ایران خودرو تحویل خودروی تارا را آغاز کرد

0

بحث خودرو ملی و تکیه بر توان داخلی موضوع دلخواه خودروسازان ایران است. سایپا بعد از چند سال شاهین را معرفی کرد. اکنون نوبت ایران خودرو است تا ضمن رونمایی K132، حدود دو دهه بعد از معرفی سمند برای تولید خودرو با طراحی و مهندسی ایرانی اقدام کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم اولین مرحله تحویل تارا به مشتریان اعلام کرد: «تمامی دعوت‌نامه‌های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده است و بر اساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان داده می‌شود.»

تارا خودرویی سدان در کلاس ابعادی C است. این خودرو از استانداردهای ایمنی زیادی برخوردار است و ایمن‌ترین خودرو تولید‌شده در شرکت ایران‌خودرو است. فرشاد مقیمی با بیان اینکه تارا بر مبنای پلتفرم اختصاصی این شرکت طراحی شده است و محصولات دیگری نیز بر مبنای آن و بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان طراحی و تولید خواهد شد عنوان کرد: «در نقشه راه استراتژیک این خودروساز محصولات متنوع و متعددی پیش‌بینی شده است. به‌زودی نسخه کراس‌اوور این پلتفرم رونمایی خواهد شد که این اقدام گام بلند و خوبی در پیشرفت صنعت خودروی کشور و نشان‌دهنده عزم ملی و همه‌جانبه گروه صنعتی ایران خودرو است. در آینده نیز خودروی هاچ‌بک این پلتفرم ارائه خواهد شد.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه اظهار کرد: «این محصول علاوه بر مزیت صادراتی، دارای استحکام بسیار محکم در بدنه و ایمنی زیادی است که از این منظر کاملاً قابل‌رقابت با محصولات موجود در بازار است. این مزیت موجب می‌شود تا مشتریان مطمئن باشند که ایران‌خودرو برای سلامتی و ایمنی آنها احترام قائل است. تولید انبوه این خودرو و اجرای برنامه‌های فروش و افزایش عرضه به بازار در دستور کار امسال ایران‌خودرو قرار دارد.»

مقیمی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهوری این کشور اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌ها علیه ایران را دوباره فعال کند و باتوجه‌به اهمیت زیاد خودروسازی در اشتغال و همچنین تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی این صنعت بزرگ را در سر لیست تحریم‌ها قرار داد گفت: «با تلاش همه همکاران توانستیم از سد تحریم‌ها عبور کنیم و این پروژه را به سرانجام برسانیم. این خودرو دارای ۷۵ درصد عمق خودکفایی و داخلی‌سازی است و بیش از ۹۲ درصد از قراردادهای تأمین قطعات آن با رویکرد توسعه صنعت قطعه‌سازی با قطعه‌سازان داخلی بسته شده است. در حال حاضر نیز چند قطعه از قطعات مهم این خودرو با هدف داخلی‌سازی در حال نمونه‌سازی است.»

وی با بیان اینکه از حدود یک ماه گذشته توزیع این خودرو در نمایندگی‌ها آغاز شده است، عنوان کرد: «حتماً به‌سرعت نسبت به تحویل‌دهی خودروها اقدام خواهد شد. کل تعهدات تارا تا پایان سال حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و ۷ هزار دستگاه نیز با گیربکس دستی ۵ سرعته تحویل خواهد شد. امروز تحویل‌دهی نسخه ۵ سرعته آن آغاز شده است. در حال حاضر تارا اتوماتیک در مرحله تولید قرار گرفته و در موعد مقرر تحویل مشتریان می‌شود.»

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.