چرا دیوار؟

8

در طی ۵ سال از زمان تاسیس دیوار، این سایت به بزرگ‌ترین مرجع خرید و فروش بدون واسطه و بزرگ‌ترین بازار دست دوم آنلاین در ایران تبدیل شده است. در سال ۹۶، بیش از ۶۰ میلیون آگهی از سراسر کشور برای دیوار ارسال شده است. تنها در شهریور ماه سال ۹۶، ۵۰۰ هزار آگهی خودرو به ثبت رسیده است. اما مزیت و ویژگی دیوار چیست که توانسته تا این اندازه جای خود را در زندگی روزمره و یا کاری و اقتصادی ایرانیان باز کند؟

نیازمندی‌های آنلاین رایگان

امروز را مقایسه کنید با زمانی که آگهی‌ها فقط چاپی و پولی بودند. یکی از مهم‌ترین مزایای دیوار همین نیازمندی‌های آنلاین نامحدود و رایگان است. بر خلاف آگهی‌های چاپی، که علی‌رغم پرداخت هزینه بالا، مخاطب محدود در بازه زمانی کوتاه‌مدت داشتند، در دیوار آگهی‌ها مخاطب گسترده در سرتاسر کشور دارند و به مدت ۳۰ روز پابرجا می‌مانند. بعلاوه قابل ویرایش و دارای ظرفیت انتشار عکس‌های متعدد هستند. در خانه و هر ساعت از شبانه‌روز امکان ارسال آگهی و یا جست و جو در دیوار وجود دارد. کاربران با پرداخت مبلغی اندک می‌توانند آگهی‌های خود را تمدید کنند، دوباره به بالای صفحه برگردانند یا به آنها برچسب فوری بزنند. دسته‌بندی «استخدام و کاریابی» که مخاطب اصلی آن کارفرمایان هستند، تنها دسته‌بندی غیررایگان دیوار است.

خرید و فروش بدون واسطه

از اهداف اولیه و مهم سایت دیوار، ترویج داد و ستد بین شهروندان، معامله مستقیم و بدون واسطه برای مردم بوده است. در نبود لایه‌های واسطه‌گری سنتی میان تولید کننده و خریدار مانند عمده‌فروش‌ها، توزیع کنندگان و خرده‌فروش‌ها که ارزش افزوده‌ای برای مشتری تولید نمی‌کنند، کالاها به قیمت اصلی خود که ب مراتب پایین‌تر است به فروش می‌رسند. این موقعیت برای کسب‌ و کارهای کوچک و یا نوپا هم بستری مناسب است. از این جهت که با سرمایه و ریسک کم‌تر می‌توانند خدمات و کالاهای خود را به طور مستقیم به مشتریان ارائه دهند و بفروشند. تنها در مرداد و شهریور ۹۶، بیش از ۱۴۰ هزار کسب و کار از دیوار در راستای رشد و توسعه تولید و یا ارائه خدمات خود استفاده کرده‌اند. در این زمینه «چرا خرید و فروش بدون واسطه را انتخاب کنیم؟» را بخوانید.

سهولت دسترسی و استفاده

در سایت دیوار تمامی آگهی‌ها به دقت بر اساس نوع کالا و شهرهای مختلف دسته‌بندی شده‌اند و از این جهت جست‌وجوی کالاهای مورد نظر به راحتی صورت می‌گیرد. برای مشاهده آگهی‌‌ها و خرید، کاربران حتی نیازی به ثبت‌نام کردن در سایت ندارند.  در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان مشاهده و ارسال آگهی وجود دارد. بارگذاری اطلاعات نیز در دیوار با سرعتی بالا صورت می‌گیرد. امکان چت و گفت‌وگو با فروشنده زیر هر آگهی فراهم شده و برقراری ارتباط با آگهی‌دهنده را تسهیل کرده است. اپلیکیشن موبایل دیوار هم به مراتب کار را آسان‌تر کرده است. با یک گوشی در دست می‌توان انواع کالاها را خرید و فروش کرد.

توسعه صنعت دست دوم

دیوار در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار اینترنتی دست دوم بوده و همواره به دنبال توسعه و گسترش این صنعت بوده است. بخش عظیمی از کالاهایی که به چرخه مصرف بازمی‌گردند، وارداتی هستند. بنابراین بازگشت این کالاها به بازار، موجب کاهش خروج ارز و کاهش واردات می‌شوند. دیوار مرجعی است که از طریق آن می‌توان عمر مفید کالاها را افزایش داد و از طریق فروش کالاهایی که دیگر برای صاحب خود مصرفی ندارند، کسب درآمد کرد. به جای دور ریختن کالاها، می‌توان با قیمتی پایین یا حتی رایگان آن‌ها را در دیوار ارائه کرد. از طرفی مشتریان می‌توانند با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند. از مهم‌ترین مزایای توسعه بازار دست دوم نیز کمک به کاهش مصرف و آلودگی و حمایت از محیط زیست است.

