راهنمای خرید خودروی کره‌ای

خودروی کره‌ای چی بخریم؟

3

ماشین کره‌ای چی بخرم؟ خودروهای کره‌ای مانند تولیدات کیا یا هیوندای زمانی برای طبقه متوسط مردم کشورمان قابل خرید بودند و با کمی تلاش خریداران می‌توانستند یک دستگاه خودروی کره‌ای با کیفیت تهیه کنند. با این حال، با بالا رفتن قیمت خودرو در سال گذشته، این خودروها در بازه‌های قیمتی بسیار بالاتری قرار گرفتند و اکنون داشتن ماشین کره‌ای برای عده‌ی زیادی تنها یک رویا محسوب می‌شود.

خودروهای کره‌ای در ایران از اقبال خوبی برخوردار بوده و هستند. کیفیت بالای ساخت، تنوع آپشن‌های فنی و رفاهی و ایمنی بسیار خوب محصولات کره‌ای‌، در کنار قیمت نسبتا خوب آن‌ها در مقایسه با مدل‌های خوشنام آلمانی و فرانسوی، باعث شده که مردم ما کشش بیشتری به سمت این خودروها داشته باشند. البته همانطور که در بالا گفتیم در یکی دو سال اخیر افزایش بی رویه‌ قیمت خودرو، باعث شده که عملاً دست طبقه‌ متوسط از این محصولات کوتاه شود. با این حال، کره‌ای‌های بازار کماکان یکی از بهترین گزینه‌های خرید هستند.

در ایران عمده خودروهای کره‌ای متعلق به دو خودروساز بزرگ این کشور، یعنی هیوندای و کیا موتورز است. خودروهایی که انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان بهترین حقیقتا کار مشکلی است.

در این راهنمای خرید خودروی کره‌ای سعی کردیم بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار را از هر کلاس به شما معرفی کنیم؛ خودروهایی که به نظر ما همچنان ارزش خرید بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین فرانسوی بازار ایران کدام است؟

هیوندای 

هیوندای را سال‌هاست که می‌شناسیم. تیپ‌های مختلف سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان، النترا و هاچبک‌های سری i، با قابلیت‌های کم نظیرشان، همواره در لیست پرفروش‌ترین و بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار ایران و جهان بوده‌اند. 

در ادامه تعدادی از بهترین خودروهای هیوندای موجود در کشورمان را به شما معرفی می‌کنیم.

هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF

قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

هیوندای سوناتا را باید مهم‌ترین تولید این کمپانی دانست که بیشتر از ۳ دهه در بازارهای خودروی دنیا رقیب مهمی برای سدان‌های ژاپنی و اروپایی بوده است.

تیپ‌های مختلف هیوندای سوناتا همواره توانسته مخاطبان بازار را به سمت خود جلب کنند. یکی از بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار ایران، هیوندای سوناتا مدل YF است که طراحی ظاهری زیبا و تهاجمی‌اش تصویری از یک سدان فست بک خاص و با پرستیژ را به نمایش می‌گذارد.

پیشرانه ۲.۳ لیتری این خودرو یکی از نقاط قوت آن است که با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و شتاب ۹.۵ ثانیه‌ای، انتظارات را کاملا برآورده می‌کند. کیفیت خوب ساخت، ایمنی مطلوب، کابین جذاب و مدرن و آپشن‌های رفاهی زیاد این خودرو از جمله نکات مثبت و قابل توجه آن است.

در کنار قیمت بسیار بالای این خودرو، مصرف سوخت بالا، ضعف سیستم تعلیق و کوبش کابین، بالا بودن قیمت قطعات و کیفیت نه چندان مطلوب مونتاژ از جمله نقاط ضعف سوناتا YF محسوب می‌شود.

اگر به دنبال پاسخی برای سوال ماشین کره‌ای چی بخرم؟ هستید، باید بگوییم که خرید هیوندای سوناتا YF می‌تواند دقیقاً همان جوابی باشد که به دنبالش هستید.

هیوندای سانتافه - هترین ماشین‌های کره‌ای بازار

هیوندای سانتافه

قیمت: حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

سانتافه را می‌توان محبوب‌ترین شاسی بلند بازار خودروی ایران دانست. در گزارش میزان عرضه و تقاضای خودرو در تابستان ۹۹ محبوبیت هیوندای سانتافه به وضوح مشخص بود. این خودرو از همان بدو ورود به ایران تبدیل به یک سبک زندگی شد و خیلی‌ها آن را نه تنها یکی از بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار، بلکه یکی از بهترین خودروهای حال حاضر کشور می‌دانند.

