سوئیست DX3 دیار خودرو به خط تولید رسید

0

دیار خودرو طی مراسمی به‌همت استاندار و ریاست سازمان صنعت و معدن استان اصفهان و با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور، دادستان تهران و مدیران شوررای تأمین و ستاد تسهیل استان، خط تولید خودروهای سواری جدید این مجموعه را با کراس‌اوور جدید DX3 به‌طور رسمی آغاز کرد.

شرکت دیار خودرو همچنین هم‌زمان با آغاز تولید این کراس‌اوور جدید، تولید کراس‌اوور بایک X25 را نیز ادامه خواهد داد که پیش‌تر در برنامه این شرکت قرار داشته است. فعالیت دیار خودرو در سال ۱۴۰۰، فقط محدود به این دو محصول نخواهد بود، بلکه SUV تنومند SOUEAST DX7 نیز به خطوط تولید دیار خودرو می‌پیوندد و سبد محصولات این خودروساز را در سال ۱۴۰۰ در ۳ کلاس ابعادی خودروهای شاسی بلند و در کنار ۲ محصول سدان روز دنیا تکمیل می‌کند.

خبر جدید این‌روز‌ها: ۸۰ درصد رانت نصیب دلالان می‌شود

سوئست DX3 به خط تولید رسید

ظرفیت بیش از ۸۰ هزار دستگاه خطوط تولید دیار خودرو در کارخانه‌ای به وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع با فضای تولیدی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع، به‌عنوان یکی از کامل‌ترین خطوط تولید خودرو بخش خصوصی

واقع در شهر گلپایگان استان اصفهان، بستری مناسب برای سبد گسترده محصولات دیار خودرو در کلاس‌های مختلف است.

کمپانی سوئیست اصالت چینی دارد و در بازارهای مختلفی محصولاتش را عرضه نموده است. این نشان چینی به همکاری و مشارکت با کمپانی میتسوبیشی معروف است؛ به همین دلیل برخی از اجزای فنی و پلتفرم محصولات سوئیست، از خودروهای مختلف میتسوبیشی گرفته شده است.

کراس‌اوور DX3 که آغازگر عصر جدید دیار خودرو خواهد بود، یک شاسی بلند طراحی‌شده در شرکت پینین فارینا مجهز به پیشرانه ۴A91 توربو میتسوبیشی با حداکثر توان ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر است. این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از یک گیربکس اتوماتیک CVT هشت سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد.

سوئیست DX3 کوچک‌ترین کراس‌اوور این نشان چینی است که در سال ۱۳۹۹، تردد نمونه‌های اولیه آن با پلاک آزمایشی در کشور آغاز شد. سوئیست DX3 با ۴۳۵۴ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۵۴ میلی‌متر ارتفاع در رده کراس‌اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۱۰ میلی‌متر است.

بیشتر بخوانید: بی‌وای‌دی تانگ ۲۰۲۱ به بازار ایران می‌آید

سوئست DX3 به خط تولید رسید

این خودرو از مجموعه جامع تکنولوژی‌های ایمنی نظیر ESP، TCS، سیستم‌های کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای ، ترمز اضطراری، سیستم هشدار حادثه و … بهره می‌برد. همچنین در بخش امکانات رفاهی، به نمایشگر لمسی ۷ اینچ، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، استارت و ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه سقف پاناراما و … مجهز شده اسن که آن را در بالاترین سطح بین کراس‌اوور های موجود در بازار و در بین رقبا قرار می دهد.

برادر بزرگتر DX3 یعنی DX7 با اندامی عضلانی و تنومد و پیشرانه توربو میتسوبیشی با حداکثر توان ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز در برنامه سال جاری دیارخودرو قرار دارد. کراس‌اوور کوچک شهری بایک X25 نیز مانند گذشته با پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۱۵ اسب بخار و امکاناتی رفاهی نظیر دوربین عقب، نمایشگر لمسی، بلوتوث، تهویه دیجیتال، ۲ کیسه هوا، سانروف و … در سبد محصولات دیار خودرو قرار خواهد داشت.

این محصول چینی که پینینفارینا آن را طراحی کرده است، در رده قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بازار ایران، با محصولاتی نظیر فیدلیتی بهمن موتور، لیفان X70، فردا SX5، جک S5 و هایما S7 به رقابت خواهد پرداخت. اکنون باید منتظر بود و دید که شرکت دیار خودرو با چه قیمتی DX3 را به دست مشتریان می رساند.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.