۵ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید

0

شغل تایپیست یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها در سطح جهان است که مزایای زیادی دارد. برای داشتن این شغل لازم نیست به‌صورت تمام‌وقت مشغول باشید و امکان دورکاری و انجام تایپ به‌صورت پروژه‌ای هم وجود دارد. همچنین این شغل نیازی به بودجه زیادی برای شروع ندارد و همین که به یک دستگاه کامپیوتر یا لپ‌تاپ مجهز باشید کافی است. اما آیا شما برای این شغل مناسب هستید؟ پیش از انتخاب شغل تایپیست و برای این که بفهمید کار مناسب و همچنین درآمدزایی برای شما هست یا نه، به این ۵ سؤال پاسخ دهید.


۱- آیا کار با کامپیوتر به مدت طولانی برای شما جذاب است؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند به سراغ‌ کار‌های یدی بروند که در آنها فعالیت بدنی مهم و موثر است؛ اما برای یک تایپیست، انجام کار به نشستن پشت سیستم محدود خواهد شد. بنابراین اگر شخصیتی آرام و درونگرا دارید و می‌توانید ساعت‌ها روی نوشته‌ها تمرکز کنید، تایپ کردن می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد.

کار با کامپیوتر بای ساعت‌های طولانی یکی از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب شغل تایپیست در نظر بگیرید

۲- آیا برای انتخاب شغل تایپیست توان بدنی کافی دارید؟

همان‌طور که گفتیم کار تایپ، یک کار نشسته است و بنابراین ممکن است در طولانی‌مدت به ستون فقرات یا استخوان‌های شما آسیب بزند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها می‌توانید بعد از یک بازه ۴۵ دقیقه‌ای به بدنتان استراحت دهید و حرکات کششی مناسب را انجام دهید.
به‌علاوه، اگر چشمان ضعیفی دارید توصیه می‌کنیم از عینک‌هایی با شیشه ضد اشعه استفاده کنید.

۳- آیا به تایپ ده‌انگشتی تسلط دارید؟

تایپ ده انگشتی یک از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک تایپیست حرفه‌ای باید آن را بیاموزید. در این شیوه تایپ، فرد از تمامی انگشتان خود استفاده می‌کند و به‌جای نگاه به صفحه‌کلید، به متن در حال تایپ نگاه می‌کند. این روش باعث کم شدن خطای تایپی و البته بالا رفتن سرعت شما می‌شود. شما می‌توانید این نوع تایپ را به کمک نرم‌افزارهای آموزشی یا سایت‌های آموزش تایپ ده انگشتی یاد بگیرید.

آشنایی با مهارت های تایپیست و هرآنچه باید درباره این شغل بدانید

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

۴- آیا می‌توانید زمان کافی برای این کار بگذارید؟

یکی از چالش‌هایی که پیش از انتخاب شغل تایپیست باید در نظر بگیرید، این است که بتوانید زمان را طوری مدیریت کنید که پروژه‌ها را به‌موقع تحویل دهید. پس همیشه به یاد داشته باشید که بسته به سرعت و مهارت تایپ خود پروژه‌ بگیرید و با گذاشتن زمان کافی، آن را تحویل دهید.

۵- انواع مشاغل مرتبط با تایپ را می‌شناسید؟

بسیار مهم است که پیش از شروع یک حرفه، محدوده پیشرفت و انواع شغل‌های مرتبط با آن را در بازار کار بشناسید. خوب است بدانید که یک تایپیست می‌تواند کارمند اداراتی همچون دادگستری‌ شود یا در شرکت‌های خصوصی به استخدام درآید؛ از سوی دیگر، شغل‌های پروژه‌ای و دورکاری هم برای تایپیست‌ها در بازار کار موجود هستند.

با انتحاب شغل تایپیست می‌توانید در شرکت‌ها و ادارات مختلف، برای مثال دادگستری، مشغول کار شوید.

آیا تایپیست خوبی هستید؟ مهارت‌هایتان را بسنجید:

آزمون مهارت‌های تایپیست

مسیر‌های استخدام برای تایپیست‌ها

شما می‌توانید از طریق مراجعه مستقیم به ادارات و شرکت‌ها استخدام شوید؛ اما اگر این روش از شما هزینه و زمان زیادی را می‌گیرد می‌توانید به بخش استخدام سایت دیوار مراجعه کنید. در این بخش، شما می‌توانید نوع پروژه دلخواه خود را وارد کنید و در شهرهای مختلف به دنبال بهترین موقعیت شغلی تایپیست بگردید.

بهترین فرصت‌های شغلی برای تایپیست را ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.