مقایسه سانگ‌یانگ اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند 

رقابت در زمین صفر

0

اکتیون اسپورتس آنچنان که باید هنوز جای خود را در بازار خودروی ایران باز نکرده و ازاین‌رو رقبای کم‌ و‌ بیش قدرتمندی را در اطراف خود می‌بیند که بسیار پیش‌تر به بازار پیکاپ راه یافته و مشتری خود را داشته و امتحان خود را پس داده‌ است. به این دلیل برای بررسی و مقایسه دقیق این خودرو با انواع پیکاپ‌های محبوب در بازار ایران، شاید بهتر باشد کمی صبر کنیم. در این مقاله، ما به مقایسه اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند می‌پردازیم.

مقایسه اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ

اولین خودرویی که ما در مقایسه اکتیون اسپورتس به آن می‌پردازیم، نیسان نیوپیکاپ است. نیوپیکاپ نتیجه همکاری شرکت سایپا با شرکت بزرگ خودروسازی نیسان ژاپن است. این مدل که پیش‌تر هم با عنوان پیکاپ ارائه شده بود، با تغییراتی اندک با نام تجاری نیوپیکاپ به بازار خودرو راه یافته است.

اولین نقطه برای مقایسه شاید حجم موتور دو خودرو باشد که در اینجا کم‌ و‌ بیش باهم برابر است. نیوپیکاپ با حجم ۲۳۸۹ سی‌سی اندکی از حجم موتور ۲۳۰۰ سی‌سی اکتیون اسپورتس پیشی می‌گیرد.

مقایسه اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ
اکتیون اسپورتس از نمای روبه‌رو

هر دو خودرو مجهز به موتوری ۴ سیلندر با آرایش خطی است که نیوپیکاپ با وجود این موتور می‌‌تواند نیرویی تا ۱۳۳٫۲ تا ۱۴۸ اسب‌ بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه را به چرخ‌ها منتقل کند. در این مورد اکتیون اسپورتس تا حدی دست‌بالا را دارد و با تولید ۱۵۰ اسب‌ بخار در ۵۵۰۰ دور دقیقه اندکی وضع بهتری دارد. در گیربکس هم همه‌چیز تقریباً برابر است و هر دو مجهز به گیربکس ۵ دنده است.

اگر حجم باک هم برایتان اهمیت دارد، حجم باک رقیب کره‌ای ۱۵ لیتر بیشتر و معادل ۷۵ لیتر است. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش نیسان نیوپیکاپ به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه اکتیون اسپورتس با تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس خودرویی آشنا برای رانندگان ایرانی است. این خودرو محصول شرکت تویوتاست که توسط شرکت ایرتویا در ایران عرضه می‌شود. تویوتا هایلوکس وانت‌ پیکاپی قدرتمند و محبوب است.

برای شروع بهتر است اول نگاهی به موتور دو خودرو بیندازیم؛ هایلوکس هم مانند رقیب کره‌ای از موتوری ۴ سیلندر با آرایش خطی بهره می‌برد، ولی حجم موتورش به‌مقدار قابل‌دفاعی در مقایسه اکتیون اسپورتس بیشتر است.

مقایسه اکتیون اسپورتس با تویوتا هایلوکس
نمای داخلی اکتیون اسپورتس

حجم موتور هایلوکس ۲۶۹۴ سی‌سی در مقابل موتور اکتیون اسپورتس است که ۲۳۰۰ سی‌سی حجم دارد. همین موضوع باعث می‌شود قدرت موتور هایلوکس که ۱۶۴ اسب‌ بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه است، بیشتر باشد.

قدرت موتور اکتیون اسپورتس ۱۵۰ اسب‌ بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. هایلوکس یک امتیاز دیگر هم دارد و آن اینکه هایلوکس با ۱۹۷۰ کیلوگرم در مقایسه اکتیون اسپورتس با وزن ۲۰۲۲، حدود ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا هایلوکس دو کابین به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه اکتیون اسپورتس با پیکاپ فوتون تونلند

آخرین خودرویی که در مقایسه اکتیون اسپورتس قرار می‌گیرد، پیکاپ فوتون تونلند است. وانت پیکاپ فوتون تانلند که توسط شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه شده است.

اگر از حجم موتور شروع کنیم، شاهد تفاوت چندانی نخواهیم بود؛ حجم موتور اکتیون ۲۳۰۰ سی‌سی و فوتون ۲۳۷۸ سی‌سی است. بااین‌حال، رقیب کره‌ای موفق می‌شود با قدرت ۱۵۰ اسب‌ بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه در مقابل قدرت ۱۳۰ اسب‌ بخار فوتون در ۵۲۵۰ دور در دقیقه در قدرت موتور از فوتون پیش بیافتد.

مقایسه اکتیون اسپورتس با پیکاپ فوتون تونلند 
نمای پشتی اکتیون اسپورتس

اگر به سرعت علاقه دارید، اکتیون اسپورتس با ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت در مقابل حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برای فوتون گزینه بهتری است. 

فوتون در مقایسه اکتیون اسپورتس سبک‌تر است و ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن دارد که از وزن ۲۰۲۲ کیلوگرمی رقیب کره‌ای بهتر و مناسب‌تر است. در گنجایش باک هم هر دو خودرو شانه‌به‌شانه پیش می‌رود و ۷۵ لیتر گنجایش سوخت دارد. اما اکتیون با طول ۴۹۶۵ سانتی‌متر از رقیب با طول ۵۳۱۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر است و این یعنی قدرت مانور بیشتری دارد که در شهر به‌کمک این خودرو می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پیکاپ فوتون تونلند به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه اکتیون اسپورتس در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش سانگ یانگ اکتیون 

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.