آغاز فرایند استخدامی نیروی جدید در وزارت جهاد کشاورزی

آغاز فرایند استخدامی نیروی جدید در وزارت جهاد کشاورزی

نتایج چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی هفته گذشته اعلام شده و حالا فرایند استخدامی و گزینشی نیروهای در حال انجام است.

از آنجایی که توسعه کشاورزی همیشه یکی از سیاست‌های مهم توسعه‌ای در ایران بوده، وزارت کشاورزی به عنوان مجری این سیاست در اغلب سال‌های اخیر در حال جذب نیرو بوده است. کمبود نیروی متخصص و با اطلاعات فنی در عرصه کشاورزی در این سال‌ها موجب گسترش کشاورزی سنتی شده و کشاورزی سنتی هم قاتل منابع آبی ایران است.

از این رو، وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کند از همه پتانسیل‌های موجود برای گسترش کشاورزی صنعتی و بهبود روی‌های کشاورزی در ایران استفاده کند. با این توصیفات چندان عجیب نیست که نام این وزارت‌خانه در اغلب برنامه‌های جذب نیرو دیده شود.

این وزارت‌خانه امسال هم یک برنامه استخدامی مهم را پیش برده و در قالب نهمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور در حال جذب ۲۲۸۸ نیروی کار جدید است. نتایج چند برابر ظرفیت این آزمون هفته گذشته اعلام شده و حالا فرایند استخدامی و گزینشی نیروها در حال انجام است. وزارت جهاد کشاورزی هم در این راستا اعلام کرده که در حال آماده‌سازی فرایندهای لازم برای استخدام نیروهای جدیدش است.

جواد اسماعیلی، مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی که مشغول برنامه‌ریزی‌ها در خصوص فراهم کردن روند استخدامی در این وزارت‌خانه است در خصوص آزمون امسال می‌گوید:

«این آزمون در فضای رقابتی و کاملاً با رعایت ضوابط اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور توسط سازمان سنجش و آموزش کشور تیرماه سال جاری برگزار شده و نتایج پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت در سایت سازمان سنجش اعلام شده است و داوطلبین استخدام در وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور از نتیجه و امتیاز خود مطلع شوند.»

توزیع سازمانی این تعداد نیروی جدید چگونه است؟

وزارت جهاد کشاورزی سازمانی بزرگ با چندین و چند شاخه بسیار مهم است. مطابق اعلام این وزارت‌خانه نیروهایی که امسال به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درمی‌آیند نیز در این یک توزیع متناسب در چند سازمان مختلف این وزارت‌خانه مشغول به فعالیت می‌شوند.

مطابق پیش‌بینی‌ها قرار است ۱۰۰۰ تن از این نیروهای جدید در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و ستاد وزارت‌خانه مشغول به فعالیت شوند. همچنین ۱۲۸۸ نیروی دیگر هم قرار است در سازمان‌های منابع طبیعی، امور اراضی و دامپزشک توزیع شوند.

پیش‌تر هم اعلام شده بود که پذیرفته‌شده‌های چند برابر ظرفیت باید چند مرحله گزینشی را پشت سر بگذارند تا نهایتاً به استخدام این سازمان درآیند. حالا وزارت جهاد کشاورزی مراحل طی کردن این روند اداری را چنین برنامه‌ریزی کرده است. همه داوطلبان باید به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اعلام کرده:

«پذیرفته‌شدگان وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه مدارک به دبیرخانه جذب و استخدام مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان محل قبولی (رشته، شغل، محل) و در ستاد وزارت به دبیرخانه جذب و استخدام واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، تقاطع خیابان طالقانی، وزارت جهاد کشاورزی ساختمان شماره (۱) روبروی بیمارستان فوق تخصصی کودکان تهران،مراجعه کنند.»

این فرایند از روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه سال ۱۴۰۱ و روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ (برای کلیه پذیرفته‌شدگان بازمانده از فرآیند تکمیل و ارائه مدارک) با در دست داشتن اصل و تصویر مدارک آغاز خواهد شد.

برنامه مراجعه

تمامی پذیرفته‌شدگان سازمان‌های جهاد کشاورزی و ستاد وزارت جهاد کشاورزی که رقم کد ملی آنها زوج می‌باشد در روزهای زوج و سایرین در روزهای فرد می‌توانند مراجعه کنند. در ضمن روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه برای کلیه پذیرفته‌شدگان که به هر دلیل موفق به حضور برای ارائه مدارک نشده‌اند در نظر گرفته شده است.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که این زمان قابل تمدید نیست و همه پذیرفته‌شده‌ها تا پایان وقت اداری اعلام شده حتما باید به مراجع اعلام شده مراجعه کنند.

بعد از برگزاری آزمون استخدامی نتایج اولیه به صورت ۳ برابر ظرفیت اعلام شده است. در این مراحل بعد از تطبیق مدارک با شغل‌های مورد توجه برای استخدام چند کارگروه‌هایی برای مصاحبه‌ هم در نظر گرفته شده است.

مدارک مورد نیاز

داوطلبان برای طی کردن فرایند استخدامی باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • کارنامه اولیه صادرشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور
  • تمام صفحات شناسنامه داوطلب
  • تمام صفحات شناسنامه همسر
  • صفحه اول و آخر شناسنامه فرزند
  • کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک بومی (اصل)
  • مستندات مربوط به امتیاز بومی شهرستان (فرم پیوست به شماره نامه ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ سازمان اداری و استخدامی کشور)
  • تاییدیه ایثارگری
  • تاییدیه سازمان بهزیستی

بدیهی است برخی از مدارک مانند مدارک ازدواج و فرزند و یا ایثارگری برای آن دسته از افرادی مهم است که می‌خواهند از امتیازات این بخش استفاده کنند.


انواع آگهی مشاغل را در بلاگ دیوار ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *