لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

0

مشاغل گوناگونی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که افراد می‌توانند با توجه به مهارت و توانایی‌های خود از طریق آن‌ها کسب درآمد کنند. مشاغل خانگی از آن دسته شغل‌هایی هستند که در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مسیر هموارتری را برای کسب درآمد پیش‌روی بسیاری از افراد، به‌ویژه زنان خانه‌دار، قرارداده‌اند. در ادامه، ضمن پرداختن به ویژگی‌های مشاغل خانگی، لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان را مرور می‌کنیم.

شغل خانگی چیست؟

مهم‌ترین دلیل پیدایش شغل‌های خانگی این است که بسیاری از افراد به دلیل نگهداری از فرزندان خود، مشکلات جسمی یا نگهداری از سالمندان، امکان فعالیت در خارج از خانه را ندارند و ترجیح می‌دهند در خانه به کسب درآمد بپردازند. طبق تعریف وزارت کار، مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی هستند که توسط یک یا چند نفر از اعضای خانواده، در محیط مسکونی در قالب یک کسب‌و‌کار بدون ایجاد مزاحمت برای ساختما‌های همجوار شکل می‌گیرد و محصولی قابل‌عرضه را به بازار ارائه می‌دهد.

آیا با داشتن شغل خانگی می‌توان بیمه شد؟

صاحبان کسب‌و‌کار خانگی، در صورت دارا بودن صلاحیت، مشمول بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد خواهند شد. این بیمه مربوط به عضو یا اعضای خانواده‌ است که در فضای مسکونی اشتغال داشته باشند و افراد غیر عضو خانواده مشمول این بیمه نخواهند شد.

معرفی ۵ شغل زنانه با سرمایه کم | بررسی شرایط و درآمد‌

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

اکنون که با یک تعریف کلی از شغل‌ خانگی آشنا شدیم، به بررسی لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان می‌پردازیم.

خیاطی

خیاطی یکی از مشاغل خانگی محبوب است که با کسب مهارت در آن می‌توان به درآمد بالایی دست پیدا کرد. لازمه‌ فعالیت در این شغل، داشتن چرخ خیاطی و آشنایی با شیوه‌های مختلف برش‌کاری و انواع دوخت است. حداقل درآمد ماهانه برای یک خیاط ماهر، ۲۰ میلیون تومان است.

بیش از ۴۰۰ آگهی استخدام خیاط را در دیوار ببینید

خیاطی یکی از شغل های خانگی پردرآمد برای زنان است

شیرینی‌‌پزی

شیرینی‌پزی می‌تواند در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار بگیرد و به دلیل اینکه همیشه افرادی هستند که سفارش کیک و شیرینی داشته باشند، تقریبا می‌توان گفت بازار کار آن هیچ‌وقت اشباع نخواهد شد و یکی از مشاغلی است که ریسک کم و بازگشت سریع سرمایه را به همراه دارد. البته این امر تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها، ذوق و سلیقه و محل سکونت هم دارد. به طورکلی حداقل میزان درآمد برای این شغل، ۱۰ میلیون تومان در ماه است. لازمه‌ ورود به این شغل، گذراندن دوره‌های شیرینی‌پزی، داشتن فر و مواد اولیه برای پختن شیرینی است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام شیرینی‌پزی را ببینید

وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا برای وبلاگ، از آن دسته شغل‌هایی است که آشنایی با اینترنت و مهارت نویسندگی آن را تضمین می‌کند. این کار را می‌توان در خانه انجام داد و به درآمد بالایی دست پیدا کرد. حداقل میزان درآمد برای یک وبلاگ‌نویس، روزانه ۱۲۰ هزارتومان است اما اگر با توسعه‌ وبلاگ شخصی خود اقدام به جذب تبلیغات نمایید، این درآمد چندین برابر خواهد شد.

