بهترین خودروهای پژو در بازار ایران کدامند؟

راهنمای خرید خودروی پژو

1

خودروی پژو چی بخریم؟ در راهنمای خرید خودروی پژو سعی کردیم که بهترین خودروهای پژو در بازار ایران را به علاقمندان و خریداران این خودرو معرفی کنیم؛ خودروهایی که همچنان در ایران بسیار پرطرفدار هستند.

شرکت پژو چند سال پیش با چند همکار دیگرش در دنیا یعنی سیتروئن و دانگ‌فنگ، گروه خودروسازی PSA را به وجود آورد، اما به تازگی و در سال ۲۰۲۱، با پیوستن تیم فیات-کرایسلر به آن‌ها، اتحادیه‌ای جدید برای ساخت خودرو به نام استلانتیس پدید آمد.

به این ترتیب، قرار شده تمامی محصولات این اتحادیه با همان نام‌ها و مارک‌های معروف این سازندگان در این چند سال ساخته شود و مسلماً یک گروه از این محصولات ماشین‌های با آرم پژو خواهند بود. ت

ا حدود یک دهه قبل که پژو به طور رسمی و به دلایل مختلف از ایران رفت، می‌شد ساخته‌های با آرم این شرکت فرانسوی را همچنان محصولی از این کشور نامید، اما حالا دیگر برای اغلب خریداران و فروشندگان داخلی روشن است که تقریباً تمامی خودروهای پژو در بازار داخل بیشتر از اینکه اتومبیلی اروپایی و فرانسوی باشند، یک ماشین ایرانی محسوب می‌شوند.

در مطلب امروز به مرور بهترین خودروهای پژو در بازار کشورمان می‌پردازیم؛ خودروهایی که تعدادی از آن‌ها دیگر ماشین ایرانی محسوب می‌شوند تا فرانسوی و به دلایل نبود خودروهای متنوع در کشور و البته داشتن خدمات پس از فروش بهتر بسیار در بین ما ایرانی‌ها پرطرفدارند.

پژو ۲۰۶ یکی از بهترین خودروهای پژو در ایران۱ – پژو ۲۰۶

اولین گزینه از فهرست بهترین خودروهای پژو در بازار ایران، پژو ۲۰۶ است. این هاچ‌بک دوست‌داشتنی از معدود گزینه‌های قدیمی، اما همچنان محبوب مانده در بازار ایران است. بدون تردید اگر بخواهیم از بهترین ماشین‌های پژو بازار ایران نام ببریم، مدل ۲۰۶ در رده‌های نخست قرار می‌گیرد چون با هر فاکتوری، چه فروش و چه میزان رضایت سیل عظیم خریداران هر تیپ آن در بیش از این دو دهه، پژو ۲۰۶ نامی سربلند در برند پژو است.

البته از زمانی که تولید آن به طور کامل در شرکت ایران خودرو انجام شد، کیفیت ساختش پایین و پایین‌تر آمد، اما به دلیل ساختار حساب‌شده و درست طراحی آن از روز اول، ۲۰۶ همچنان بین خودروهای داخلی و هم‌رده از سطح قابل قبولی برخوردار است. 

اگر برایتان این سوال به وجود آمده که خودروی پژو چی بخریم؟ باید گفت که امروز در بخش خودروهای صفر می‌توان تیپ ۲ و ۵ پژو ۲۰۶ را خرید که با یکدیگر تفاوتی ۵۰ میلیون تومانی دارند. از مهم‌ترین نکات مثبت ۲۰۶ شتاب خوب آن است که همیشه به عنوان وزنه‌ای قشر جوان خریدار ماشین را به سمت خود می‌کشد. هر چند که در گذشته بین تیپ ۱ تا ۶ این ماشین تفاوت‌های محسوس و مهمی وجود داشت، اما امروز بین تیپ ۲ و ۵ آن چنان فرق بزرگی نیست. در واقع، در مشخصات فنی، تیپ ۲ از یک موتور ۱۴۰۰ و تیپ ۵ از موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد و این ظرفیت بیشتر به بهبود ۳ ثانیه‌ای شتاب اولیه آن کمک و سرعت خودرو را بیشتر می‌کند (قبلاً در مطلب کدام تیپ ۲۰۶ بهتر است؟ درباره این تفاوت‌ها به طور مفصل توضیح دادیم).

از حدود ۱۵ سال پیش که پژو ۲۰۶ هاچ‌بک به طور کامل در کشور تولید شد تا به امروز، نه تنها تغییر مثبت ظاهری و داخلی در این محصول رخ نداده، که بعضی امکانات مثل ترمز دیسکی عقب، سی‌دی پلیر و سنسور عقب نیز از این ماشین حذف و یا سفارشی شده است.

ضمن اینکه از همان سال ۱۳۸۶، نسخه سدان ۲۰۶ با نام SD یا صندوقدار نیز به بازار معرفی شد که بعد از گذشت سال‌ها و برآورد نظرات مثبت و منفی، می توان پژو ۲۰۶ صندوقدار را خودرویی نسبتا موفق محسوب کرد. مشخصات فنی و رفاهی SD که امروز در بخش ماشین‌های صفر در آخرین تیپ خود یعنی V8 عرضه می‌شود، تقریباً مشابه تیپ ۵ پژو ۲۰۶ هاچ‌بک است. 

بنابراین اگر به عنوان یک جوان به دنبال بهترین خودروهای پژو هستید، پژو ۲۰۶ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۶

پژو پارس - کی از بهترین خودروهای پژو در ایران

۲ – پژو پارس

یکی از چند محصول ساخته شده بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ که شاید موفق‌ترین این سری هم باشد، گزینه بعدی برای جواب به سوال خودروی پژو چی بخریم؟ است. البته به نوعی دلیل موفقیت پژو پارس در میان تمام محصولاتی که بر اساس آن در کشور ساخته شد، رسمی بودن فیس‌لیفت پارس از پژو ۴۰۵ توسط سازنده اصلی است. شرکت پژو این بازطراحی را برای کشورهای نه چندان پیشرفته انجام داد و حوالی سال ۱۳۸۰ ایران خودرو آن را با نام پرشیا به خط تولید و فروش خود اضافه کرد. 

امروز این سدان خوش‌ساخت علی‌رغم حضور طولانی‌اش، همچنان عضو فعالی در حجم معاملات کشور است و می‌توان آن را به صورت نو در چهار تیپ پایه، LX، دوگانه سوز و اتوماتیک تهیه کرد.

تفاوت این چهار تیپ به جز بدیهیاتی مثل گاز سوز بودن و یا داشتن گیربکس اتوماتیک ۴ حالته، در حجم و تکنولوژی موتور آن‌ها است؛ دو تیپ ال‌ایکس و اتوماتیک از یک پیشرانه جدیدتر TU5 ۱۶۰۰ سی‌سی و دو تیپ ارزانتر از یک موتور با فناوری قدیمی‌تر، اما ۱۸۰۰ سی‌سی بهره می‌برند (در مطلب بهترین پژو پارس کدام است؟ درباره این تفاوت‌ها توضیح داده‌ایم).

اگر پژو ۲۰۶ را گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای قشر جوان جامعه یا زوج‌های جوان در نظر بگیریم، پژو پارس با کابین جادار و امکانات نسبتاً معقولش گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌های قشر متوسط جامعه است و به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروهای پژو در بازار ایران محسوب می‌شود.

 آگهی‌های خرید و فروش پژو پارس

پژو ۲۰۷

۳ – پژو ۲۰۷

سومین گزینه از بهترین خودروهای پژو در ایران یک هاچ‌بک دیگر است. شاید ناامیدکننده‌ترین محصول پژو در ایران ۲۰۷، یا به عبارت درست آن ۲۰۷i، باشد. علاقمندان به خودرو در جریان هستند که این محصول موجود در ایران در واقع پژو ۲۰۷ رسمی نیست چرا که حضور این مدل در کشور قبل از تولید و ساخت به خاطر تحریم‌ها و دلایل اقتصادی منتفی شد.

بعد از اینکه اوضاع کمی بهبود یافت، ایران خودرو برای اینکه از نقشه‌های قبلی خود مبنی بر عرضه پژو ۲۰۷ عقب نیفتد، علی‌رغم بی‌میلی شرکت فرانسوی به ارائه نسخه رسمی پژو ۲۰۷ در ایران، از آنها مجوز ساخت ورژن ایرانیزه شده ۲۰۷ را گرفت و نام ۲۰۷i را بر روی آن گذاشت.

از آنجا که این ماشین جدید تفاوت چندان زیادی با پژو ۲۰۶ نداشت و به کیفیت ساخت و امکانات پژو ۲۰۷ اصلی هم نزدیک نبود، می‌شد پیش‌بینی کرد که ۲۰۷i هیچ‌گاه به موفقیت برادر بزرگتر خود نرسد. 

نسخه پایه و جدید آن یعنی پانوراما در دو حالت دنده‌ای و اتومات، در کنار نوع صندوق‌دار آن از جمله خودروهای ۲۰۷i هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت صفر در بازار تهیه کرد. تمامی این ماشین‌ها موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر TU5 دارند و فرق آن‌ها در جعبه‌دنده و وجود بعضی آپشن‌هاست که مثل داستان تمامی محصولات داخلی، سال به سال از تعداد و تنوع آنها برای ساخت نسخه‌ها و تیپ‌های متفاوت یک محصول کم شده است.

به طور مثال، در روز اول معرفی، پژو ۲۰۷ مدل پایه دارای نمایشگر و ترمز دیسکی در عقب و جلو بود، اما وقتی مثلاً نوع اتوماتیک، صندوق‌دار و یا پانوراما در سال‌های بعد معرفی می‌شود، این تجهیزات از روی نسخه پایه برداشته شده و به عنوان آپشن بر روی مدل‌هایی جدیدتر قرار می‌گیرد. 

 آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۰۸

۴ – پژو ۲۰۰۸

گزینه بعدی از فهرست بهترین خودروهای پژو در ایران، ماشینی است که طحفه برجام بود. بعد از برجام و گذشت سال‌ها از دیدن برند پژو در کلاس هاچ‌بک و سدان، مدل ۲۰۰۸ اولین ماشین این برند در کلاس کراس‌اوور بود که از حدود سال ۱۳۹۷ به جاده‌‌های داخل رسید.

انتخاب پژو ۲۰۰۸ برای جواب به پرسش کدام ماشین پژو بهتر است؟ کمی زود و غیر منصفانه خواهد بود چرا که حالا سال‌هاست از حضور موفق مدل‌های قدیمی‌تر پژو گذشته و البته چهره و فرم بدنه پژو ۲۰۰۸ نیز با وجود محصولات هم‌رده و هم‌کلاس مشابه چینی در چند سال اخیر دیگر چندان جدید نیست.

در هر صورت، پژو ۲۰۰۸ وارداتی به ایران نسخه بازطراحی این مدل در سال ۲۰۱۶ بوده و با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ قدرتمند و گیربکس اتوماتیک ۶ حالته عرضه می‌شود.

 این خودرو کیفیت خوبی در ساخت دارد و با توجه به شاسی بلند بودنش از شتاب اولیه ۸ ثانیه‌ای و مصرف کمتر از ۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر بهره می‌برد. نکته مهم نسخه‌های ۲۰۰۸ در ایران، ارائه نسخه‌ای از این ماشین است که بین نمونه‌های مشابه‌اش در بسیاری کشورها قوی‌ترین پیشرانه را دارد. 

ناگفته نماند که پژو ۲۰۰۸ از نبود بعضی امکانات مثل سانروف رنج می‌برد و به دلیل واردات محدود، از خدمات پس از فروش خوبی بهره نمی‌برد، اما چهره جذاب و زیبایی دارد. اگر همچنان به دنبال پاسخی برای سوال کدام خودروی پژو را بخریم؟ هستید، شاید این کراس‌اوور پژو در بازار ایران برایتان جذاب باشد.

 آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۰۸

پژو ۵۰۸

۵ – پژو ۵۰۸ GT لاین

آخرین مورد از خانواده پژو که آن هم مثل ۲۰۰۸ حضور کمرنگی در سهم خرید و فروش بازار دارد، سدانی نسبتاً جدید است. پژو ۵۰۸ جی‌تی لاین نیز از جمله محصولاتی بود که انتظار می‌رفت بعد از برجام، اعتماد از دست رفته پژو در ایران را به علاقمندان این برند برگرداند، اما به دلیل عدم استقبال، گرانی بیش از حد و همینطور خدمات پس از فروش ضعیف و نامطلوب، سرنوشت این مدل پژو در ایران نیز چیزی شبیه به پژو ۴۰۷ ناموفق بود.

از حق نگذریم کیفیت ساخت، فنربندی و تعلیق نرم پژو ۵۰۸ نکات مثبت آن است، اما ۵۰۸ به خاطر در دسترس نبودن لوازم یدکی و محدودیت دانش تعمیر انتخاب پر از ریسکی خواهد بود. این سدان با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ و دقیقا مشابه ۲۰۰۸ عرضه شده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد.

اگر به دنبال خرید گران‌ترین و شاید بهترین ماشین پژو در ایران هستید، شاید پژو ۵۰۸ جی‌تی لاین بهترین انتخاب برای شما باشد.

آگهی‌های خرید و فروش پژو ۵۰۸

جمع‌بندی بهترین خودروهای پژو در بازار ایران

البته که در لیست راهنمای خرید خودروی پژو می‌توانست جایی هم برای ۴۰۵ قدیمی و آشنا در نظر گرفته شود چرا که این محصول بعد از این همه سال همچنان نقشی بزرگ در بازار دارد؛ اما تولید این سدان بسیار قدیمی سال گذشته بالاخره به پایان رسید و تمامی پژوهای ۴۰۵ GLX صفر حال حاضر در نمایشگاه‌های ماشین و نمایندگی‌ها، تولیدات آخرین سال ایران خودرو هستند.

جدا از این شرایط، واقعیت این است که پژو ۴۰۵ دیگر خودروی خوبی برای خرید محسوب نمی‌شود چرا که چهره‌اش شدیداً تکراری‌اش هیچ جذابیتی ندارد و با تنوع محصولات داخلی، امروز می‌توان با همان هزینه به مورد و انتخابی بهتر رسید.

در هر صورت امیدواریم که فهرست بهترین ماشین‌های پژو در بازار ایران برایتان مفید بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ شما تجربه رانندگی و سواری با کدام یک از این خودروها را دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

1 نظر
  1. افرودی می‌گوید

    عشق است ۲۰۶ به مولا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.