تویوتا کرولا نوربرگ رینگ معرفی شد

نسخه‌ای از تویوتا با الهام از خودروهای مسابقه‌ای

0

نسخه خاص تویوتا کرولا نوربرگ رینگ ادیشن با الهام از خودروهای مسابقه‌ای برای بازار تایلند معرفی شد. تویوتا کرولا را از سال ۱۹۶۶ تا به امروز تولید می‌کند. این مدل توانست در سال ۲۰۱۳ با ثبت رکورد فروش ۴۰ میلیون دستگاه به پرچم‌دار بازار جهانی خودرو تبدیل شود و لقب پرفروش‌ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

تویوتا تا امروز حدود ۱۲ نسل از کرولا را معرفی کرده است و تمام نسخه‌های این خودرو از سال ۲۰۱۸ با عنوان نسل دوازدهم توانست از ظاهری جدید برخوردار شود. در همین راستا شرکت تویوتا به‌تازگی نسخه جدیدی از کرولا را معرفی کرد که از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته شده است.

مشخصات فنی کرولا نوربرگ رینگ

تویوتا تصمیم گرفته است تا نسخه سدان کرولا را با بسته ویژه نوربرگ رینگ برای مشتریان تایلندی عرضه کند؛ نسخه‌ای که با به‌روز‌رسانی در ظاهر و سیستم تعلیق همراه بوده است. این نسخه به افتخار سومین سال حضور تویوتا کرولا در مسابقات ۲۴ ساعته، نوربرگ رینگ (Nurburgring) تولید شده است. تویوتا بسته نسخه نوربرگ رینگ را به‌عنوان گزینه‌ای اختیاری برای تویوتا کرولا آلتیس اسپرت ارائه می‌دهد.

این خودرو با ۲ پیشرانه ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود که هر دوی آنها ۱۲۱ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند. در هر دو حالت قدرت از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

مشخصات ظاهری کرولا نوربرگ رینگ

ویژگی‌های اسپرت کرولای جدید مهم‌ترین تفاوتش با نسخه استاندارد است. در قسمت جلوی این خودرو سپر جدید چند بخشی، ورودی هوای جدید و جلوپنجره تغییرشکل‌یافته استفاده شده است. ارتفاع خودرو نیز مقداری کاهش یافته است تا تجربه هندلینگ جذاب‌تری را ارائه دهد. از سایر تفاوت‌های ظاهری تویوتا نوربرگ رینگ ادیشن نسبت به سایر مدل‌ها می‌توان به نشان‌های کرولا آلتیس نوربرگ رینگ ۲۴ اشاره کرد که روی گلگیرهای جلو قرار دارد.

تویوتا اعلام کرد برای این خودرو فنرهای سفت‌تر و جعبه کنترل شتاب‌دهنده هم در نظر گرفته است که باعث می‌شود پاسخ پدال گاز ارتقا یابد. اما قدرت این نسخه سفارشی افزایشی نداشته است. تویوتا کرولا نوربرگ رینگ در حال حاضر برای فروش در تایلند با قیمت ۹۶۴ هزار بات (معادل ۲۸۴۹۹ دلار) برای نسخه درون‌‌سوز و بین ۹۳۹ هزار ـ ۱ میلیون و ۹۹ هزار بات (۲۷،۷۶۰ دلار ـ ۳۲،۴۹۰ دلار) برای هیبرید عرضه می‌شود.

آگهی‌های خرید و فروش تویوتا کرولا

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.