ایران خودرو بورسی شد

0

پس از تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس و اعلام آمادگی شرکت گروه بهمن برای عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در ۲۶ مرداد ماه، هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه شاهین در همان هفته (هفته چهارم مرداد) اعلام آمادگی کرد. حال این بار نوبت گروه خودروسازی ایران خودرو است تا به بورس وارد شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو، این گروه خودروسازی با هدف شفاف‌سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه‌کشی، نخستین گام عرضه خودرو در بورس کالا را برداشته و با عرضه بخشی از تولید دو مدل هایما S5 و S7 از این طریق، ورود خود به بورس کالا را کلید زده است.

پیرو لغو عرضه خودرو از سوی ایران خودرو در روز شنبه و پیگیری‌ها به اطلاع می‌رسانیم فروش خودرو به طور مستقیم از سوی ایران خودرو انجام نخواهد شد و به زودی عرضه خودرو هایما در بورس کالا انجام خواهد شد.

پیرو پیگیری‌های به عمل آمده، دارندگان حواله‌های پیشین هایما خودرو خود را  به قیمت سابق دریافت خواهند کرد.

با بررسی‌ و مطالعات کارشناسی صورت گرفته، در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد.

  • متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند.
  • سپس باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند.
  • نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز، مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند.
  • متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند.
حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

***

 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

***

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.