تجارت است. به هدف تخریب نشدن قایق‌ها و کشتی‌ها، این موج‌شکن ساخته شده و اکنون بیشتر شکل دیدنی و تفریحی به خود گرفته است. ساخت این موج‌شکن در سال ۱۲۷۴ آغاز و در سال ۱۲۹۳ پایان یافت.

ساختمان قدیمی در بندر انزلی

حافظیه و کاخ سلطنتی در بندر انزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی به خودی خود دیدنی و زیبا است. درست در جایی که شهرداری قرار گرفته، بنایی شبیه به حافظیه شیراز ساخته شده و از جاهای دیدنی بندر انزلی و حومه به حساب می‌آید. مهندسان آلمانی این بنا را در سال ۱۳۱۱ ساخته‌اند. علت نام‌گذاری این بنا به دلیل شباهت به حافظیه شیراز بوده و میزبان کنسرت‌ها و مراسم رسمی زیادی هم بوده است.

اگر به بناهای سلطنتی علاقه دارید، کاخ واقع شده در انزلی را ببینید. اما در سال ۱۳۰۷ به آتش‌سوزی دچار شد. گفتنی است رضاشاه برای اقامت خود آن را بازسازی کرد و شکل امروزی این بنا حاصل آن بازسازی است.

جاهای دیدنی بندر انزلی برای خرید

بندر انزلی یکی از قطب‌های مشهور تجاری در استان گیلان است. این منطقه به علت دارا بودن ویژگی‌های تجاری منطقه آزاد مورد توجه گردشگران بوده است. بسیاری از مردم برای تهیه جهیزیه و خریدهای اساسی سالانه خود به این منطقه رجوع می‌کنند. از مراکز خرید مهم در این شهر می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید ساحل و سپهر
  • مرکز خرید کاسپین
  • بازار ماهی‌فروشان انزلی
  • بازار پردیس
  • مرکز خرید ونوس
  • مجتمع تجاری پارادایس
  • مرکز خرید ستاره شمال
  • مرکز خرید هپی مارت
  • بازار گیلار
  • بازار کپورچال

اجاره ویلا بندر انزلی

بهترین فصل سفر به بندر انزلی

بهترین فصل سفر به بندر انزلی در بهار است که نیلوفرهای آبی در تالاب وجود دارند و زیبایی طبیعی تالاب را دو چندان می‌کنند. هوا در این فصل مطبوع و خواستنی است. البته در ماه‌های ابتدایی پاییز هم این شهر هوای مطبوع و خوبی دارد.

با جاهای دیدنی شهرهای دیگر هم آشنا شوید:

سوغات بندر انزلی چیست؟

از جاهای دیدنی بندر انزلی که بگذریم،‌ همیشه سفر به مناطق مختلف به هدف خرید سوغاتی هم هست. شما بدون شک به هر سفری که می‌روید، برای اطرافیان خود سوغات می‌برید. حتی برخی اوقات خودتان از غذاهای محلی منطقه‌ای خوشتان می‌آید و مواد اولیه آن را در محل تهیه می‌کنید. انزلی هم همینطور است. صید روز ماهی تا چاشنی‌ها و مواد اولیه غذایی خاص این منطقه، سوغات جالبی به شمار می‌آید. مانند سایر شهرهای شمالی ایران، صنایع دستی در سراسر این منطقه وجود دارند.

از ماهی تازه، زیتون، مربا و رب‌های متنوع شمالی تا رشته خوشکار و سبزی‌های محلی، همه و همه سوغات بندر انزلی هستند. اگر می‌خواهید سوغات فاخرتری به هدیه ببرید، فروشگاه‌هایی که هنرهای خراطی و ظرف‌های چوبی دارند را انتخاب کنید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلیبرای کودکان حدود ۱۱۲ هزار تومان و برای بزرگسالان ۱۴۰ هزار تومان
تالاب انزلیرایگان
حافظیه بندر انزلیرایگان
مرکزخرید کاسپینرایگان
دهکده ساحلی بندر انزلیرایگان
برج ساعت انزلیرایگان

جمع‌بندی جاهای دیدنی بندر انزلی

بندرانزلی یکی از شهرهای پر مسافر شمال ایران است. از جاهای دیدنی این منطقه، تالاب انزلی بیش از همه چشم بینندگان را خیره می‌کند. در فصل بهار این تالاب میزبان نیلوفرهای آبی زیبایی است که طبیعت دلچسبی را ایجاد کرده و لوکیشن عکاسی جذابی برای گردشگران به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی بندر انزلی و حومه آنقدر زیاد است که برای چند روز باید برنامه‌ریزی کنید. بندر انزلی دارای یک اکواریوم بسیار زیبا هم است. اگر به این بندر سر زدید حتما از اکواریوم آن دیدن کنید. برای هر گردشگری خرید سوغات اهمیت بالایی دارد. برای سوغات بندر انزلی از زیتون و ترشی‌جات تا ماهی و صنایع دستی چوبی را انتخاب کنید و به هدیه ببرید. ماه‌های اول فصل پاییز زمان خوبی برای سفر به بندر انزلی است، این موقعیت را از دست ندهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.