کدام شغل های فنی و خدماتی امکان دورکاری دارند؟

0

شاید تا چند وقت پیش، دورکاری برای بسیاری از افراد معنی نداشت؛ فقط برخی افراد، شغل خود را به‌صورت دورکاری پیش می‌بردند. اما بعد از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن، مفهوم دورکاری بیشتر از هر وقت دیگری برای افراد تعریف شد و شغل های دورکاری گسترش پیدا کردند.
مسئله این است که آیا همه مشاغل می‌توانند فعالیت‌های خود را به‌صورت دورکاری پیش ببرند؟ مسلماً امکان دورکاری برای همه مشاغل فنی و خدماتی وجود ندارد؛ چون حضور افراد برای پیش بردن فعالیت‌ها الزامی است و راه دیگری برای آن وجود ندارد. در ادامه، به معرفی نمونه‌هایی از شغل های با امکان دورکاری می‌پردازیم.

تغییر سبک کاری بعد از کرونا

شیوع کرونا باعث اغییر شیوه کار و رونق گرفتن دورکاری شد

همانطور که اشاره کردیم، قبل از شیوع کرونا حضور افراد در محیط کار، عادی و بدیهی بود. اما بعد از اینکه این ویروس شیوع پیدا کرد، برخی مشاغل مجبور شدند از هر دو شکل نیروی حضوری و دورکاری بهره‌مند شوند. این اتفاق، برای بسیاری از کسب‌وکارها خوشایند بود و از آن استقبال کردند و حتی ممکن است بعد از برگشتن وضعیت به حالت عادی، باز هم این شیوه را پیش ببرند و از آن استفاده کنند. یعنی از نیروهای کار خود، به دو شکل حضوری و دورکاری استفاده کنند. برای بسیاری از افراد، اینکه مجبور نباشند هرروز مسیر خانه تا محل کار را طی کنند، جذاب است.
با وجود این، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که دورکاری برای همه افراد مناسب نیست و شغل های با امکان دورکاری هم در همه حوزه‌ها وجود ندارند؛ حضور نداشتن در محل کار و در کنار سایر همکاران، می‌تواند انگیزه و اشتیاق نسبت به کار کردن را کم کند. همچنین همه مشاغل، به دلیل مدل کاری و امکانات مورد نیاز، امکان دورکاری ندارند.

دورکاری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

آشنایی با سخت ترین شغل های دنیا و میزان درآمد آن‌ها

کدام دسته از مشاغل امکان دورکاری ندارند؟

با اینکه دورکاری مزایای زیادی دارد، اما برای همه مشاغل امکان‌پذیر نیست. دلیل آن این است که برای پیش بردن کارها، باید ابزار و تسهیلات خاصی در اختیار کارگران قرار بگیرد. فراهم کردن همه این لوازم در خانه ممکن نیست و همین باعث می‌شود همه شغل امکان دورکاری نداشته باشند.
به غیر از این، ممکن است برخی مشاغل، از نظر امنیتی حساس باشند. برای همین به اشتراک گذاشتن همه اطلاعات و دیتای این مراکز، از لحاظ امنیتی، می‌تواند موقعیت افراد را به خطر بیندازند. همین موضوع باعث شده امکان دورکاری برای افراد فراهم نباشد.

چند نمونه از شغل های با امکان دورکاری در حوزه فنی و خدمات

معمولاً شغل های با امکان دورکاری احتیاجی به تجهیزات صنعتی و کارگاهی خاصی ندارند؛ چراکه فراهم کردن این وسایل در خانه، امکان‌پذیر نیست. مشاغلی که بیشتر به دانش، علم و اطلاعات افراد وابسته باشند، امکان دورکاری هم برای آن‌ها بیشتر است. مشاغلی مثل:

۱- بازاریاب یا ویزیتور

بازاریابی و ویزیتوری تلفنی یکی از شغل های خدماتی با امکان دورکاری است

بسیاری از شرکت‌ها برای فروش محصولات خود به بازاریاب نیاز دارند. بسیاری از این افراد می‌توانند بدون حضور در شرکت و به‌صورت دورکاری، در جهت فروش بیشتر محصولات شرکت‌ها فعالیت کنند. فعالیت افراد می‌تواند به‌صورت تلفنی و اینترنتی باشد.

