آزمون استخدامی تامین اجتماعی| جزئیات نام‌نویسی

جزئیات نام‌نویسی آزمون استخدامی تامین اجتماعی

نام‌نویسی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این آزمون با ما همراه باشید.

نام‌نویسی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است. علاقه‌مندان تا ششم شهریور ماه امسال می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سازمان سنجش در این آزمون نام‌نویسی کنند. در این گزارش نگاهی داریم به مهم‌ترین نکات درج شده در دفترچه آزمون استخدامی تامین اجتماعی.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون

علاقه‌مندان به شرکت در آزمون‌های استخدامی در جریان جزئیات همیشگی شرایط عمومی استخدام قرار دارند. مواردی چون تابعیت ایرانی، اعتقاد به جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی  موارد کلی دیگر اغلب در لیست شرایط عمومی تکراری است. یکی از نکات مهم در میان گزینه‌های تکراری شرایط عمومی محدوده سنی شرکت در آزمون است.

  • آنچنان که در دفترچه آزمون استخدامی تامین اجتماعی آمده دارندگان مدرک کارشناسی حداکثر باید ۳۰ سال تمام را داشته باشند. یعنی متولدین ۱۳۷۵/۰۵/۳۱ به بعد می‌توانند با مدرک کارشناسی در این آزمون شرکت کنند.
  • همچنین این شرایط برای برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (رسته بهداشتی و درمانی) و دکترای حرفه‌ای ۳۵ سال تمام است. یعنی متولدین ۱۳۶۶/۰۵/۳۱ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
  • برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۳ سال (متولدین ۱۳۶۸/۰۵/۰۱ به بعد) ضروری است. این شرایط برای دارندگان مدرک تحصیلی دکترای تخصصی پزشکی ۴۰ سال تمام است. یعنی متولدین ۱۳۶۱/۰۵/۳۱ می‌توانند با مدرک دکترای تخصصی پزشکی در این آزمون شرکت کنند.

همچنین در این دفترچه موارد زیر به عنوان شرایط اختصاصی نام‌نویسی در آزمون ذکر شده است:

  • مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
  • ارائه گواهی انجام خدمات قانونی (سربازی) و یا معافیت از آن
  • پذیرفته‌شدگان آزمون متعهد به خدمت به میزان ۵ سال در شهر مورد تقاضای آزمون هستند.
در این آزمون شرط بومی بودن داوطلب احتمال موفقیتش در آزمون را بیشتر می‌کند. داوطلبی بومی شهرستانی تلقی می‌شود که «متولد» یـا «ساکن با سابقه ده سال سکونت» در همان شهرستان محل تقاضا باشد.

تاهل در آزمون چند امتیاز دارد؟

بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت، مسئله تاهل و داشتن فرزند به یک موضوع مهم در آزمون‌های استخدامی تبدیل شده است. در این آزمون هم برای متاهلین و دارندگان فرزند شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

برای نمونه، به ازای تاهل یک سال به محدوده سنی نام‌نویسی اضافه می‌شود. همچنین به ازاری هر فرزند نیز یک سال و در نهایت حداکثر تا ۵ سال به محدوده سنی متقاضیان اضافه می‌شود. همچنین به ازای تاهل ۲ درصد و برای هر فرزند ۲ درصد (مجموعا حداکثر تا ۱۰) درصد بـه امتیاز آزمون کتبی اضافه می‌شود.

مراحل و هزینه ثبت‌نام

ثبت‌نام داطلبان از طریق وب‌سایت سازمان سنجش به آدرس https://www.sanjesh.org امکان‌پذیر است.

داوطلبان باید برای ثبت‌نام ابتدا فرم نام‌نویسی را پر کرده و سپس مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. هزینه ثبت‌نام هم ۱۴۰ هزار تومان است. این هزینه به صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه‌ی شتاب پرداخت می‌شود.

زمان آزمون

توجه: کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. همچنین آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

ملاک تعیین حوزه امتحانی بر اساس انتخاب داوطلب در تقاضانامه هنگام نام‌نویسی خواهد بود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون روی کارت شرکت در آزمون درج می‌شود و هنگام پرینت کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون بررسی خواهد شد.

دریافت دفترچه آزمون

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه موارد بیشتر دفترچه آزمون را از لینک زیر دانلود کنند.

دفترچه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

سایر اخبار استخدامی را بخوانید:


***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *