حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه

0

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه امروز دوشنبه (۳۱ مرداد ماه) با مشارکت ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور جهان باحضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صمت و آلبرت کریم‌اف، معاون نخست وزیر و معاون وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه در مسکو افتتاح شد.

حضور ایران در این نمایشگاه نخستین اتفاقی است که در بخش خودروسازی بین ایران و روسیه افتاده است. ایران به شکل بسیار پررنگ با شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی در آن حضور یافته است. این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌ طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌ هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است.

این رویداد در طول تاریخ نمایشگاه‌های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌‌ساز ایرانی، آخرین دستاوردها خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

در این نمایشگاه چهار روزه، مرکز تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی در حوزه قطعه‌سازی و خودرو در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحریم صنعت خودروسازی روسیه، شرکت‌های روسی از ظرفیت بالای کشورمان در قطعه‌سازی استفاده کنند.

همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه‌سازی ۲ کشور، امضای تفاهم‌نامه انجمن‌های قطعه‌سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو، قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B2B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه، از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

سیدرضا فاطمی امین در روز افتتاح نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو اعلام کرد: این نمایشگاه بیستوششمین نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو است که ۵۵۰ شرکت، در آن به عرضه محصولاتشان پرداخته‌اند.

وی در ادامه گفت:

ایران برای نخستین بار با سطح وسیع و حضور ۵۰ شرکت، در این نمایشگاه حضور یافته است. با توجه به این‌که امروز نمایش‌گاه به طور رسمی کار خود را آغاز کرده، استقبال بسیار خوبی از آن انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:

فردا هم نشستی بین کسب و کارهای مرتبط ایرانی و روسی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه می‌تواند سرآغاز تحول در مبادلات خودرویی و صنایع مرتبط بین ایران و روسیه باشد. وی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه بتوانند فتح بابی بر این موضوع باشد و شاهد گسترش قابل توجهی در این حوزه باشیم.

دور زدن تحریم‌ها و همچنین برخورداری از مزیت‌هایی نظیر مواد اولیه انرژی و نیروی کار ارزان، شاخص‌هایی هستند که می‌تواند موفقیت شرکت‌های ایرانی را در به دست آوردن سهم مناسبی از بازار خودرو و قطعات روسیه در مقایسه با سایر کشورهای شرکت‌‌کننده، تضمین کند و بزرگترین و همکاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران را با این همسایه شمالی شکل دهد.

***

 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

***

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.