۵۵ میلیون تومان سود متقاضیان مسکن پرید!

0

اگر مردان مجرد متقاضی مسکن دولتی در زمان تحویل واحدهای مسکونی خود متاهل نباشند، آورده اولیه آنها بدون سود بازگردانده می‌شود. در واقع ۱۵۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان حداقل دو سال بدون سود نزد دولت می‌ماند. اگر این مبلغ در بانک سپرده‌گذاری شود، ۵۵ میلیون تومان سود به آن تعلق می‌گیرد.

به گزارش بلاگ دیوار، مردان مجرد بالای ۲۳ سال تا پایان سال فرصت دارند که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند. شرط اصلی برای این گروه از متقاضیان مسکن دولتی این است که در زمان تحویل واحدهای مسکونی خود متاهل باشند. اگر مردان مجرد این شرط را رعایت نکنند، دو اتفاق منتظر آنهاست.

روال این است که اگر افراد متاهل نشده باشند، پول و آورده اولیه به آنها بازگردانده شود. اما اگر واحد مورد نظر متقاضی واجد شرایط نداشته باشد، قیمت واقعی زمین و بدون در نظر گرفتن تخفیفات دولتی از فرد گرفته می‌شود. در واقع آن واحد با قیمت کارشناسی شده به مجرد ثبت‌نام کرده تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که موقع پرداخت آورده اولیه متقاضیان مجرد، سودی پرداخت نمی‌شود. این امکان قبلا در طرح‌های مسکن دولتی وجود داشت که اگر متقاضی در میانه راه منصرف می‌شد، می‌توانست آورده اولیه خود را با سود دریافت کند.

سود آورده اولیه چقدر است؟

وزیر راه و شهرسازی میزان آورده نقدی متقاضیان مسکن دولتی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد. اما معاون وزیر راه اعلام کرده که به این مبلغ هیچگونه سودی تعلق نمی‌گیرد، یعنی دو سال یا بیشتر پول متقاضی نزد دولت باقی می‌ماند.

اگر فردی ۱۵۰ میلیون تومان را به صورت سپرده دو ساله در بانک سپرده‌گذاری کند به آن سود ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد. 

در واقع فرد بعد از دو سال حدود ۵۵ میلیون تومان سود دریافت می‌کند. اما اگر مجردی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کند و در زمان تحویل متاهل نباشد، پس از گذشت دو سال هیچ گونه سودی به آورده او تعلق نمی‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.