بهترین فرصت‌های شغلی برای بازاریاب‌های دورکار را ببینید

۲- مشاور املاک

برخی از آژانس‌های املاک، افرادی را استخدام می‌کنند که به‌صورت دورکاری و با تلفن، اطلاعات لازم را دسته‌بندی کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اگر به این شغل علاقه داشته باشید، می‌توانید با کمی جست‌وجو، آژانس‌هایی را پیدا کنید که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بهترین فرصت‌های شغلی برای مشاور املاک دورکار را ببینید

۳- مزدی‌دوز لباس

مزدی دوزی لباس یکی از شغل های خدماتی با امکان دورکاری است

بسیاری از تولیدی‌های لباس، سفارش‌های زیادی می‌گیرند و به کمک‌خیاط‌های ماهر نیاز دارند. اگر می‌توانید به خوبی خیاطی کنید، این امکان برایتان وجود دارد که تعدادی از سفارش‌ها را در خانه و بدون حضور در تولیدی لباس، آماده کرده و تحویل دهید.

بهترین فرصت‌های شغلی برای مزدی‌دوز لباس را ببینید

۴- بافت فرش و تابلو فرش

فرش بافی و قالی بافی یکی از شغل های با امکان دورکاری است

 

اگر توانایی بافتن فرش و تابلو فرش را دارید، خوب است بدانید که امکان داشتن درآمد بالا برای شما وجود دارد. بدون اینکه لازم باشد در کارگاه‌های قالی بافی حضور داشته باشید، می‌توانید سفارش فرش یا تابلو فرش بگیرید و در خانه به فعالیت خود ادامه دهید.

۵- آماده‌سازی مواد غذایی در خانه

پخت و فروش مواد غذایی خانگی یکی از شغل های خدماتی با امکان دورکاری است

بسیاری از افراد شاغل، فرصت آماده کردن سبزی خورشتی یا پیاز سرخ‌شده برای آشپزی ندارند. شما می‌توانید با تهیه کردن سبزی و سایر صیفی‌جات در خانه و با حداقل امکانات، البته با رعایت نکات بهداشتی، سفارش بگیرید و بسته‌های سبزی، پیاز یا هر نوع صیفی‌جات دیگری برای مشتریان خود آماده کنید.

۶- ساخت ساک دستی

ساخت ساک دستی یکی از شغل های با امکان دورکاری است

افرادی که در ساخت ساک دستی و پاکت حرفه‌ای هستند، می‌توانند سفارش بگیرند و در خانه به آماده کردن آنها بپردازند. پیدا کردن سفارش، کار سختی نیست.

۷- کار با پرس حرارتی

برخی تولیدکنندگان لباس، به افرادی نیاز دارند که در خانه با دستگاه پرس حرارتی، انواع طرح‌ها را روی لباس منتقل کنند. فراهم کردن دستگاه و آموزش کار با آن بر عهده کارفرماست و از این بابت، نگرانی وجود ندارد. می‌توانید بسته به فرصتی که دارید، سفارش بگیرید و به‌صورت دورکاری فعالیت کنید.

۸- عروسک‌دوزی

عروسک دوزی یکی از شغل های خدماتی با امکان دورکاری است

برای افرادی که دوره عروسک‌دوزی گذرانده‌اند، این امکان وجود دارد که با گرفتن سفارش از تولیدی‌ها، در خانه به تولید عروسک‌های زیبا بپردازند. هرچه وقت بیشتری برای این کار اختصاص دهید، عروسک‌های بیشتر و با کیفیت بهتر تولید خواهید کرد و مسلماً درآمد حاصل از آن هم بیشتر خواهد شد.

۹- معلم یا مربی دورکار

تدریس یکی از شغل های خدماتی با امکان دورکاری است

به هر مهارت و دانشی که مسلط باشید، امکان آموزش آن برای دیگران وجود دارد. می‌توانید با پیدا کردن چند هنرجو یا دانش‌آموز، به معلمی یا مربیگری پرداخته و از طرق آن درآمدزایی کنید.

حرف آخر

همانطور که می‌بینید، شغل های با امکان دورکاری زیادی وجود دارد. بسته به مهارت و توانایی‌های خود، بهتر است یکی از آنها را انتخاب کرده و به فعالیت بپردازید. فراموش نکنید که با ارائه کار باکیفیت به کارفرما، می‌توانید سفارش‌های بیشتر با هزینه بهتر بگیرید و درآمدزایی خوبی داشته باشید.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.