طراحی جذاب و کیفیت بالای ساخت این خودرو جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته است. اگر به دنبال یک شاسی بلند زیبا و با امکانات خوب باشید، هیوندای سانتافه قطعا بهترین انتخاب است. کابین لوکس و جادار این خودرو، با لیستی از آپشن‌های رفاهی و فنی نگاه‌ها را به سمت خود خیره می‌کند.

فرمان‌پذیری خوب سانتافه، ایمنی بسیار بالا، عایق بندی مناسب و عملکرد بسیار خوب پیشرانه، سواری لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. بازار دست دوم سانتافه همواره پررونق بوده که بالا بودن قیمت هم نتوانسته از التهاب آن کم کند. بالا بودن قیمت قطعات و هزینه نگهداری و دید محدود عقب این خودرو را باید از نقاط ضعف آن دانست. 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

هیوندای i20

هیوندای i20

قیمت (مونتاژ): حدود ۷۵۰ میلیون تومان

اگر پرسش ماشین کره‌ای چی بخرم؟ ذهن شما را هم درگیر کرده و بدتان نمی‌آید یک هاچ‌بک خوب بخرید، باید هیوندای i20 را به شما معرفی کنیم.

هیوندای i20 یکی از بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار ایران است. این هاچبک زیبا با طراحی هوشمندانه توانست در میان هاچ‌بک‌های هیوندای، رخ بنمایاند.

پیشرانه ۱.۳ لیتری این خودرو با  قدرت ۹۹ اسب بخار، نسبت به دیگر هاچبک‌های بازار، قوی‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت بالای ساخت کابین، فرمان‌پذیری عالی و هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس یک سواری بسیار خوب را به نمایش می‌گذارد.

مصرف پایین سوخت و آپشن‌های متنوع این خودرو هم از دلایل دیگر اقبال آن است. اما قیمت بالای هیوندای i20 در کنار هزینه زیاد و کمبود قطعات را نیز به عنوان نقاط ضعف این خودرو باید به هنگام خرید مد نظر قرار داد. 

اگر به دنبال خرید یک خودروی هاچ‌بک مطمئن هستید، هیوندای i20 می‌تواند همان خودرویی باشد که به دنبالش هستید. با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i20 مطلع شوید.

کیا موتورز

کیا موتورز دومین خودروساز مشهور کره جنوبی است که نه تنها در آسیا، بلکه در تمامی جهان نامش با کیفیت و زیبایی عجین شده است. وقتی کسی می‌پرسد که خودروی کره‌ای چی بخرم؟ قطعا یکی از جواب‌ها، خودروهای کمپانی کیا موتورز است.

کیا سورنتو، کیا سراتو، کیا اپتیما و کادنزا سدان‌های خوب این کمپانی، کیا اسپورتیج و موهاوی شاسی بلندها و پیکانتو و کیا ریو هاچبک‌های با کیفیت این کمپانی هستند. 

در ادامه تعدادی از بهترین خودروهای کیا موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین شاسی بلندهای بازار ایران که می‌توانید بخرید

کیا اپتیما ۲۰۱۸

کیا اپتیما

قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

با اینکه کیا سراتو یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های این کمپانی است، اما کیا اپتیما با کیفیت‌ترین و کامل‌ترین سدان کمپانی کیا است. نسل سوم و چهارم کیا اپتیما در بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به بازار ایران وارد شده گه از جمله محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین نمونه‌های این خودرو هستند.

طراحی زیبای ظاهری در کار کابین مدرن این خودرو، کیا اپتیما را به گزینه‌ای لوکس و با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. کیفیت خوب پیشرانه و هماهنگی آن با گیربکس، تعدد آپشن‌ها، سواری نرم و فرمان‌پذیری عالی، سیستم تعلیق خوب و عایق بندی مناسب همه در کنار هم یک مجموعه با کیفیت به نام کیا اپتیما ساخته است که بازار خرید و فروش بسیار خوبی هم دارد.

تنها نکته منفی در مورد کیا اپتیما را شتاب ضعیف این خودرو می‌دانند که نسبت به رقبا کمی ضعیف عمل می‌کند. با این حال، این خودرو همچنان یکی از بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار ایران است. 

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش کیا اپتیما مطلع شوید.

