میدان آرژانتین تهران کجاست؟ آشنایی با محله و امکانات سکونت

0

جایی در نزدیکی پارک ساعی تهران، یکی از میدان‌های مهم پایتخت به نام میدان آرژانتین به چشم می‌خورد. این میدان به خیابان‌های قصیر، شهید مغنیه، نلسون ماندلا و بیهقی منتهی می‌شود. در سمت شمال این میدان، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، در سمت غرب آن خیابان ولیعصر (عج)، در سمت شرق آن بزرگراه مدرس و در سمت جنوب آن خیابان شهید بهشتی قرار دارد.

از جمله امکانات محله میدان آرژانتین می‌توان به پارک ساعی، پارکینگ بیهقی، مرکز خرید هایلند، پایانه بیهقی، مرکز خرید آرژانتین، مرکز معاینه فنی بیهقی، شهر کتاب، فروشگاه شهروند، بیمارستان کسری، رستوران ارکیده و پارک نوروز اشاره کرد. خیابان‌های مهم این محله نیز، خیابان بیهقی، بلوار نلسون ماندلا، خیابان خالد اسلامبولی هستند.

فروش آپارتمان میدان آرژانتین

میدان آرژانتین کجاست؟

میدان آرژانتین یکی از میدان‌های مهم محله ساعی در منطقه ۶ شهرداری تهران، این میدان در محله ساعی، با محله های کاووسیه در شمال، نظامی گنجوی و یوسف‌آباد در غرب، سنائی در جنوب و نیلوفر در شرق همسایه است.

این میدان در یکی از نقاط پر رفت‌وآمد شهر تهران قرار گرفته و بسیاری از مراکز اداری و تجاری در اطراف آن قرار دارد. به طوری که می‌توان این محله را جزو یکی از درآمدزا‌ترین محله‌های شهر تهران دانست. از آنجایی که این محله در بخش شمالی تهران قرار دارد و در نزدیکی آن پارک زیبا و پر درخت ساعی قرار گرفته، ‌آب‌وهوای خوبی دارد. به طوری که در بیشتر فصول سال می‌توان خنکای نسیم خوشی که از درختان پارک عبور می‌کند را در اطراف محله حس کرد.

میدان آرژانتین تهران

نقشه میدان آرژانتین

در تصویر زیر، نقشه میدان آرژانتین و خیابان‌های اطراف آن را مشاهده می‌کنید. همچنین دسترسی‌ها و مکان‌های مهم نیز در نقشه مشخص هستند.

تاریخچه میدان آرژانتین

محله اطراف میدان آرژانتین در قدیم جزو زمین‌های کشاورزی، باغبانی و دامداری بود. محله‌ای که آب‌وهوای مناسبی داشت و در گذشته بسیاری از زمین‌های آن توسط شاهان و دربار خریداری شد. جالب است بدانید که در سال ۱۳۴۶ تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و کشور آرژانتین ایجاد شد. تفاهم‌‌‌نامه‌ای که مبنای آن صلح میان دو کشور بود. در نتیجه کشور ایران به پاس قدردانی، نام این میدان را آرژانتین گذاشت. بعد از این قرارداد، در این محدوده ساخت‌وساز رونق گرفت و رو به روز به آبادانی آن افزوده شد. این محله و خیابان بخارست اکنون به نام خیابان ساعی بین اهالی محل شهرت داشته و در منطقه طرح زوج و فرد قرار دارد.

یکی از نمادهای محله آرژانتین،‌ پارک ساعی است. این پارک نیز تاریخچه‌ای شنیدنی و زیبا دارد. پارک ساعی در گذشته جزو یکی از اراضی عباس‌آباد بود. اراضی مهمی که کریم ساعی تصمیم گرفت بخشی از آن را تبدیل به پارک کند. به طوری که در سال ۱۳۲۴ مقدمات و ایده اصلی ساخت آن شکل گرفت. کریم ساعی در این پارک درختانی چون چنار و عرعر را به صورت پلکانی و جنگل‌کاری کاشت و یک پارک جنگلی زیبا در این محله احداث کرد. این پارک اکنون به شهرداری تهران واگذار شده و سازه‌هایی چون برکه، آبشار و زمین بازی به آن اضافه شده و در اختیار عموم قرار دارد.

ساختمان‌ها، بناها و نقاط مهم محله

  • مرکز خرید هایلند
  • پارک ساعی
  • پارکینگ بیهقی
  • پایانه (ترمینال) بیهقی
  • خانه موزه دکتر سندوزی، خیابان بیهقی
  • مرکز خرید آرژانتین، خیابان وزرا
  • مرکز معاینه فنی بیهقی
  • شهر کتاب، خیابان احمد قصیر
  • فروشگاه شهروند
  • بیمارستان کسری
  • فرهنگسرای سرو
  • پارک نوروز (در محله ساعی بلوار نلسون ماندلا)

فروشگاه شهروند میدان آرژانتین تهران

امکانات میدان آرژانتین

محله‌ اطراف میدان آرژانتین یکی از بهترین محله‌‌‌های تهران از نظر امکانات رفاهی، آموزشی درمانی و تفریحی است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محله دسترسی آن به پایانه (ترمینال) بیهقی به شمار می‌رود. این ترمینال که در شرق میدان آرژانتین قرار گرفته در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و دارای سرویس‌های درون مرزی و برون مرزی برای انتقال مسافران است.