جوراب‌‌بافی

جوراب از کالا‌هایی است که همیشه مورد نیاز افراد است و در بازار متقاضی دارد، بنابراین از کسب‌و‌کار‌هایی است که برای طولانی‌مدت می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد. اصلی‌ترین وسیله برای شروع این کسب‌و‌کار‌، دستگاه جوراب‌بافی است. در صورتی که تمام فرایند اتو و ایستادن پای دستگاه را به تنهایی و بدون نیروی کمکی انجام شود، حداقل درآمد روزانه آن مبلغ ۵۰/۰۰۰ تا ۷۰/۰۰۰ تومان است.

تولید ترشی خانگی در منزل

یکی از شغل‌هایی که در آن می‌توان با سرمایه کم به درآمد بالا دست پیدا کرد، تولید ترشی خانگی در منزل است. مزیت این شغل این است که تولید ترشی هیچ محدودتی ندارد و با استفاده از هر نوع سبزیجاتی می‌توان آن را درست کرد. برای شروع کار می‌توان یک محیط با ابعاد کم مانند آشپزخانه را انتخاب کرد. مهم‌ترین مواردی که برای موفقیت در این شغل باید در نظر داشته باشید، رعایت بهداشت برای حفظ مشتریان و نو‌آوری است. حداقل درآمد این شغل، روزانه حدود ۵۰۰ هزارتومان است.

قالی‌بافی

این شغل نسبت به دیگر عناوین لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان ریسک کمی دارد و می‌توان با سرمایه‌ای در حدود ۱۵ میلیون تومان و گذراندن ۳ ماه دوره قالیبافی به درآمد بالایی در این حرفه دست یافت. بافت هر فرش تقریبا ۹ ماه زمان می‌برد. عوامل مختلفی در میزان درآمد این شغل تاثیرگذار هستند، مانند مهارت بافنده، تعداد رنگ استفاده‌شده در فرش و جنس آن. حداقل درآمد برای یک بافنده تازه کار، ۶ میلیون تومان است و اگر بافنده به مهارت متوسط برسد، این مبلغ تا ۹ میلیون تومان نیز می‌رسد.

ترجمه

در صورت تسلط به یکی از زبان‌های خارجی، بدون نیاز به خارج شدن از خانه، از طریق ترجمه متون می‌توان به درآمد بالایی در این حرفه دست یافت. این شغل به امکانات خاصی نیاز ندارد و داشتن مهارت کافی است. حداقل درآمد برای یک مترجم کلمه‌ای ۴۰ تومان و در متون تخصصی کلمه‌‍‌ای ۱۰۰ تومان است. یکی از معایب این شغل این است که در اوایل کار ممکن است به علت شناخته‌نشدن فرد، تعداد پیشنهادات کاری کم باشند.

جدیدترین آگهی‌های استخدام مترجم را ببینید

۵ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل مترجمی از خود بپرسید

قلاب‌‍بافی

قلاب‌بافی یکی از مشاغلی است که به هیچ تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد و همه افراد با هر سطح از دانش و مهارتی می‌توانند در خانه آن را انجام دهند. برای انجام قلاب‌بافی در منزل به میل قلاب‌بافی که از جنس‌های چوبی یا آلمینیومی است، نخ قلاب‌بافی، قیچی، سوزن و متر خیاطی نیاز خواهید داشت. حداقل درآمد این شغل، ۳ میلیون تومان در ماه است.

پته‌دوزی

پته‌دوزی یکی از مشاغل خانگی پر رونق است. از طریق ارائه این محصول در فروشگاه‌های آنلاین و مغازه‌های صنایع دستی می‌توان به درآمد بالایی دست پیدا کرد. کسب‌و‍کار پته‌دوزی یکی از مشاغلی است که تا سقف ۹۹ میلیون تومان به آن وام تعلق می‌گیرد. برای پته‌دوزی به نخ دوخت پته، سوزن دوخت پته و پارچه مخصوص نیاز است. حداقل درآمد برای این حرفه، ۱۰ میلیون تومان در ماه است.

