مقایسه سمند EL و X7 با خودرو‌های هم‌رده

رقابت با سایر اعضای خانواده

1

همان‌طور که می‌دانید تفاوت دو تیپ EL و X7 سمند در برخی آپشن‌هاست که در X7 وجود داشت و در EL حذف شد، به این دلیل که تیپ EL برای استفاده ناوگان تاکسی‌رانی طراحی شد و این اتفاق برای ارزان‌تر شدن خودرو رخ داد. آپشن‌های کم‌شده در EL سیستم هشداردهنده، شیشه‌های برقی عقب، رنگ سپر، کنسول وسط و دریچه هوا برای صندلی‌های عقب و چراغ مه‌شکن جلو بود.

از این رو در این مطلب به مقایسه سمند EL و X7 با خودرو‌های هم‌رده مانند سمند SE و LX و حتی پراید ۱۳۱ و پژو ۴۰۵ خواهیم پرداخت. هر چند باید گفت که به دلیل بیشتر بودن امکانات و آپشن‌های سمند X7 بیشتر مقایسه پیش‌رو بر روی این خودرو متمرکز خواهد بود.

مقایسه سمند EL و X7 با سمند SE و LX و EF7

در ابتدا به مقایسه سمند EL و X7 با سایر انواع سمند مانند سمند SE و LX و EF7 می‌پردازیم. در سمند SE که جانشین سمند X7 شد، استاندارد آلایندگی به یورو ۴ بهینه شد و سیستم ترمز هم ضد قفل ABS و EBD شد. کیسه هوای راننده و سرنشین اضافه شد و سیستم صوتی ارتقا یافت.

در سمند LX هم همچنان از پیشرانه XU7 استفاده شده و تفاوت‌های عمده این تیپ با سمند SE در ظاهر و برخی آپشن‌هاست. درحقیقت در LX با فیس‌لیفتی مختصر روبه‌رو هستیم که شامل جلوپنجره و نیز چراغ‌های عقب می‌شود. ضمن این‌که سازندگان خودرو معتقدند که در مصرف سوخت و آلایندگی هم در موتور این خودرو بهینه‌سازی‌هایی انجام شده است. از تغییرات انجام‌شده در تیپ LX می‌توان به برقی شدن تنظیم زاویه صندلی، موکت کف‌پوش و سنسور دنده‌عقب اشاره کرد.

در سمند EF7 هم موتور ۱۶۴۵ سی‌سی و ۱۶ سوپاپ EF7 جایگزین موتور ۱۷۶۱ سی‌سی و ۸ سوپاپ XU7 شده است تا علاوه بر افزایش قدرت موتور، سرعت و شتاب، مصرف سوختش هم تا حدی کاهش پیدا کند. بقیه مشخصات و آپشن‌های این خودرو شبیه LX است.

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش سمند به بخش آگهی‌های سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه سمند EL و X7 با خودرو‌های هم‌رده
نمای کناری سمند X7

مقایسه سمند EL و X7 با پراید ۱۳۱

پراید، موتور جمع‌وجورتری دارد که بیش از ۴۰۰ سی‌سی حجم کم‌تری از موتور سمند X7 دارد، اما در عوض بیش از ۳۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است، در نتیجه شتاب دو خودرو تقریباً یکسان است. بااین‌حال، مصرف سوخت پراید به‌مراتب کم‌تر از سمند X7 است. در مطلب مقایسه پراید ۱۳۱ با خودروهای هم‌رده به طور مفصل درباره این خودرو صحبت کرده‌ایم.

با مقایسه سمند EL و X7 با پراید ۱۳۱ باید گفت که باک ۷۰ لیتری سمند در مقایسه با باک ۴۰ لیتری پراید هم مزیتی است که اگر میزان مصرف سوخت سمند کم‌تر بود، دوچندان ارزشمند می‌شد. پراید در مدل‌های جدید فرمان هیدرولیک ترمز ABS را هم به امکاناتش افزوده است که در زمینه ترمز وضعیت بهتری از ترمزهای دیسکی سمند X7 دارد.

نقطه قوت اصلی سمند X7 نسبت به پراید فضای بزرگ‌تر داخلی‌اش است که آن را بدل به یک سدان خانوادگی استانداردتر کرده است. بااین‌حال، ابعاد بزرگ‌تر سمند دردسرهای خودش را هم دارد.

مقایسه سمند EL و X7 با پژو ۴۰۵

سمند X7 با وجود استفاده از موتور پژو ۴۰۵ و به‌خاطر این‌که حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است، شتاب کم‌تری از این خودرو دارد. سمند حدود ۱۰ سانتی‌متر در طول، ۳ سانتی متر در عرض و ۵ سانتی‌متر در ارتفاع بزرگ‌تر از پژو ۴۰۵ است.

از آن‌جا که سمند در پلتفرم پژو ۴۰۵ تولید شده، تقریباً تمام امکانات و آپشن‌های این خودرو را دارد. شباهت قیمت و امکانات این دو خودرو کار مخاطبان‌شان را بیش‌تر به سلیقه کشانده است تا بین یک خودرو با طراحی اروپایی (البته در دهه ۱۹۸۰) و یک خودروی ملی که بیش از یک دهه بعد طراحی شده، مردد بمانند. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو ۴۰۵ با خودروهای هم‌رده‌اش را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره سمند EL و X7 در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید آن را برایتان مشخص کند. همانطور که خودتان می‌دانید برای اطلاع از قیمت خرید سمند EL و البته مشاهده آخرین آگهی‌های خرید و فروش سمند X7 کافیست به بخش خودروی سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. ایلیا می‌گوید

    فرق سمند هارو که گذاشتید عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.