صدور فوری مجوز برای مشاغل خانگی

0

معاون اشتغال وزارت کار از ثبت آنی و صدور فوری مجوز برای ۳۵۰ عنوان از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: «مجوز ۱۷۲ کسب‌وکار خانگی هم سه‌روزه صادر خواهد شد.» برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، وزارت کار کاهش زمان صدور مجوزها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داد و در حالی که مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد تا پیش از این، بیش از هشت ماه به طول می‌انجامید، این زمان با اهتمام وزارت کار به سه روز  کاهش پیدا کرد.
وزارت کار، مدتی بعد و در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی، صدور فوری مجوز برای مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داد و مدت‌زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته از کسب‌وکارها را هم به سه روز کاهش داد تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، افراد با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود و کسب‌وکار خود را ثبت کنند.
در حدود  ۵۵۰ مجوز در حوزه کاری این وزارتخانه وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها از طریق دبیرخانه مشاغل خانگی صادر می شود.
سامانه حمایت از مشاغل خانگی به نشانی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir برای عموم مردم قابل‌دسترس است.
طبق مصوبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰ ستاد ملی ساماندهی مشاغل خانگی، دو دسته مجوز برای مشاغل خانگی وجود دارد که یک دسته آن، شامل ۳۵۰ مجوز است که به‌صورت آنی و همان لحظه‌ای که متقاضی درخواست خود را ثبت می‌کند، صادر می‌شود و یک دسته از مجوزها شامل ۱۷۲ عنوان است که مجوز-محور هستند؛ به‌گونه‌ای که متقاضی درخواست خود را ثبت می‌کند و بعد از آن، دستگاه اجرایی حداکثر سه روز کاری زمان دارد تا این درخواست را ثبت کند، در غیر این صورت، سامانه به‌طور خودکار مجوز را صادر و متقاضی پرینت مجوز خود را دریافت می‌کند.

 جدیدترین آگهی‌های کار در منزل را در دیوار ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.