شمع‌‍سازی

از آنجایی که بازار شمع رونق بسیاری دارد، شمع‌سازی یکی در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار می‌گیرد. مواد اولیه شمع‌سازی به‌راحتی و با قیمت اقتصادی تهیه می‌شود، بنابراین این کار از ریسک پایینی برخوردار است و با گذراندن دوره‌های مربوط شمع‌سازی، دریافت مجوز برای شروع کسب و کار امکان پذیر است. برای شمع‌سازی به تجهیزات اولیه‌ای مانند پارافین، فیتیله و اسید استئاریک نیاز است. حداقل درآمد برای این شغل، ماهانه ۵ میلیون تومان است.

شمع‌سازی در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

بازاریابی تلفنی

این شغل می‌تواند یکی دیگر از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان باشد. می‌توان از طریق قرارداد با شرکت‌ها و بازاریابی تلفنی برای آن‌ها پورسانت دریافت کرد. لازمه‌ موفقیت در این شغل فقط یک خط تلفن و فن بیان خوب و توانایی متقاعد کردن مشتریان است. حداقل حقوق ماهانه برای یک بازاریاب تلفنی، ۶ میلیون تومان است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام بازاریاب تلفنی را ببینید

آشپزی

آشپزی یکی از بهترین مشاغل خانگی است که برای شروع به سرمایه زیادی احتیاج ندارد اما موقعیت‌های زیادی مانند جشن‌ها و مراسم‌ها را پیش‌روی افراد قرار می‌دهد از این رو می‌توان آن را در گروه مشاغل پردرآمد قرار داد. با ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از این شغل به درآمد بالایی رسید. علاقه، دقت و سرعت عمل بالا و داشتن فضایی برای آشپزی لازمه‌ اصلی این شغل هستند. حداقل درآمد آشپزی در ماه، ۶ تا ۷ میلیون تومان است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام آشپز را ببینید

عروسک‌بافی

عروسک‌بافی، یکی دیگر از مشاغل خانگی لذت‌بخش و درآمد‌‌زاست. برای موفقیت در این کار باید ذوق و خلاقیت بسیاری داشته باشید و با دنیای کودکان هم آشنا باشید. مزیت این شغل این است که دست‌یابی به مواد اولیه ساخت عروسک راحت است. برای عروسک‌بافی به کاموا، میل بافتنی، نخ، پنبه، قیچی و سوزن نیاز خواهید داشت.

نقاشی روی چرم

با تسلط به نقاشی و ذوق هنری از طریق نقاشی روی چرم می‌توان به درآمد بالایی دست پیدا کرد. بازار کار این شغل به این صورت است که بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه می‌توانید کیف و سایر لوازم چرمی را تزئین کنید و به فروش برسانید. رنگ‌های مورد استفاده برای نقاشی روی چرم از نوع رنگ‌های پیگمنت هستند.

پاک کردن و سرخ کردن سبزی

پاک کردن سبزی یکی از مشاغلی است که از طریق آن با کمترین سرمایه می‌توان به درآمد بالا دست یافت. برای انجام این کار به هیچ امکانات خاصی نیاز نیست و تنها داشتن یک میز بزرگ برای خرد کردن سبزی‌ها و داشتن یک اتاق ۱۲ متری کافی است. برای سفارش گرفتن از مشتریان، می‌توانید از یک خط تلفن یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

حصیر بافی

حصیربافی به دلیل سادگی آموختن و فراهم کردن مواد اولیه، از هنر‌های سودآور و مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان است. برای حصیربافی نیاز به دستگاه مخصوص حصیر بافی، داس، نخ حصیربافی، چارپایه مخصوص قرارگیری حصیر، سوزن، خط‌کش، چسب و درفش نیاز خواهید داشت. در هنگام شروع کار ممکن است حداقل درآمد ۱ تا ۲ میلیون باشد اما برای یک حصیرباف حرفه‌ای این مبلغ به ۹ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه نیز خواهد رسید.

