آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی دنیا

0

پردرآمدترین شغل های فنی دنیا کدامند؟ آیا پردرآمدترین شغل‌های دنیا همگی در حوزه تکنولوژی، بازار سهام، صنایع بزرگ و مواردی از این دست جمع شده‌اند؟ نمی‌توان فنی بود و کار یدی انجام داد و درآمد خوبی داشت؟ البته که این طور نیست.

برخی از پرطرفدارترین شغل‌ها که درآمد زیادی هم دارند، در گروه مشاغل فنی قرار می‌گیرند؛ مشاغلی مثل اپراتور، تکنسین برق، جوشکار و پرستار. در ادامه، با تعدادی ازپردرآمدترین شغل های فنی ، حدود درآمد و بهترین کشورها برای کار آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.


شغل فنی دقیقا چیست؟

شغل فنی به آن دسته از مشاغل گفته می‌شود که انجام آن به قدرت جسمی و استفاده از مهارت‌های فیزیکی نیاز دارد. در اصطلاح کلی، این مشاغل را شغل‌های یقه آبی می‌نامند. این اصطلاح به اوایل قرن بیستم بر می‌گردد و علت نام‌گذاری آن هم به لباس‌های آبی یا طوسی رنگی بر می‌گردد که کارگران می‌پوشیدند.

بسته به میزان مهارت و تجربه‌ افراد، میزان درآمد این گونه مشاغل متغیر است؛ اما به دلیل نیاز به چنین مشاغلی، به‌طور معمول درآمد مناسبی هم دارد.

بازار کار مشاغل فنی چگونه است؟

شاید این طور به نظر برسد که با پیشرفت صنایع و مکانیزه شدن بسیاری از سیستم‌های تولید، دیگر نیاز چندانی به نیروی کار انسانی و فنی نباشد؛ اما موضوع کاملاً برعکس است. گاه مشاغلی بنا به نیاز ایجاد می‌شوند که تا پیش از آن کسی به آنها فکر نمی‌کرد؛ مثلاً مشاغل مرتبط با محیط زیست؛ و جالب است که بسیاری‌ از بخش‌های آن هم، کار فنی و دستی است.

همچنین شغل‌های مرتبط با ساخت‌و‌ساز، معدن، پزشکی و مواردی از این دست، بدون تکنسین و متخصص انسانی قابل‌انجام نیستند. هر کشوری بنا به نیاز و صنایع خود، همواره به نیروهای کار ماهر و نیمه‌ماهر و حتی مبتدی نیاز دارد.

دسته‌بندی مشاغل فنی

دسته‌بندی مشاغل فنی

مشاغل فنی طیف گسترده‌ای از شغل‌ها را شامل می‌شود که هر کدام بسته به میزان پیچیدگی و مهارتی که نیاز دارد، ممکن است زیر شاخه‌های متعددی هم داشته باشد. در جدول زیر، دسته‌بندی کلی این مشاغل را به همراه تعدادی از مشاغل زیرمجموعه مشاهده می‌کنید:

دسته اصلیزیر شاخه‌ها
اپراتورنیروگاه برق، پالایشگاه، مترو، ایستگاه قطار و ...
تکنسینمخابرات، کارخانه‌ها، تعمیرات موبایل و کامپیوتر، نیروگاه برق، تأسیسات ساختمانی و ...
خدمات عمومیافسر پلیس، آتش‌نشان، خدمات شهری، راننده اتوبوس و مترو، پزشکان، پرستاران و ...
مشاغل با مهارت بالالوله‌کش، برقکار، نجار، جوشکار و ...
کارگران کارگران ساختمانی، انباردار، سرایدار و ...

این دسته‌بندی کلی است و می‌توان برای هر شغل به‌خصوص هم چند زیر شاخه تعریف کرد.

مشاغل فنی با مشاغلی دارای تحصیلات دانشگاهی متفاوت هستند اما این به معنای درآمد کمتر این نوع مشاغل نیست! مردم وقتی به خدمات چنین مشاغلی نیاز پیدا می‌کنند، حاضر به پرداخت هر مقدار مبلغی هستند، چراکه بلافاصله آثار این مشاغل را در زندگی خود می‌بینند. در ادامه، به بررسی پردرآمدترین شغل های فنی دنیا خواهیم پرداخت.