کیا اسپورتیج ۲۰۱۸

کیا اسپورتیج

قیمت مدل ۲۰۱۸: حدود ۲ میلیارد تومان

اسپورتیج یک شاسی بلند محبوب و با کیفیت است که نسخه‌های مختلف آن از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ در بازار خودروی ایران حضور دارند و بسیاری آن را جزو بهترین شاسی بلندهای بازار ایران می‌دانند.

اسپورتیج به دلیل قابلیت آفرودی که دارد، محبوب نسل جوان و علاقمندان به رانندگی هیجانی است. جذابیت طراحی ظاهری این خودرو به خصوص در نسل‌های سوم و چهارم از جمله دلایل اقبال آن است.

کابین جادار و مدرن کیا اسپورتیج با ارگونومی و سیستم تعلیق خوب، در ناهمواری‌ها، باعث آزار سرنشینان نمی‌شود. آپشن‌های متنوع، مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا، سیستم ترمز و پایداری بسیار خوب و هماهنگی مناسب پیشرانه و گیربکس از جمله موارد مثبت این خودرو است.

نسل سوم کیا اسپورتیج که در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تولید شده، فنربندی چندان خوبی ندارد و سروصدای کابین هم از خودرویی در این کلاس انتظار نمی‌رود. این مشکلات در نسل چهارم تولید ۲۰۱۸ وجود ندارد، اما نسل چهارم در کنار قیمت بسیار بالای آن، بنزین زیادی هم می‌سوزاند که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد. 

در آخر باید بگوییم که کیا اسپورتیج یکی از بهترین ماشین‌های کره‌ای موجود در بازار است که طی این سال‌ها توانسته طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کند.

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش کیا اسپورتیج به سایت دیوار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای کراس اوور بازار ایران که ارزش خرید دارند

کیا ریو هاچ‌بک - بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار

کیا ریو هاچ‌بک

قیمت: حدود ۹۰۰ میلیون تومان

ریو یکی از خودروهای دوست‌داشتنی کمپانی کیا موتورز است که نسخه سدان آن بسیار مورد توجه مردم ما قرار گرفت. کیا ریو هاچ‌بک خوب کره‌ای است که البته در بازار این کلاس خودرو، رقیب پرقدرتی مانند هیوندای i20 را پیش رو دارد.

طراحی ظاهری خوب و کیفیت ساخت این خودرو از نکات مثبت و قابل توجه آن است. پیشرانه ۱.۴ لیتری این خودرو، قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار دارد و هماهنگی خوبش با گیربکس، کیفیت فنی این خودرو را تضمین می‌کند.

امکانات این خودرو نسبت به سال ساخت و کلاسش نسبتا خوب به نظر می‌رسد. مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا، فرمان‌پذیری مناسب و فضای خوب کابین را هم باید به نقاط قوت کیا ریو هاچ‌بک اضافه کرد. با این حال، قیمت بالای این خودرو و عرضه محدود این خودرو در کنار بالا بودن قیمت قطعات، کمی بازار خرید و فروش آن را سخت کرده است.

کیا ریو را هم می‌توان یکی از بهترین خودروهای کره‌ای بازار ایران دانست که طرفداران خاص خودش را دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش کیا ریو هاچ‌بک مطلع شوید.

کیا سورنتو جی‌تی لاین

کیا سورنتو GT لاین (مدل ۲۰۱۸)

قیمت: حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

سورنتو هم یکی دیگر از خودروهای محبوب کمپانی کیا در ایران است که طرفداران خاص خودش را دارد. این خودرو در حقیقت، رقیبی برای هیوندای سانتافه به شمار می‌رود و طرفداران این خودرو، آن را از سانتافه هم بهتر می‌دانند!

کیا سورنتو از همان نسل اول وارد بازار ایران شد و فروش نسبتا خوبی را هم تجربه کرد. با این حال، پس از مدتی غیبت بازار خودش را از دست داد. اما کیا سورنتو GT لاین در سال ۲۰۱۸ وارد ایران شد که از قضا آپشن‌ها و امکانات خیلی خوبی هم نسبت به مدل ساده و حتی رقیبش (یعنی هیوندای سانتافه) دارد.

کیا سورنتو GT لاین حجم موتور ۲۴۰۰ سی‌سی دارد و از پیشرانه ۴ سیلندر GDI بهره می‌برد.  حجم باک آن ۷۱ لیتر و سقف سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر و میانگین مصرف آن نیز چیزی در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی زیاد (نسبت به رقبا) و بازار دست دوم خوب از نقاط مثبت این خودرو هستند. از نکات منفی کیا سورنتو جی‌تی لاین هم می‌توان به واردات محدود این خودرو و البته شتاب کمش اشاره کرد.

