کدام خودروها در ۲۴ ساعت گذشته ارزان شدند؟

0

از سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ بازار خودرو ضربه‌های سنگینی را متحمل شد. افزایش سطح تحریم‌ها، خروج خودروسازان خارجی از کشور و تورم افسار گسیخته در کنار تصمیمات عجیب و غریب مسئولان، باعث شد بازار خودرو از همیشه غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر باشد. تقاضاها برای خرید خودروهای داخلی در این سال افزایش پیدا کرد. از طرفی افزایش هزینه‌ها و فاصله زیاد بین قیمت بازار و قیمت کارخانه نیز مردم را سردرگم کرد.

اکثر خودروهای موجود در بازار در روز گذشته، حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان ارزان شد. بازار خودرو به‌شدت امیدوار است که در سال جدید مذاکرات بین‌المللی از سر گرفته شود و به نتایج مثبتی برسد. از این سو می‌توان انتظار داشت که قطعه‌های موردنظر سازندگان خودرو در داخل کشور با سهولت بیشتری تأمین شود و دوباره شاهد برگشت سازندگان بزرگ دنیا به صنعت خودروسازی داخل کشور باشیم.

در شرایطی که بازار خودروی تهران همگام با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در تعطیلات خود به سر می‌برد و در عمل خبری از خرید و فروش‌ها نیست، به نظر می‌رسد کاهش قیمت ارز این بازار را در رکود بیشتری فرو برده باشد؛ زیرا مشتریان ریزش بیشتر قیمت‌ها را انتظار می‌کشند.

بیشتر بخوانید: بازار خودرو به کمیسیون اصل ۹۰ کشیده شد

با وجود ریزش نرخ ارز از روز گذشته تا امروز و ورود آن به کانال ۲۲ هزار تومانی، بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ثبات قیمت‌ها در اکثر خودروهای خود بوده است؛ به‌طوری‌که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ۲۴ ساعت گذشته بر روی قیمت ۱۹۳ میلیون تومان و تیپ ۵ این خودرو نیز در ۲۴ ساعت گذشته بر روی قیمت ۲۶۱ میلیون تومان ثابت بوده است. در این مدت پژو پارس ساده از نوسانات قیمتی در امان بوده است و در حال حاضر ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

برخی از خودروهای موجود در بازار، کماکان درحال پیشروی در مسیر کاهشی است. از میان این خودروها می‌توان به پژو ۲۰۷ اتوماتیک اشاره کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ میلیون تومان ارزان شده و در حال حاضر به قیمت ۲۸۳ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۱۱ نیز کماکان درحال ارزان شدن است؛ به‌طوری‌که این خودروی ۱۲۵ میلیون تومانی روز گذشته، امروز به قیمت ۱۲۴ میلیون تومان رسیده است.

خبری دیگر: خودروسازان داخلی در حال سنجش بازار هستند

سایر خودروهای موجود در بازار، از نوسانات قیمتی در ۲۴ ساعت گذشته در امان بودند؛ به‌طوری‌که در این مدت سمند ال ایکس مدل ۹۹ بر روی قیمت ۱۷۸ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت بر روی قیمت ۱۸۴ میلیون تومان ثابت بوده است. در میان خودروهای گروه تیبا نیز تیبا ۲ در این مدت بر روی قیمت ۱۳۱ میلیون تومان و تیبا صندوقدار نیز در این مدت بر روی قیمت ۱۲۲ میلیون تومان ثابت بوده است. خودروهای مونتاژی نیز در ۲۴ ساعت گذشته تغییرات قیمتی را تجربه نکرده‌ و از بین آنها پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ در حال حاضر ۸۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

کدام خودروها در ۲۴ ساعت گذشته ارزان شدند؟

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.