معرفی شغل ‌های فنی پرطرفدار در صنعت نفت

0

یکی از پایه‌های اصلی صنعت در کشور ما، صنعت نفت است که به کمک رونق و پیشرفت‌های علمی در آن، شاهد پویایی اقتصاد هستیم. به همین منظور و به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت نفت، در این نوشته به معرفی شغل های فنی پرطرفدار در صنعت نفت می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

شغل های فنی صنعت نفت


۱- اسیدکار چاه نفت

احداث چاه نفت فرآیند پیچیده‌ای است که نیاز به همکاری متخصصین زیادی دارد. یکی از این فرآیند‌ها اسیدکاری است که در آن کارگران اسید‌هایی را به چاه تزریق می‌کنند تا چسبندگی گِل‌های آن از بین برود. این کار، در کیفیت نفت استخراج‌شده تأثیر به‌سزایی دارد.

۲- سیمان‌کار‌ چاه نفت

این شغل در دسته فعالیت‌هایی قرار دارد که کمک می‌کنند تا چاه به‌طور کامل آماده استخراج نفت شود. در سیمان‌کاری چه نفت، مهندسین با محاسبه فشار و دما به مکان‌های مشخصی از چاه سیمان تزریق می‌کنند تا از نشتی نفت هنگام خروج جلوگیری شود.

۳- مسئول حمل‌و‌نقل در صنعت نفت

می‌دانیم که پس از مرحله استخراج نفت از دل زمین، نیاز به تانکر‌های حمل‌ونقل این طلای سیاه تا کارخانه‌ها وجود دارد. افرادی که راننده تانکر‌های حمل‌ونقل نفت هستند علاوه بر مهارت‌های رانندگی وسایل سنگین باید به مسائل ایمنی حمل مواد اشتعال‌زا هم آگاهی داشته باشند.

۴- تعمیرکار تانکر نفت

تانکرهای حمل‌ونقل نفت،‌از ساختارهای خاصی برخوردار هستند تا این طلای سیاه باارزش را با حفظ سلامت کامل به مقصد برسانند. دسته‌ای از کارگران شاغل در صنعت نفت، به شغل تعمیرکاری این تانکرها اشتغال دارند.

۵- کارگر اکتشاف نفت

اکتشاف نفت را شاید بتوانیم یکی از مهم‌ترین پایه‌های این صنعت بدانیم؛ برای پیدا کردن محل دقیق وجود نفت، نیاز به دانش‌هایی همچون شیمی، فیزیک و زمین‌شناسی داریم اما بعد از تخمین محل احتمالی، نوبت به تلاش کارگران زحمت‌کش اکتشاف می‌رسد که حفاری‌های لازم را با دقت انجام دهند و بودن یا نبودن نفت در آن منطقه را بررسی کنند.

چند نمونه دیگر از شغل های فنی صنعت نفت

کارگر کنترل شیر نفت و گاز از شغل های فنی صنعت نفت

صنعت نفت گستره‌ای عظیم دارد و افراد زیادی در آن به کار مشغول هستند. در ادامه، چند نمونه دیگر از شغل های فنی صنعت نفت را  نام می‌بریم:
• کارگر تلمبه‌خانه نفت
• کارگر دکل چاه نفت
• کارگر کنترل چاه نفت
• کارگر کنترل شیر نفت و گاز
• مته‌کار چاه‌های نفت و گاز
• کارگر حفر چاه نفت و گاز
• مته‌کار‌های چاه‌های نفت و گاز
• کارگر بهره‌بردار نفت و گاز

۴ نمونه از شغل های فنی پردرآمد

آشنایی با سخت ترین شغل های دنیا و میزان درآمد آن‌ها

آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی دنیا

استخدام در شغل های فنی صنعت نفت

صنعت نفت همواره یکی از قطب‌های استخدامی برای کارگران بوده است. شما می‌توانید به کمک سایت دیوار به آگهی‌های مربوط  شغل‌های این صنعت در دسته «صنعتی و فنی و مهندسی» دست پیدا کنید و با کارفرما‌های مختلف ارتباط بگیرید تا بهترین موقعیت شغلی را بیابید. از سوی دیگر، اگر پیمانکار یا کارفرمایی هستید که نیاز به نیروی کار تازه‌نفس در حوزه شغل های فنی صنعت نفت دارید، می‌توانید در دیوار آگهی استخدامی بارگزاری کنید.

یکی از سرویس‌های تازه این سایت‌ امکان درخواست همکاری است که در آن کارجویان سابقه کاری خود را به‌صورت یک فرم آنلاین پر می‌کنند و به دست کارفرما می‌رسانند. با این روش، لازم نیست کارفرمایان مدت زیادی را برای پیدا کردن نیروی کار صرف کنید و بهترین افراد را با سرعت بالاتری استخدام خواهند کرد.

بهترین فرصت‌های شغلی صنعتی، فنی و مهندسی را ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.