سرانجام دادگاه فراری/منصوری چه می‌شود؟

شکایت فراری از منصوری

0

فرض کنید ساکن آلمان هستید و ماشین گران‌قیمتی مانند پورشه، فراری یا لامبورگینی دارید. طبیعتاً اگر بخواهید آن را ویژه‌تر از آنچه هست به دیگران نشان دهید، احتمالاً منصوری گزینه اولتان است؛ چون بهترین «تیون»های اروپا و گاهی‌ اوقات جهان، محصول همین شرکتی است که مالکش ایرانی تبار «کوروش منصوری» است.

سرانجام این دادگاه چه می‌شود؟

اما به‌تازگی کمپانی فراری از این شرکت شکایت کرده است. ماجرا از این قرار است که شرکت فراری مدعی شده است که منصوری روی یکی از مدل‌های فراری ـ GTB ـ قطعاتی را اضافه کرده که آن را شبیه مدل FXX K کرده است: از بدنه کربنی گرفته تا قطعات دیگری که این شباهت را تکمیل کرده‌ است؛ یعنی ماشینی ۲۵۰ هزار دلاری اکنون به مدلی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری شبیه شده است!

در اینکه کار منصوری در بازآفرینی ماشین‌ها و ویژه‌ترکردن ظاهرشان در دنیا مثال‌زدنی است، شکی نیست؛ اما اکنون که دادگاه آلمان از دادگاه عدالت اروپا در لوگزامبورگ مشورت خواسته، رأی به‌نفع فراری صادر شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش وکلای منصوری به این رأی چیست.

سرانجام این دادگاه چه می‌شود؟

در این رأی آمده است که منصوری حقوق معنوی FXX K را زیر پا گذاشته است و باید خسارت آن را بپردازد. تا لحظه نگارش این خبر وکلای منصوری اظهارنظر نکرده‌اند. چون این رأی قابل فرجام‌خواهی و تجدیدنظر است، به احتمال‌زیاد آنها می‌خواهند از این فرصت برای تهیه ادله و اسناد موردنظرشان استفاده کنند.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.