اگر به دنبال پاسخ سوال ماشین کره‌ای چی بخرم؟ هستید، باید بگوییم که خرید کیا سورنتو GT لاین هم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته اگر توان مالی خرید آن را دارید!

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای هاچ بک بازار ایران که می‌توانید بخرید

سانگ یانگ

سانگ یانگ یکی دیگر از کمپانی‌های خودروسازی کره‌جنوبی است که برای بسیاری از مردم ما ناآشناست. حتی بسیاری از افرادی که نام سانگ یانگ به گوش‌شان خورده، در ابتدا تصور می‌کنند که این خودروساز از داخل چین آمده است.

با این حال، سانگ یانگ یک خودروساز کره‌ای است که از قضا خودروهای باکیفیتی هم تولید می‌کند. تیوولی، کوراندو، نیو کوراندو، موسو، کایرون، رکستون و چیرمن از جمله خودروهای این کمپانی کره‌ای هستند که در بازار موجود هستند.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

قیمت: حدود ۸۰۰ میلیون تومان

تیوولی یکی از محصولات بسیار با کیفیت و خوش اقبال کمپانی کره‌ای سانگ یانگ است. تیوولی از آن خودروهایی بود که خیلی زود جای خودش را در بازار خودرو پیدا کرد و به دلیل کیفیت بالا و عملکرد فنی خوبش توانست در میان رقبای متعدد، خودش را بالا بکشد.

تیوولی یک کراس اوور کامپکت و خوش چهره است که با قیمت مناسب و امکانات خوبش توانست در میان رقبای عمدتا چینی خود، خوش بدرخشد. مصرف سوخت پایین و خدمات مناسب شرکت وارد کننده از دیگر نقاط قوت این خودرو است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسب بخار با شتاب ۱۰.۷ ثانیه را نیز باید از نقاط مثبت دیگر این خودرو دانست. ارتفاع تیوولی از زمین کم است و این باعث شده که بسیاری آن را نپسندند. سیستم تهویه دستی این خودرو و فرمان‌پذیری نه چندان خوب تیوولی نیز از جمله نکات منفی آن است.

سانگ یانگ تیوولی هم یکی از خودروهای باکیفیت کره‌ای است که می‌تواند به نسبت قیمتش طرفدارانش را راضی نگه دارد. شما می‌توانید آخرین قیمت خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی را در سایت دیوار مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین‌های ژاپنی که هنوز هم ارزش خرید دارند

بهترین ماشین‌های کره‌ای بازار؛ آخر را بخریم؟

همانطور که در ابتدای این راهنمای خرید توضیح دادیم، خودروهای کره‌ای همواره به دلیل قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا و تنوع آپشن‌های رفاهی در قیاس با خودروهای آلمانی و ژاپنی طرفداران بسیاری را داشته‌اند و همیشه در لیست پرفروشترین خودروهای کشور، یک یا دو خودروی کره‌ای می‌درخشد.

متاسفانه با بالا رفتن قیمت خودرو در چند سال گذشته، افراد محدودی توانایی خرید خودروهای کره‌ای را در کشور دارند و بیشتر خریدارانی که به دنبال خرید خودروی صفر هستند، حالا باید به سراغ خودروهای چینی بروند. با این حال، هنوز هم عده زیادی یک خودروی دست دوم کره‌ای را به خودروهای صفر چینی ترجیح می‌دهند.

شاید راهنمای خرید خودروی کره‌ای ما می‌توانست خودروهای بیشتری در خود داشته باشد، با این حال ما تلاش کردیم که با توجه به قیمت فعلی بازار، بهترین ماشین‌های کره‌ای موجود را به شما معرفی کنیم؛ خودروهایی که علی‌رغم افزایش قیمت همچنان ارزش خرید بالایی دارند. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخ خوبی برای سوال ماشین کره‌ای چی بخرم؟ خدمت‌تان ارائه کرده باشد.

نظر شما درباره فهرست بالا چیست؟ به نظر شما جای چه خودروهایی در این فهرست خالی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان وبلاگ دیوار در میان بگذارید.

3 نظرات
  1. بهزاد می‌گوید

    عالی بود. کیا اسپورتیج که فوق العاده ست. امیدوارم به زودی تجریما رفع بشه و دوباره این خوبا بیان تو بازار

  2. فرهاد می‌گوید

    بابا ماتیز دوو یادت رفت خخخخخ

  3. شهرام می‌گوید

    این پراید رو هم لطفا اضافه کنید به این برندها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.