شاسی بلند بایک X35 توسط سانیار موتور در ایران مونتاژ می‌شود

یک کراس اوور جدید برای بازار ایران

0

چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر تصمیم سانیار موتور برای عرضه کراس اوور جدید خود به گوش رسیده بود و امروز خبرهایی مبنی بر ورود این کراس اوور جدید به‌نام بایک x35 به کشور منتشر شده است. به نظر می‌رسد کراس اوور جدید بایک با برند تیگارد و احتمالاً با نام X35 در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

سانیار موتور نام خودروساز جدیدی است که پس از عقد قرارداد جوینت ونچری میان دیار‌خودرو و یک شرکت واسطه چینی تأسیس شده است تا به مونتاژ خودروهای چینی بایک در سایت سابق دیارخودرو در گلپایگان بپردازد. با دریافت این تصاویر از حمل بایک X35 با برند تیگارد به نظر می‌رسد، موضوع عرضه محصولات سانیار موتور با برند تیگارد و با کراس اوور شهری X35 نهایی شده باشد.

شاسی بلند جمع و جور بایک X35 توسط سانیار موتور در ایران مونتاژ می‌شود

خودرو بایک X35 که قرار است به‌زودی در ایران شاهد فروش آن باشیم، یک کراس اوور سابکامپکت یا جمع و جور است که این تیپ خودروها امروزه در بازارهای مختلف علاقمندان زیادی پیدا کرده است. اندازه کوچک این مدل کراس اوور آنها را مناسب شهرهای بزرگ و شلوغ کرده است.

طراحی این فیس‌لیفت به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد و تغییرات انجام‌شده روی آن در جهت به‌روزرسانی آن برای تبدیل آن به یک خودرو در سطح طراحی دیگر خودروهای چینی این روزها است. خودروسازان چینی در حال حاضر با سرعت زیادی در حال فیس‌لیفت محصولات قبلی خود و یا طراحی محصولات جدید بر اساس زبان طراحی مطابق با مد روز خودرو هستند.

تیگارد X35 در بازارهای جهانی با ۲ پیشرانه عرضه می‌شود. یک نمونه مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌‌متر که با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی همراه شده است. نمونه دوم شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است که با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا یک جعیه‌دنده CVT همراه شده است.

شاسی بلند جمع و جور بایک X35 توسط سانیار موتور در ایران مونتاژ می‌شود

جدیدترین آگهی‌های خودروی بایک

این گیربکس در کاهش مصرف سوخت خودرو مؤثر است. بر اساس آنچه از سوی شرکت چینی اعلام شده است، مصرف سوخت بایک X35 در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی شهر و جاده ۷٫۲ لیتر بنزین است. بر اساس اعلام منابع چینی شتاب این کراس اوور اقتصادی حدود ۱۰٫۹ ثانیه است.

طراحی داخلی خودرو تیگارد X35 از یک نظر بسیار جالب و متفاوت است. برخلاف بسیاری از خودروها که نوعی قرینگی در طراحی جلو داشبور و بالای کنسول در نظر گرفته می‌شود، در تیگارد X35 طراحان این قرینگی را شکسته و فضایی متفاوت ایجاد کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که بایک X35 با چه آپشن‌هایی به بازار ایران می‌رسد، اما در مدل‌های فول عرضه‌شده آن در دیگر کشورها آپشن‌های مهمی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، مجموعه کامل ایربگ‌ها جانبی و پرده‌ای و سیستم صوتی باکیفیت به چشم می‌خورد. باتوجه‌به تیپ‌بندی و سطح امکانات متفاوت این خودرو در بازارهای جهانی، باید برای اطلاع دقیق از ویژگی‌های تیگارد X35 در بازار ایران تا رونمایی رسمی این خودرو منتظر بمانیم.

شاسی بلند جمع و جور بایک X35 توسط سانیار موتور در ایران مونتاژ می‌شود

همچنین طبق اخبار رسیده این شرکت به‌زودی رونمایی این محصول را در برنامه دارد، اما هنوز اخباری از زمان عرضه یا قیمت آن در دست نیست.

قیمت بایک X35 درکشور مبدأ در نمونه‌های پایه از ۷۸۰۰ دلار معادل ۲۱۹ میلیون تومان شروع شده است و در فول‌آپشن‌ترین تیپ‌ها با موتور توربو شارژ به حدود ۱۵۰۰۰ دلار، معادل ۴۲۰ میلیون تومان می‌رسد، اما اینکه با چه قیمت و مشخصاتی پای به بازار ایران خواهد گذاشت، همچنان مشخص نیست، مهم‌ترین رقبای محصول جدید سانیار خودرو در بازار ایران نیز خودروهایی چون MVM X22، فردا SX5 و … است.

خرید و فروش و قیمت خودرو بایک

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

جدیدترین آگهی‌های خودروی بایک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.