پردرآمدترین شغل های فنی در آمریکا

پردرآمدترین شغل‌های فنی در آمریکا

ایالات‌متحده آمریکا به‌عنوان اقتصاد اول جهان، نیاز بی‌پایانی به نیروی کار در همه زمینه‌ها دارد. این نیاز، در بخش صنعت بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین به‌طور معمول، سطح دستمزدها برای مشاغل فنی در این کشور زیاد است.

در ادامه مطلب پردرآمدترین شغل های فنی دنیا جدولی را مشاهده می‌کنید که تعدادی از شغل‌های فنی پرطرفدار آمریکا در آن گردآوری شده‌ است:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
بازرس کیفی سازه‌ها و ساختمان‌ها۵۷۰۰۰
کارگر سازه‌های آهنی و فولادی۵۸۰۰۰
مهندس لوکوموتیو۵۸۰۰۰
نصب و تعمیر سیستم‌های انتقال برق۷۹۰۰۰
نصب و تعمیر آسانسور۹۷۰۰۰

پردرآمدترین شغل‌های فنی اسکاندیناوی

نروژ

نروژ به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار شناخته می‌شود و همواره در بالای جدول سطح زندگی در جهان قرار می‌گیرد. در این کشور، برخی شغل‌ها که از قضا بیشترشان هم فنی هستند، بیشترین درآمدها را دارند. در جدول زیر، این مشاغل و طیف درآمدی آنها بررسی شده است:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
پزشکی، پرستاری و سلامت۹۱۰۰۰
نفت، گاز، انرژی و حفاری۵۵۰۰۰
آموزش۶۵۰۰۰
مشاغل فنی (لوله‌کش، نجار، اپراتورها، گچ‌کار، جوشکار و ...)۶۱۰۰۰
ساخت و ساز۳۶۰۰۰

سوئد

سوئد را می‌توان یکی از مقاصد مهاجرتی دانست که شرایط کار و زندگی مناسبی را برای مهاجران فراهم می‌کند. این کشور هم مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی پیشرفته است و نیاز به نیروی کار، به‌خصوص در مشاغل فنی دارد. در جدول زیر تعدادی از پردرآمدترین شغل های فنی در سوئد به همراه حدود درآمد سالانه آنها گردآوری شده است:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت۶۷۰۰۰
مکانیک۲۵۰۰۰
مهندسی مکانیک۶۱۰۰۰
برقکار۶۲۰۰۰
تکنسین اتاق عمل۶۷۰۰۰

دانمارک

پردرآمدترین شغل های فنی در اسکاندیناوی

دانمارک در رده کشورهایی قرار می‌گیرد که بیشترین پرداختی‌ها و شرایط کاری خوب را برای مشاغل فنی در در نظر گرفته است. مواردی که در جدول زیر گردآوری شده‌اند، پردرآمدترین شغل های فنی در دانمارک هستند:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت۶۷۰۰۰
مکانیک۲۵۰۰۰
مهندسی مکانیک۶۱۰۰۰
برقکار۶۲۰۰۰
تکنسین اتاق عمل۶۷۰۰۰

فنلاند

با وجود اینکه فنلاند کشور مهاجرپذیری به شمار نمی‌رود، اما به دلیل صنایع پیشرفته، به نیروی کار زیادی در بخش فنی و صنعتی نیاز دارد. جدول زیر بخشی از پردرآمدترین مشاغل فنی موردنیاز در فنلاند را نشان می‌دهد:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
مکانیک۵۵۰۰۰
آشپز۴۴۰۰۰
پرستار۸۰۰۰۰
دستیار فروش۶۷۰۰۰
آرایشگر۵۷۰۰۰

