قیمت تویوتا لندکروزر کارکرده در ژاپن دو برابر نسخه‌ نو است

لندکروز کارکرده گران‌تر از نسخه‌ی نو

0

بی‌دقتی تویوتا در ثبت سفارش لندکروزر ۲۰۲۲ و محدودنکردن میزان ثبت باتوجه‌به تیراژ تولید یک بازار سیاه برای این شاسی‌بلند پدید آورده که سود آن را دلالان می‌برند. به‌تازگی یک دستگاه لندکروزر ۳۰۰ کارکرده تولیدشده در ماه اوت ۲۰۲۱ با قیمت ۱۵ میلیون ین به فروش رسید که این قیمت دو برابر قیمت یک مدل نو این خودرو در ژاپن است.

دلیل این اتفاق زمان انتظار طولانی برای تحویل لندکروزر ۳۰۰ جدید که به حدود ۴ سال رسیده است، عنوان شده است. تقاضای بسیار زیاد و محدودیت‌های گسترده فروش لندکروز جدید این صف عجیب را برای تحویل‌گرفتن این خودرو به وجود آورده است. در نتیجه برخی از مشتریان مایل به پرداخت چنین مبالغ زیادی برای خرید یک نسخه کارکرده هستند.

بااین‌حال تویوتا اقداماتی جهت کاهش دلالی این خودرو کرده است، برای مثال از سال ۲۰۲۱ مشتریان لندکروزر در بازار محلی باد سندی را مبنی بر اینکه در طی سال اول مالکیت این خودرو را به فروش نمی‌رسانند، امضا کنند‌.

مدلی که با قیمت ۱۵ میلیون ین به فروش رسید، یک لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR اسپورت با موتور بنزینی ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو با توان ۴۰۹ اسب‌ بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر بوده است. تجهیزات اضافی کارخانه به قیمت کلی ۱ میلیون ین روی این خودرو نصب شده‌ بود. قیمت لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR اسپورت نو بدون امکانات خاص ۷٫۷ میلیون ین یعنی تقریباً نصف قیمت این مدل کارکرده است.

جدیدترین آگهی‌های تویوتا لندکروز ۴ در
تویوتا از زمان آغاز پیش‌فروش لندکروزر جدید در ۲ آگوست سال جاری میلادی بیش از ۲۰ هزار سفارش دریافت کرده است. حدود ۹۰ درصد خریداران ژاپنی، تریم‌های GR Sport و ZX را انتخاب می‌کنند و مدت‌ زمان موردنیاز برای ساخت این نسخه‌ها بسیار زیاد است.

دلایل اصلی زمان انتظار طولانی برای تحویل لندکروزر ۳۰۰ افزایش تقاضا برای این مدل و کمبود جهانی ریزتراشه ناشی از بحران کرونا بوده است. در روسیه قیمت لندکروزر ۳۰۰ از ۷ میلیون روبل و قیمت نسخه GR اسپورت از ۹٫۵ میلیون روبل شروع می‌شود.

اگرچه لندکروز جدید در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد، بااین‌حال تویوتا نسخه مشابه لندکروز در برند لوکس خود یعنی لکسوس ال‌‌ایکس را برای بازار آمریکا و کانادا تولید خواهد کرد. بر اساس برنامه تویوتا نسخه جدید لندکروز در بسیاری از مناطق از جمله اروپا نیز عرضه نخواهد شد. این خودرو قرار است فقط در مناطق محدودی ازجمله ژاپن، شرق آسیا و خاورمیانه به فروش برسد.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.