بسته بندی پوشاک

یکی از راه‌های دیگر برای کسب درآمد، بسته‌بندی پوشاک است. این کار به هیچ امکانات و توانایی خاصی نیاز ندارد. و می‌توان در خانه با بسته‌بندی تولیدات شرکت‌های پوشاک به درآمد قابل‌قبولی دست پیدا کرد. حداقل درآمد برای این شغل ماهانه ۳ میلیون تومان است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام بسته‌بندی پوشاک را ببینید

ادمین اینستاگرام

کار در منزل از طریق مدیریت پیج شبکه‌های اجتماعی و انتشار پست نیز از مشاغل پردرآمد است. برای این کار فقط به یک گوشی موبایل نیاز خواهید داشت. حداقل درآمد یک ادمین اینستاگرام ۵ میلیون تومان است اما در صورت مدیریت پیج‌های معروف این مبلغ به ۱۰ میلیون تومان در ماه نیز خواهد رسید.

جدیدترین آگهی‌های استخدام ادمین اینستاگرام را ببینید

۵ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید

تایپ

یکی از مشاغل خانگی که می‌توان از طریق آن به درآمد خوبی دست یافت، تایپ است. برای این شغل به جز یک لپتاپ به هیچ امکانات دیگری نیاز ندارید. میزان درآمد این شغل بسته به مهارت و زبان تایپ متفاوت است، اما حداقل درآمد آن ۳ میلیون تومان است. برای ورود به این شغل باید با نرم افزار ورد آشنا باشید.

جدیدترین آگهی‌های استخدام تایپیست را ببینید

تایپ در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار میگیرد

۶ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل ادمین شبکه اجتماعی از خود بپرسید

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت از مشاغلی است که نیاز به تسلط بر نرم افزار فتوشاپ دارد. می‌توانید از طریق جست‌وجو در اینترنت و پیدا کردن ایده‌های خلاقانه به مهارت بالایی در این شغل دست پیدا کنید. از آنجایی که این شغل ارتباط مستقیم با کار با فتوشاپ دارد، داشتن لپتاپ ضروری است. حداقل درآمد این شغل در ماه ۶ میلیون تومان است.

پشتیبانی سایت

بسیاری از شرکت‌ها برای پاسخگویی به مشتریان خود، کسانی را استخدام می‌کنند که بتوانند در منزل پاسخگویی‌ها را برعهده داشته باشند. از آنجایی که این شغل به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط است از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. حداقل حقوق برای این شغل بین ۶ تا ۷ میلیون تومان در ماه است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام پشتیبان سایت را ببینید

آرایشگری

با اختصاص دادن گوشه‌ای از خانه به لوازم آرایشگری، می‌توان با کمک این شغل به درآمد بالایی دست پیدا کرد. تجهیزات آرایشگری بسته به زمینه‌ فعالیت آن می‌تواند متفاوت باشد و با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توان به درآمد قابل‌قبولی در این حرفه دست یافت. حداقل درآمد آرایشگر در خانه ۶ میلیون تومان در ماه است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام آرایشگر را ببینید

پرورش بلدرچین

یکی از ایده‌های فوق‌العاده برای کارآفرینی پرورش بلدرچین در منزل است. البته برای شروع این کار نیاز به فضای مناسب و سرمایه زیاد دارید، اما در نهایت درآمد قابل قبولی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید قفس مخصوص بلدرچین است. سود بلدرچین بسته به هزینه اجاره قفس، آب و تغذیه آن می‌تواند متفاوت باشد برای یک وحد ۴۰۰۰ حدود ۲۱ میلیون تومان سود در ماه است.

بسته‌بندی حبوبات

بسته‌بندی حبوبات شغلی مناسب برای بانوانی است که دوست دارند در منزل فعالیت کننید. این شغل به سرمایه و تجهیزات زیادی نیاز ندارد و انعطاف زمان کاری آن نیز بسیار مناسب است. این شغل دارای هزینه‌های ثابت و متغیر است. هر بسته حداقل حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سود خالص خواهد داشت، یعنی درآمد فروش ۳۰۰ بسته در ماه به حدود ۹ میلیون تومان می‌رسد!

گلدوزی

گلدوزی یکی از حرفه‌های پرطرفدار در ایران است که با گذراندن دوره‌های مربوطه می‌توان به مهارت‌های بالایی در آن دست پیدا کرد. حداقل درآمد برای این شغل ۴ میلیون تومان درماه است، اما این مبلغ بسته به توانایی و نوع کار می‌تواند متفاوت باشد.

