زیر و بم وام خرید خودروی ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد

0

افزایش قیمت خودرو در پنج سال اخیر موجب شده تا خرید خودروی مطلوب از دسترس بسیاری دور شود. از این رو وام خرید خودرو به عنوان یک راه‌حل راه‌گشا می‌تواند فروشنده و خریدار را راضی نگه دارد. برای همین بانک‌ها و خودروسازهای بسیاری تلاش کردند تا با طراحی وام‌ها و کمک‌هزینه‌های خرید خودرو به مشتریان‌شان این فرصت را بدهند تا خودروی مطلوب‌شان را خریداری کنند.

در نگاه اول عبارت «وام فوری» برای بسیاری از مخاطبان با بازپرداخت سود زیاد بانکی همراه است. اما اگر قرار بود چنین وام‌هایی با سودهای غیر معمول طراحی شوند که دیگر به گزینه‌ای تسهیل‌کننده تبدیل نمی‌شدند.

وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد که قرار است در اختیار متقاضیان قرار گیرد. این وام‌ها هم از سوی خودروسازان برای مشتری‌های تسهیل‌سازی شده‌اند و هم در دستور کار چند بانک مهم قرار دارد.

وام خرید خودرو

اگر قصد خرید خودروی اقساطی دارید می‌توانید با دریافت وام خودرو صاحب یک اتومبیل شوید. بیشتر بانک‌های ایرانی برنامه‌ای برای پرداخت وام خرید خودرو دارند که شرایط آن‌ها با هم متفاوت است.

برای یک خریدار خودرو «سقف وام»، «سود بازپرداخت» و «مدت بازپرداخت» در میان انواع وام خرید خودرو اهمیت دارد. یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌های وام خودرو که در سال جاری هم طرفدارهای زیادی پیدا کرده است، وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی است. اما همه بانک‌ها هم به مشتری‌های‌شان وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد پرداخت نمی‌کنند.

توجه: برخورداری از وام ماشین مشروط به این است که متقاضیان تصمیم گرفته باشند از یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی ماشین بخرند. در چنین شرایطی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های یا شرکت‌های لیزینگ از وام خرید خودرو بهره‌مند شوند.

مبلغ وامی که بانک‌ها به مشتریان برای خرید خودرو پرداخت می‌کنند متفاوت است. برای نمونه بانک تجارت یک برنامه خرید خودرو اقساطی دارد که برای آن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند. اما برخی بانک‌ها هم برنامه پرداخت وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را دارند.

تعیین میزان سقف پرداخت وام کاملا به اعتبار بانکی شما و رتبه‌تان در نظام رتبه‌بندی بانک مرکزی دارد.

زیر و بم وام خرید خودروی ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد

وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد

اگر به دنبال خرید خودرو اقساطی هستید، می‌توانید یکی از برنامه‌های شرکت‌های لیزینگی را دنبال کنید. برای نمونه شرکت لیزینگ ایران‌خودرو در مهر ماه سال ۱۴۰۱ از برنامه‌اش برای پرداخت وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی با سود ۲۱ درصد خبر داده است.

حمید فلاح شعبانی، مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران خودرو ششم مهر ماه امسال به خبرگزاری‌ها اعلام کرد که بخشی از تولیدات روزانه هایما S5 به صورت اقساطی عرضه خواهد شد. او در همین زمینه گفت:

«در این طرح فروش هایما S5 با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واگذار خواهد شد. تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود.»

  • ایران‌خودرو اعلام کرده که متقاضیان دریافت این وام‌ها می‌توانند برای دریافت آن به پایگاه اینترنتی شرکت ایران‌خودرو یا نمایندگی‌های مجاز این شرکت مراجعه کنند.
  • پس از نام‌نویسی از متقاضیان اعتبارسنجی می‌شود و اگر طبق گزارش‌های بانک مرکزی عملکرد بانکی آنها شفاف و قابل اعتماد باشد می‌توانند در صف دریافت وام قرار بگیرند.
  • مهم‌ترین بخش در فرایند وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی عبور از همین مرحله اعتبارسنجی است. پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت.

حمید فلاح شعبانی، مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران خودرو با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می‌توانند در فروش‌های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت:

«جهت رفاه حال مشتریانش، خودرو تا پایان اقساط سه‌ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود.»

مدیرعامل لیزینگ ایران‌خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی ‌که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند، شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «در مراحل بعدی فروش بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران‌خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه خواهد شد.»

وام خودرو بانک سامان

اگر به دنبال دریافت تسهیلات خرید خودرو اقساطی هستید باید بدانید که یکی از مطمئن‌ترین بانک‌ها برای دریافت بانک سامان است. وام خودرو بانک سامان یکی از بهترین وام‌ها برای خرید خودرو در این روزهاست. این بانک در وب‌سایتش شرایط دریافت وام ماشین را چنین عنوان کرده است:

«درصورتی‌ که برای خرید خودرو کمبود نقدینگی دارید، معادل ۸۰ درصد بهای خودرو را می‌توانید تسهیلات خرید خودرو دریافت کنید.»

اگر قصد دارید وام خودرو بانک سامان را با سایر وام‌ها و تسهیلات خرید خودرو مقایسه کنید بد نیست برخی مزایای دریافت وام خودرو از بانک سامان را بدانید:

  • امکان دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان
  • امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه
  • امکان بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۳ سال
  • امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی

برای دریافت وام خودروی بانک سامان باید نکات زیر را هم بدانید:

  • امکان دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان
  • امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه
  •  امکان بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۳ سال
  • امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی

با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

اگر به دنبال دریافت وام خرید خودرو ۳۰۰ میلیونی هستید شاید برای‌تان این سوال پیش بیایید که «با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟». نگاهی به وب‌سایت‌های مشاوره فروش خودرو نشان می‌دهد که حالا و در پائیز ۱۴۰۱ با ۳۰۰ میلیون می‌توانید دو خودروی «پژو پارس» و «سمند XL» هر دو از محصولات ایران خودرو را بخرید.

خودرویی چون «کوییک اتوماتیک پلاس» هم خودرویی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. البته اگر به دنبال خودروی نو نیستید هم می‌توانید خودروهای کم کارکرده‌ای چون تندر ۹۰ یا پژو ۲۰۶ را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.


آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.