مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا

شاخ‌به‌شاخ شدن ون‌ها

0

در سال‌های گذشته ون‌های موجود در کشور ما خودروهایی ساده بودند. از جمله رقبای فولکس واگن ترنسپورتر T4 در همان کلاس و با همان امکانات می‌توان از ون وانا، ون غزال، ون هایس (برلیانس H2L) و ون نارون نام برد. اطلاعات فنی درمورد ون‌های موجود در بازار ایران زیاد نیست. شاید به‌دلیل استفاده‌های خاص آنها و عمومیت نداشتن‌شان باشد که اطلاعات فنی خاصی از آنها در دست نیست. در این مقاله، ما به مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4

خودروهای ون به‌دلیل استفاده‌های گوناگونی که دارد، طرف‌داران خاص خود را در سراسر دنیا به‌ دست آورده است. این خودرو هم می‌تواند برای حمل‌ و نقل مسافران استفاده شود و هم با کمی تغییرات تبدیل به خودرویی خوب برای طبیعت‌گردی و سفرهای طولانی‌مدت شود. کاربری جدید این خودرو هم رستوران و کافه و کتاب‌فروشی سیار است که باعث‌ شده توجه بسیاری از جوانان به آن جلب شود.

مقدمه‌ای بر مقایسه فولکس‌واگن ترانسپورتر T4
فولکس واگن ترنسپورتر T4 از نمای روبه‌رو

فولکس واگن ترنسپورتر T4 یکی از خودروهای سری اول ترنسپورتر بود که در طول سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ در شهر هانوفر آلمان تولید می‌شد. فولکس واگن ترنسپورتر T4 ابتدا در حمل‌ و نقل عمومی به‌کارگرفته شده بود و سپس بعد از مدتی، مورداستفاده‌های تجاری مانند فست‌فود، رستوران، کافه سیار و دیگر کاربری‌های تجاری قرار گرفت.

مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا

خودرویی که ما در مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 به آن می‌پردازیم، ون وانا است. ون‌های قدیمی موجود در بازار ایران، همگی خودروهایی ساده و بدون آپشن خاص بوده‌ است. با گسترش شهرها و افزایش جمعیت آنها، استفاده از ون‌های کوچک برای حمل‌ و نقل عمومی رواج بیشتری پیدا کرد.

به‌دلیل اندازه کوچک این خودروها و ظرفیت بیشتر آنها نسبت به خودروهای سواری، استفاده از این خودروها در ناوگان حمل‌ و نقل عمومیت پیدا کرد؛ به همین دلیل خودروهای ون بیشتری در سالیان گذشته وارد کشورمان شده یا در کارخانه‌های خودروسازی ساخته شده است.

مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا
نمای داخلی فولکس واگن ترنسپورتر T4

فولکس واگن ترنسپورتر بعد از نسل قدیم فولکس استیشن با آپشن‌های کم به کشور آمد. بااین‌حال به‌دلیل اینکه نام فولکس را بر دوش می‌کشید، با استقبال خوبی روبه‌رو شد. کیفیت این خودرو باعث‌شده است که استفاده‌های گوناگونی از آن بشود.

یکی از رقبایی که مقایسه فولکس‌واگن ترنسپورتر T4 قرار می‌گیرد، ون وانا است. این خودرو محصول شرکت خودروسازی ایران‌خودرو است، اما درواقع خودرویی چینی محسوب می‌شود که امتیاز مونتاژ آن به شرکت ایران‌خودرو دیزل سپرده شده است. نام اصلی این خودرو «ام‌پی‌ایکس اس کلاس» (MPX S CLASS) است که در ایران با نام وانا عرضه شده است.

ازنظر طراحی ظاهری می‌توان گفت که وانا کپی ون تویوتا هایس به‌ شمار می‌رود. طراحی قسمت جلوی خودرو بسیار ساده است. چراغ‌های مستطیلی، کاپوت کوتاه و کمی برجسته و سپری کاملاً ساده طراحی جلوی خودرو را تشکیل می‌دهد. در نمای کناری هم فقط چند خط حجم‌دهنده می‌بینیم. درِ عقب کشویی و شیشه‌ها ساده و کوچک است. قسمت عقب خودرو هم هیچ نکته قابل‌توجه‌ای ندارد.

مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا
نمای پشتی فولکس واگن ترنسپورتر T4

درون کابین وانا ۱۴ صندلی با روکش پارچه‌ای تعبیه شده است. متریال به‌کاررفته در قسمت داشبورد و کابین قابل‌قبول به‌ نظر می‌رسد. آپشن‌های رفاهی ون وانا شامل:

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • فرمان هیدرولیک
  • چراغ‌های مه‌شکن
  • گرمکن شیشه عقب
  • کمربندهای ایمنی ۳ نقطه‌ای
  • سیستم تهویه
  • سیستم صوتی

ون وانا مجهز به موتوری ۴ سیلندر با حجم ۲۳۷۸ سی‌سی است که توان تولید قدرت ۱۳۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. قیمت این خودرو در بازار در اردیبهشت‌ماه ۹۸، از ۸۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش ون وانا به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه فولکس‌واگن ترنسپورتر T4 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش فولکس ترنسپورتر

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.