مقایسه رنو سفران SE 2 با نیسان تیانا (XV) و مزدا ۳ تیپ ۴

رقابت سدان‌های نیمه‌لوکس

0

رنو سفران SE 2 مانند دیگر تیپ‌های رنو سفران در بازار رقابت با خودروهای ژاپنی و کره‌ای که آپشن‌های زیادی داشت، موفق نبود و خیلی زود و در مدت کوتاهی وارداتش به داخل کشور متوقف شد. در بازه قیمتی این خودرو سدان‌های متوسط دیگری را می‌توان یافت که آپشن‌های رفاهی و فنی بهتری نسبت به رنو سفران در اختیار خریداران قرار دهد. هرچند با وجود تمام این موارد، هنوز هستند کسانی که ترجیح می‌دهند خودرویی اروپایی حتی با آپشن‌های کم سوار شوند. در این مقاله، ما به مقایسه رنو سفران SE 2 با نیسان تیانا (XV) و مزدا ۳ تیپ ۴ می‌پردازیم.

مقایسه رنو سفران SE 2 با نیسان تیانا (XV)

نیسان تیانا یکی از خودروهای وارداتی از کشور ژاپن است که در ایران فروش قابل‌قبولی داشته است. طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه رنو سفران SE 2 کمی مدرن‌تر به‌ نظر می‌رسد.

کاپوت با دو خط برجسته و شیب زیاد به‌سمت چراغ‌های کشیده و به‌نسبت پهن جلو حالتی تقریباً تهاجمی به نمای روبه‌روی این خودرو داده است. این خطوط برجسته در نمای کناری هم به‌ چشم می‌آید. قسمت عقب با چراغ‌های پهن و صندوق ساده طراحی خاصی ندارد.

مقایسه رنو سفران SE2 با نیسان تیانا (XV)
رنو سفران SE2 از نمای روبه‌رو

در سمت مقابل، رنو سفران هم در قسمت جلو و هم عقب با چراغ‌های کشیده و خطوط نرم طراحی مدرن و زیباتری دارد، اما از نظر طراحی درون کابین برنده این مقایسه قطعاً نیسان است. داشبوردی مدرن و زیبا به رنگ کرم که با قطعات چوبی و کروم مات تزیین شده، نمایشگر بزرگ و فرمان ۴ شاخه ازجمله ویژگی‌های کابین نیسان تیاناست که در برابر داشبورد ساده رنو سفران می‌درخشد.

مقایسه فنی رنو سفران SE 2 با نیسان تیانا (XV)

نیسان تیانا با موتور ۶ سیلندر و حجم ۲٫۵ لیتر قدرتی معادل ۱۸۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۸ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. در طرف مقابل، رنو سفران SE با موتور ۴ سیلندر و حجم ۲ لیتر و قدرت ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متر، پیشرانه ضعیف‌تری نسبت به نیسان دارد. شتاب ۱۱٫۹ ثانیه‌ای رنو سفران در برابر شتاب ۹٫۶ ثانیه‌ای نیسان تیانا، کندتربودن سفران را نسبت به تیانا نشان می‌دهد.

مقایسه رنو سفران SE2 با نیسان تیانا (XV)
نمای داخلی رنو سفران SE2

مقایسه امکانات رنو سفران SE 2 با نیسان تیانا (XV)

ازنظر آپشن‌های رفاهی این دو خودرو تقریباً با هم برابر هستند. رنو سفران مجهز به سنسورهای باران، سنسورهای عقب و جلو و سنسور فشار باد تایر است که نیسان تیانا فاقد آنهاست. ولی هر دو خودرو مجهز به کروز کنترل، سانروف، سقف پاناروما، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید و ۶ کیسه هوا است. نیسان تیانا با وجود آپشن‌های محدود، بازار فروش بهتری در مقایسه رنو سفران SE 2 داشته است.

قیمت خرید و فروش نیسان تیانا

مقایسه رنو سفران SE 2 با مزدا ۳ تیپ ۴

مزدا ۳ یکی از خودروهای ژاپنی بسیار محبوب در کشور ماست. تیپ ۴ این خودرو که فیس‌لیفت تیپ‌های قبلی است، با ظاهری مدرن‌تر و آپشن‌های بیشتر یکی از پرفروش‌های بازار خودرو محسوب می‌شود. چراغ‌های کشیده جلو که هماهنگ با کاپوت شیب‌دار با خطوط برجسته ظاهر می‌شود، ظاهری خاص به نمای روبه‌رو داده است. در قسمت عقب سپر پهن که هماهنگی خاصی با فرم چراغ‌های کشیده و به‌نسبت باریک این خودرو دارد، زیبایی ظاهری مزدا ۳ را تکمیل کرده است.

رنو سفران به‌دلیل داشتن طراحی خوب، استفاده به‌جا از خطوط حجم‌دهنده و فرم زیبا و کشیده چراغ‌ها در بحث طراحی می‌تواند با مزدا ۳ رقابت کند، اما در قسمت کابین مزدا ۳ با داشبوردی مدرن و تزیینات زیبا در مقایسه رنو سفران SE 2 بسیار مدرن‌تر ظاهر می‌شود.

مقایسه فنی رنو سفران SE 2 با مزدا ۳ تیپ ۴

مزدا ۳ مجهز به موتوری ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر دارد که در مقایسه با موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری رنو سفران که با قدرت ۱۴۱ اسب بخار گشتاور ۱۹۶ نیوتن را تولید می‌کند، تقریباً یکسان است. مصرف سوخت رنو سفران ۸٫۳ لیتر تعریف شده که در برابر مصرف ۷٫۶ لیتری مزدا ۳ زیاد به‌ نظر می‌رسد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار با کیا سراتو و رنو مگان را مطالعه کنید.
نمای پشتی رنو سفران SE 2
نمای پشتی رنو سفران SE 2

مقایسه امکانات رنو سفران SE 2 با مزدا ۳ تیپ ۴

ازنظر امکانات رفاهی هر دو خودرو در امکاناتی نظیر کروز کنترل، سانروف، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و ۶ کیسه هوا مشترک‌ هستند، اما رنو سفران با داشتن سنسورهای مختلف عقب، جلو، سنسور باران و تنظیم باد لاستیک‌ها و سقف پاناروما و تعدادی امکانات دیگر نسبت به مزدا ۳ خودرویی مدرن‌تر به‌ نظر می‌رسد.

با وجود این بازار فروش مزدا ۳ در مقایسه رنو سفران SE 2 بسیار بهتر بوده است و تیپ‌های مختلف این خودرو مشتریان خاص خود را دارد.

قیمت خرید و فروش مزدا ۳ تیپ ۴

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه رنو سفران SE 2 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش رنو سفران SE 2

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.