از دیگر امکانات محله آرژانتین مرکز خرید هایلند و مرکز خرید آرژانتین است. همچنین فروشگاه زنجیره‌ای شهروند نیز در اطراف این میدان شعبه دارد.

بیمارستان کسری به عنوان یکی از بیمارستان‌های معروف این محله شناخته می‌شود؛ اما علاوه بر آن چند کلینیک و درمانگاه نیز در محله وجود دارد. یکی از دیدنی‌های محله آرژانتین پارک ساعی است. پارکی که می‌توان آن را مهمترین مرکز تفریحی ساکنان محله آرژانتین دانست. این پارک در مسیر میدان آرژانتین و در جوار خیابان ولیعصر واقع شده است.

در خیابان بیهقی نیز دیگر مکان دیدنی میدان آرژانتین یعنی خانه موزه دکتر سندوزی قرار دارد. این خانه در واقع مطب دندانپزشکی دکتر سندوزی بوده که اکنون به مکانی برای بازدید از مجسمه‌های او تبدیل شده است. در این موزه تمامی آثار دکتر سندوزی از جمله کتابخانه شخصی، آثار هنری، نقاشی، طراحی، مجسمه‌ها، طرح نوشته‌ها و حتی یادگاری‌های دوستان او به نمایش در آمده است.

از دیگر مراکز تفریحی میدان آرژانتین، شهر کتاب این محله است که در خیابان احمد قصیر قرار دارد. پارک بزرگ نوروز و فرهنگسرای سرو از دیگر مراکز تفریحی محله هستند. همه این امکانات در کنار وجود پارکینگ بزرگ بیهقی و مرکز معاینه فنی آن باعث شده این محله تبدیل به یکی از محله‌های مناسب برای سکونت شود.

با محله‌های دیگر تهران هم آشنا شوید:

حمل‌ونقل عمومی میدان آرژانتین

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به میدان آرژانتین، مترو مصلی و مترو میرزای شیرازی است. مترو مصلی در شرق این محله و مترو میرزای شیرازی در جنوب آن قرار دارد. برای دسترسی به این محله از طریق اتوبوس نیز می‌توان از اتوبوس‌‌های تندرو خیابان ولیعصر استفاده کرد.

ایستگاه اتوبوس آبشار، نزدیکترین ایستگاه به این محله محسوب می‌شود. علاوه بر این، می‌توان از اتوبوس‌های پایانه بیهقی-پایانه علم و صنعت نیز برای دسترسی به این محدوده استفاده کرد. همچنین به دلیل نزدیکی این محله به بلوار نلسون ماندلا، خیابان بیهقی، خالد اسلامبولی و خیابان ولیعصر می‌توان از طریق تاکسی یا خودرو شخصی به این محله دسترسی داشت.

ترمینال بیهقی میدان آرژانتین

قیمت مسکن در میدان آرژانتین

قیمت خانه در میدان آرژانتین، مانند محله‌های مجاور آن همچون یوسف‌آباد و سیدخندان متوسط رو به بالا است. با نگاهی به آگهی‌های فروش مسکونی این محله در دیوار، متوجه می‌شویم که می‌توان میانگین قیمت هر متر خانه در میدان آرژانتین را در سطح محله‌های شمالی شهر دانست.

به طور میانگین قیمت هر مترمربع املاک مسکونی در آگهی‌های دیوار میدان آرژانتین (اسفند ۱۴۰۰) بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان است. البته املاکی با قیمت بالاتر هم در این محله دیده می‌شود. دلیل این افزایش قیمت در هر متر مربع به نوساز بودن خانه و کلید نخوردن آن مربوط است. البته باید توجه داشت که در این محله، فروش املاک تجاری نسبت به املاک مسکونی رونق بیشتری دارد و بیشتر اداره‌‌ها و شرکت‌های خصوصی در اطراف آن واقع شده‌اند.
جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان اطراف میدان آرژانتین

 خیابان‌های مهم میدان آرژانتین

یکی از مهمترین خیابان‌های محله آرژانتین، خیابان خالد اسلامبولی است. خیابانی که جهتی شمالی به جنوبی دارد و در جهت غربی میدان آرژانتین قرار دارد. در این خیابان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پلیس امنیت اخلاقی تهران فعالیت می‌کنند. این خیابان یک ورودی نیز به پارک ساعی دارد.

دیگر خیابان مهم میدان آرژانتین، خیابان بیهقی است. این خیابان در جهت جنوبی میدان آرژانتین قرار داشته و فروشگاه شهروند، پایانه بیهقی، پارکینگ بیهقی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران و سازمان حسابرسی در آن واقع هستند. بلوار نلسون ماندلا نیز دیگر خیابان مهم محله میدان آرژانتین است. این بلوار در جهت شمالی میدان آرژانتین قرار داشته و دسترسی این محله را به بزرگراه سردار قاسم سلیمانی و بزرگراه همت میسر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.