عکاسی

یکی از راه‌های کسب درآمد در منزل، عکاسی از محصولات است شرکت‌ها و تولیدی‌ها. برای این کار نیاز به دوربین و تجهیزات حرفه‌ای نیست و تنها با یک دوربین موبایل ساده می‌توان از این شغل به حداقل درآمد ۳ میلیون تومان در ماه دست پیدا کرد.

جدیدترین آگهی‌های استخدام عکاس را ببینید

جعبه‌‌سازی

جعبه‌سازی یکی از مشاغل خانگی است که به سرمایه‌ای کمتر از یک میلیون تومان نیاز دارد اما به سود خوبی می‌توان در آن دست پیدا کرد. ابزار مورد نیاز این کار مقوای ضخیم است. سود خالص فروش هر جعبه ۴۰ هزارتومان است یعنی اگر روزی ۱۰ مشتری داشته باشید، حداقل درآمد روزانه شما ۴۰۰ هزارتومان خواهد بود.

منجق‌دوزی

منجق‌دوزی از دیگر مشاغل خانگی است که با کمی آشنایی با دوخت و نخ و سوزن می‌توان از آن به درآمد قابل قبولی دست پیدا کرد. تجهیزات لازم برای این شغل منجق، نخ و سوزن است. حداقل درآمد ماهیانه برای این شغل ۴ میلیون تومان است.

مجسمه‌سازی با چوب

مجسمه‌سازی با چوب یکی از هنر‌های درآمدزا است که با گذراندن دوره‌های مربوطه و کسب مهارت‌های لازم می‌توان درآمد بالایی از آن کسب کرد. دو ابزار مهم برای ساخت مجسمه‌های چوبی چاقو و چوب‌های مخصوص هستند، بنابراین در زمان شروع کار نیاز به سرمایه بالایی ندارد. حداقل درامد این حرفه ۴ میلیون تومان در ماه است.

روغن‌گیری

روغن‌گیری دانه‌های گیاهی در سال‌های اخیر به یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان تبدیل شده است. برای انجام این کار نیاز به یک ماشین روغن‌کشی و محلی دارید که بتوان دستگاه و ظروف را در آن مستقر نمود. اگر قصد شروع این حرفه را دارید و در ابتدای راه هستید، یک دستگاه کوچک برای کسب‌وکار شما کافی است. یک دستگاه روغن‌گیری کوچک در هر ساعت حدود ۱۰ کیلوگرم روغن تولید خواهد کرد و سود خالص هر لیتر روغن حدود ۱۰ هزارتومان است.

مزایای مشاغل خانگی

مشاغل خانگی برای خانم‌های خانه‌دار مزایای بسیاری دارد مانند:
• ساعت کاری منعطف
• ایجاد تعادل میان کار و زندگی
• بودن در خانه کنار فرزندان
• عدم پرداخت هزینه‌های رفت و آمد
• عدم نیاز به سرمایه بالا برای شروع کار

معایب مشاغل خانگی

مشاغل خانگی در کنار مزایای خود معایبی نیز به همراه خواهد داشت:
• برخی مشاغل خانگی ممکن است مشمول حق بیمه نشوند.
• به رسمیت نشناختن شغل از طرف اطرافیان
• فضای کاری غیر رسمی
• انزوا به علت گذراندن مدت زمان زیاد در خانه

سخن پایانی

مشاغل گوناگونی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که افراد می‌توانند با توجه به مهارت و توانایی‌های خود از طریق آن‌ها کسب درآمد کنند. مشاغل خانگی از آن دسته شغل‌هایی هستند که در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت وشبکه‌های اجتماعی، مسیر هموارتری را برای کسب درآمد پیش روی بسیاری از افراد به ویژه زنان خانه‌دار قرارداده است. در این مقاله ضمن بررسی ویژگی‌های مشاغل خانگی، با مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان نیز آشنا شدیم. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

مزایای کار در منزل و معایب آن | ۶۳ ایده برای آنکه مدیر کسب‌وکار خود باشید!

صدور فوری مجوز برای مشاغل خانگی


.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.