مهارت های ادمین شبکه اجتماعی | هر آنچه که یک ادمین شبکه اجتماعی باید بداند

0

شاید این روزها آگهی استخدام ادمین برای شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام را دیده باشید. شاید فکر کنید که ادمین فقط روزی چند پست در یک پیج اینستاگرام می‌گذارد و شغل بسیار راحتی دارد؛ تصور شما اشتباه است. همراه ما باشید تا با مهارت های اساسی ادمین شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شوید.


وظایف ادمین شبکه اجتماعی

در سال‌های اخیر بسیاری از مردم انتخاب‌های خود را در صفحات شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. پس همه کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ باید در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنند و برای این فعالیت‌ها نیاز به ادمین صفحه شبکه اجتماعی خود دارند.

ادمین شبکه اجتماعی از تولید تا آنالیز محتوا و رصد بازخوردهای محتوا را بر عهده دارد.

  • ادمین شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان مغز متفکر پلت‌فرم‌های اجتماعی عمل می‌کند.
  • ادمین، محتوای شبکه اجتماعی را باهدف دیده شدن و گرفتن فالوئر بیشتر و برندسازی مدیریت می‌کند.
  • ادمین شبکه اجتماعی محتوا را در راستای اهداف بازاریابی شرکت یا کسب‌و‌کار طراحی می‌کند.
  • پس یک ادمین شبکه اجتماعی باید ترکیبی از مهارت‌های موردنیاز برای بازاریابی و مهارت‌های لازم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد.
  • برای ادمین شدن باید تا حدودی بازاریابی، تا حدودی تبلیغات و تولید محتوا برای رسانه اجتماعی را به‌طور کامل بشناسید.
  • اگر قرار است ادمین یک رسانه اجتماعی باشید باید بدانید که کار شما یعنی دائم آنلاین بودن و مثل یک کارمند اداری ساعات کار مشخص ندارد.
  • ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برنامه‌ریزی محتوا و استراتژی بازاریابی وظیفه ادمین است؟
    پاسخ به این سوال هم بله و هم خیر است.
    خیر؛ اگر ادمین برای شرکت بزرگی کار می‌کند که استراتژیست و تیم بازاریابی و تیم تولید محتوای مجزا دارد، وطایف ادمین محدودتر است و محتوای شبکه اجتماعی را موازی با فعالیت آن‌ها پیش می‌برد. کافی است با انواع محتوا برای شبکه اجتماعی آشنا باشد.
    بله؛ اگر کسب‌و‌کار کوچکی باشد که تیم‌های مجزا نداشته باشد، ادمین شبکه اجتماعی به‌عنوان مدیر شبکه اجتماعی، محتوا را همراستا با استراتژی بازاریابی تولید و بارگذاری می‌کند. در واقع، شبکه اجتماعی نقش مدیر شبکه اجتماعی را هم بازی می‌کند؛ یعنی کمپین های تبلیغی را در رسانه‌های اجتماعی را برای شکل‌دهی به هویت برند طراحی و اجرا می کند. او رقبا را رصد می‌کند و استراتژی محتوا را طراحی می‌کند. مدیر شبکه اجتماعی از تولید تا آنالیز محتوا و رصد بازخوردهای محتوا را بر عهده دارد.
  • یکی از مهمترین وظایف ادمین شبکه اجتماعی، تعامل با کاربران و مخاطبان و رصد کامنت‌های آن‌ها و بازخورد دادن به مدیران کسب‌و‌کار است.
    پاسخ سریع و درست به بازخوردهای منفی مخاطبان، از اصلی‌ترین وطایف ادمین شبکه اجتماعی است. چرا که ادامه کار بیزینس و سوددهی آن، رابطه مستقیمی با مخاطبان شبکه اجتماعی کسب‌و‌کار دارد.
  • شناسایی سلیقه مخاطبان و رفتارشناسی آنها برای جهت‌دهی درست تبلیغات بسیار مهم است و این از وطایف دیگر ادمین شبکه اجتماعی است؛ اینکه مخاطبان چه محتوایی را دوست دارند بسیار مهم است.
  • بخش آنالیز صفحه شبکه‌های اجتماعی باید به‌صورت مرتب توسط ادمین چک شود و گزارش آن به مدیر کسب‌و‌کار داده شود.

سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل ادمین شبکه اجتماعی از خود بپرسید

پردرآمدترین شغل های پاره وقت کدامند و چگونه می‌توان از آن‌ها کسب درآمد کرد؟

مهارت های ادمین شبکه اجتماعی

  • ادمین شبکه اجتماعی باید بتواند خوب بنویسد؛ یعنی نوشتن درست و کوتاه و تاثیرگذار را بلد باشد.
  • ادمین شبکه اجتماعی باید ابزارهای مختلف شبکه‌های اجتماعی را خوب بشناسد.
  • اگر کسب‌و‌کار و محصولاتش باعث شوند که با شرکت‌های خارجی در تعامل باشد، بهتر است ادمین برای رصد محتواهایی که مربوط به خدمات شرکتشان است با زبان‌های خارجی مرتبط آشنایی داشته باشد.
  • داشتن روابط عمومی خوب و فن بیان مناسب برای تعامل با مخاطبان، یکی از مهارت های مهم ادمین شبکه اجتماعی است.
  • خلاق بودن برای ایده‌پردازی و تولید محتواهای پرمخاطب، یکی دیگر از مهارت های اساسی ادمین شبکه اجتماعی است.

خلاق بودن برای ایده‌پردازی و تولید محتواهای پرمخاطب، یکی دیگر از مهارت های اساسی ادمین شبکه اجتماعی است.

بازار کار ادمین شبکه های اجتماعی در ایران

شغل ادمین شبکه اجتماعی در بازار کار ایران مثل تمام دنیا پر رونق است و به دو صورت می‌توان به‌عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرد:

  1. به‌صورت فریلنسر و کار در منزل می‌توان ادمین صفحات مختلف شبکه اجتماعی کسب‌وکارهای کوچک‌تر شد.
  2. با استخدام از طریق آژانس‌های بازاریابی دیجیتال می‌توان با شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ‌تر همکاری کرد. این کار به‌صورت تمام‌وقت است و شامل بیمه و مزایای آن می‌شود و درآمد بالاتری هم دارد.

الگوی پرداخت حقوق ادمین شبکه اجتماعی می‌تواند هم به صورت ماهانه معین و هم پورسانتی و روزانه با توجه به رشد و آنالیز صفحه شبکه اجتماعی کسب‌و‌کار پرداخت شود و این کاملا بستگی به نوع قرارداد ادمین دارد.

بهترین آگهی‌های استخدام ادمین را ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.