استخدام بهورز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

0

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان به‌تازگی اطلاعیه‌ منتشر کرده و در آن خبر داده که قصد دارد تعدادی نیروی بومی استخدام کند. در اطلاعیه این دانشگاه آمده که مطابق مجوز سازمان امور اداری و استخدامی در سال ۱۴۰۱ قرار است تعداد ۴۴ بهورز از نیروهای بومی استان با مدارک کارشناسی، کاردانی و دیپلم (با احراز شرایط) استخدام شوند.

استخدام این نیروها مطابق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از طریق امتحان عمومی، آزمون تخصصی، مصاحبه و گزینش با اولویت کاردان و کارشناس صورت می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر درباره استخدام بهورز در زاهدان با ما همراه باشید.


مطابق اطلاعات منتشر‌شده از سوی این دانشگاه، نیروهای استخدام‌شده باید در مراکز بهداشت شهرهای خاش (۹ نفر)، زاهدان (۱۵ نفر)، سراوان (۶ نفر)، سیب و سوران (۶ نفر) و میرجاوه (۸ نفر) مشغول به کار شوند.

شرایط استخدام بهورز در زاهدان

در دفترچه استخدامی دانشگاه علم پزشکی زاهدان آمده که «اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته‌شده قانون اساسی»، «داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران»، «التزام به قانون اساسی»، «بومی بودن در محل تقاضا» و داشتن کارت پایان‌خدمت برای آقایان به‌عنوان شرایط عمومی استخدام تلقی می‌شود.

همچنین برخی موارد مانند «نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر»، «نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر»، «سلامت جسمانی» و «نداشتن سابقه اخراج از مراکز آموزش بهورزی» نیز از دیگر موارد لیست شرایط عمومی استخدام در دانشگاه علوم پزشکی است.

در میان شرایط عمومی که احتمالا بسیاری از متقاضیان بخش مهمی از آن را داشته باشند «بومی بودن در محل تقاضا» مهم‌ترین مورد به حساب می‌آید.

همچنین بخش دیگری از دفترچه استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شرایطی اختصاصی پذیرش بهورز در این دانشگاه را تشریح کرده است. موارد زیر به عنوان شرایط اختصاصی اعلام شده است:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته‌های بهداشت عمومی، مامایی و پرستاری برای داوطلبان زن و داشتن مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی در یکی از رشته‌های بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبان مرد.
  • شرکت داوطلبان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع کارشناسی در آزمون بهورزی مجاز نیست.
  • پذیرش دانشجویان با عنوان بهورز ممنوع می‌باشد و تنها در صورت ارائه انصراف قطعی و گواهی دانشگاه مبنی بر عدم امکان هرگونه مدرک امکان‌پذیر است.
  • پذیرش افراد متعهد خدمت و کلیه افرادی که شرایط به‌کارگیری و استخدام را به‌عنوان بهورز در خانه‌های بهداشت ندارند، ممنوع است.
  • همچنین افرادی که با مدرک دیپلم قصد دارند در این آزمون استخدامی شرکت کنند باید گواهینامه پایان دوره پیش‌دانشگاهی یا گواهینامه پایان تحصیلات سه‌ساله دوره دوم متوسطه را داشته باشند. همچنین باید فاقد هرگونه مدرک دانشگاهی باشند.

شرایط سنجش بومی برای بهورزها چیست؟

پذیرش بهورز به صورت بومی در وهله اول از روستای محل استقرار خانه بهداشت انجام می‌شود. داوطلبان بایست یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا به‌عنوان بومی روستا تلقی شوند.

  • محل تولد داوطلب طبق مندرجات شناسنامه با روستا یا شهر مورد تقاضای پذیرش بهورز یکی باشد.
  • سکونت داوطلب حداقل در دو سال اخیر تا تاریخ اولین روز شروع ثبت‌نام در روستای مورد نظر محرز گردد.
  • حداقل دو مقطع کامل از مقاطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) را در روستا و یا شهرستان مورد تقاضا پذیرش بهورز طی کرده باشد.
  • چنانچه داوطلبان بهورزی تا قبل از ثبت‌نام به دلیل ادامه تحصیل، گذراندن طرح یا اشتغال و انجام دوره خدمت وظیفه سربازی در خارج از محل روستا سکونت داشته‌اند مشروط به آن که شورای اسلامی روستا سکونت آنان را گواهی کند.

ثبت‌نام در آزمون استخدامی بهورزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

علاقه‌مندان به شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باید از ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ الی ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ با مراجعه به وب‌سایت behvarz.zaums.ac.ir برای شرکت در آزمون نام‌نویسی کنند و منتظر اطلاع‌رسانی مراحل بعدی باشند.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.