پردرآمدترین شغل های فنی در سوئیس

پردرآمدترین شغل های فنی در سوئیس

کشور سوئیس هم به‌عنوان یک کشور پیشرفته، همیشه به نیروی کار نیاز دارد. در جدول زیر، پردرآمدترین شغل های فنی که به‌شدت در سوئیس طرفدار دارند، گردآوری شده‌اند؛ برای درک بهتر میزان درآمد مشاغل فنی در سوئیس، درآمد سالانه حوزه پزشکی و داروسازی در این کشور را هم در جدول قرار داده‌ایم تا کار مقایسه درآمدها آسانتر انجام شود:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
پزشکی و داروسازی۱۶۵۰۰۰
نقشه‌کش فنی۴۸۰۰۰
تولید و فرآوری مواد غذایی۶۹۰۰۰
جوشکاری۳۹۰۰۰
ارتباطات و مخابرات۱۱۸۰۰۰
مهندسی برق و الکترونیک۱۴۱۰۰۰

پردرآمدترین شغل‌های فنی در آلمان

پردرآمدترین شغل های فنی در آلمان

آلمان، یکی از اقتصادهای برتر جهان، همیشه به‌دنبال نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و مبتدی است. اقتصاد پویا و پیشرفته این کشور، مشاغل فنی متنوعی را در اختیار افراد مهاجر و غیرمهاجر قرار می‌دهد. در جدول زیر، تعدادی از پردرآمدترین شغل های فنی که طرفداران زیادی هم دارند، قابل بررسی است:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت۳۶۰۰۰
تکنسین فناوری اطلاعات (IT)۶۲۰۰۰
پرستار شخصی۳۲۰۰۰
کارگر ماهر۴۰۰۰۰
کارگر فنی۳۰۰۰۰

پردرآمدترین شغل های فنی در بلژیک

بلژیک هم از جمله کشورهایی است که به نیروی کار متخصص در مشاغل فنی نیازمند است. برخی از پردرآمدترین شغل های فنی در این کشور، خواهان زیادی دارند که در جدول زیر قابل‌بررسی هستند:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
برقکار و صنایع الکتریکی۵۰۰۰۰
مکانیک خودرو۵۰۰۰۰
داروساز۸۲۰۰۰
مهندس ساختمان۸۰۰۰۰
مهندس شیمی۶۳۰۰۰

پردرآمدترین شغل‌های فنی در اتریش

کشور اتریش هم که در همسایگی آلمان قرار دارد، یکی از کشورهای صنعتی جهان است و نیروی کار فنی در آنجا به‌شدت موردنیاز است. موارد مندرج در جدول زیر، پردرآمدترین مشاغل فنی اتریش هستند که در این کشور بازار کار خوبی دارند:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
برقکار۲۵۰۰۰
مکانیک۲۸۰۰۰
مهندس مخابرات۷۱۰۰۰
سرآشپز۳۱۰۰۰
مهندس عمران۵۳۰۰۰

پردرآمدترین شغل های فنی در کانادا

پردرآمدترین شغل های فنی در کانادا

کانادا احتمالاً اولین مقصدی است که به ذهن بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و کار می‌رسد. این کشور پهناور با جمعیت کمی که دارد، همواره نیازمند نیروی کار به‌خصوص در بخش فنی است. در جدول زیر، پردرآمدترین شغل های فنی را نشان می‌دهد که در این کشور موردنیاز است:

گروه شغلیحدود درآمدی سالانه (به دلار)
برقکار۷۸۰۰۰
لوله‌کش۷۰۰۰۰
جوشکار۴۲۰۰۰
سازنده دیگ بخار۸۵۰۰۰
آتش‌نشان۶۱۰۰۰

جمع‌بندی

با وجود اینکه به نظر می‌رسد ماشین‌ها و کامپیوترها در خال غصب بسیاری از شغل‌ها هستند، اما همچنان بسیاری از مشاغل بدون نیروی دست و بازو امکان‌پذیر نیستند و اتفاقاً از پردرآمدترین شغل های فنی دنیا هم هستند؛ پس اگر مهارت فنی دارید، مطمئن باشید که شغلی متناسب با توانایی شما و با درآمدی مناسب در انتطارتان است. مهارت‌های‌تان را دست کم نگیرید و همواره در پی بهبود آن‌ها باشید.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.