8 نظرات
  1. امید می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ای کاش بستری برای عرضه تولیدات ما تولید کنندگان فراهم میشد تا بتوان یک آگهی را در شهرهای دیگر تکرار کرد حتی با پرداخت وجه

  2. سپیده می‌گوید

    دیوار عالیه فقط شهرها و منطقه هاش ناقصه

  3. عبدالله امین آبادی می‌گوید

    در سایت دیوار حدود دوسال بود که آگهی ارسال میکردم و روزانه حدود سه بار گاها چهار بار اگهی ها را نردبان میکردم متاسفانه یک روز دیدم اگهی من بدون هیچ دلیل خاصی فقط بخاطر گزارش ۵ نفر رقیبان حذف شده اگهی ما اگهی آموزشگاهی بود متاسفانه خیلی به دیوار پیام دادم به سختی به ایمیلهای من جواب میدادن و گاها همه جوابها یکسان بود .دیوار بدون اینکه بررسی کند صاحب این آگهی و متن این آگهی ایا با گزارش کذب گزارش دهنده گان همخوانی دارد یا نه آگهی مرا حذف کرد.
    حالا همان آگهی را در دیوار دارم و ماهی یکبار فقط تمدید میکنم .

  4. حسن می‌گوید

    دیوار خیلی خوبه ..ولی چند تا مشکل داره ..تعداد شهر ها خیلی کمه …دوستان دیوار میتونن شهر رو اضافه کنن ..حالا خالی هم باشه بالاخره یکی ا توی اون منطقه چیزی داره که بزاره توی دیوار ….دوم ماهیت دیوار بی روحه …خیلی از آگهی ها بدون تصویر هستند ..فقط به خاطر ممیزی و قوانین دیوار …خودتون تصور کنید اگه همه ی آگهی ها عکس داشتن چه خوب میشد ..سوم ..من برای تبلیغ کارم با یه فونت زیبا یه آگهی رایگان توی دیوار ثبت کردم و لی دیوار همیت تکست منو حذف کرد …دلیل خواستم …… یه ایمیل کلی برام فرستادن ..یه جمله (شرمنده) خنده دار نوشته بودن که —-اگر بیش از ۲۰٪ از محتوایِ تصویر آگهی شامل متن باشد. حذف میشود …نمیدون چرا و یه چیزی دیگه هم نوشته بودن که ————- در تصویر آگهی عبارت‌های تبلیغاتی یا واژه‌هایی مانند:‌ حراج و … نوشته شده باشد.—بازم حذف میشه …
    بعد جالبه بدونید ..خانومه اگهی زده لباس خونه برا فروش ..دستش لخته پاهاش لخته …این آگهی تائید میشه ولی اگهی من که نوشتم رایگان حذف میشه ….نمیدونم به خدا عزیزان محترم دیوار چطوری کارشناسی میکنن …..بازاز محل حراج و رایگان و خرید و فروش است ..

  5. های باز می‌گوید

    دیوار تو عالی هستی

  6. آرچکت می‌گوید

    دیوار واقعا حرکت بسیار خوبی بود که در حال حاضر داخل کشور جا افتاده
    تعداد شهر ها رو بیشتر تر کنید عالی میشه

  7. سام می‌گوید

    . سلام . من از دیوار می خوام این موضوع رو کمی روشن کنه که ایا امار بازدید آگهه ها مخصوصا پس از انجام نردبان ساختگی نیست و واقعی است و جنبه تبلیغاتی و مجازی نداره که اگهی دهتده رو بازم ترغیب به پرداخت کنه؟؟؟؟
    کمی توضیح میدم روشن بشه منظورم
    چه طور ممکنه که هر وقت پرداختی مخصوصا نردبان انجام میشه امار بازدید آگهی به صورت تصاعدی چند برابر میشه ظرف مدت کوتاهی. ؟؟ ایا این ممکه؟ ایا اگهی که در روز بین ۲۰ تا ۴۰ بازدید کننده به ندرت داره چرا پس از نردبان ظرف دوساعت به ۱۸۰ تا ۲۰۰ بازدید میرسه در صورتی که حتی یک تماس یا چت هم اون آگهی در طی این افزایش بازدید انجام نمیشه
    برای اطمینان بیشتر رفتم ساعت سه صبح ( بامداد)اگهی جدیدمو که کاغذ باطله روزنامه توش میروختم رو نردبان کردم. با کمال تعجب ظرف سه ساعت امار بازدید آگهی از ۴ اگهی به ۱۰۹ بازدید رسید.
    بقیه کلام را خلاصه میکنم و نیاز به بسط بیشتر نیستو از دیوار میخام که توضیح بده ایا این کارش درسته که از اعتماد میلیونها مشترکش نگیم سوع استفاده بگیم استفاده یکطرفه بکنه؟؟؟ ایا این جزو حقوق مشتریانتون نیست که از امار درست بهره ببرند؟؟؟

  8. ناشناس می‌گوید

    متاسفانه از وقتی که پیام های استخدامی رو با همکاری و شریکی یکی دونسته و پولی شده کم کم از ارزش دیوار کم خواهد شد
    بالاخره هر کسب و کاری یه پتانسیل و ظرفیتی داره
    اگر گوگل شد گوگل چون میلیون ها کاربر ، ترابایت ترابایت ازش حافظه مفت گرفتند حالا ببین چی شده
    ولی روند دیوار تو این چند وقته خیلی بد شده تا این حد که عکس میذاری نمیخوان تایید کنند چون باید پولی بشه الکی بهونه سایز و … پیام میدن حال اینکه من خودم فوتوشاپ کارم و بارها فرستادم !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.