شاخ‌ترین خودروهای ۲۰۲۳ کدامند؟

تحلیلی بر خودروهای جذاب 2023 به قلم فرزاد برخورداری

0

فارغ از تمامی مشکلات و گرفتاری‌های داخل مملکت، بد نیست که کمی شل کرده، خودتان را در یک دنیای آزاد تصور کنید و در این فانتزی لذت بخش فکر کنید که می‌خواهید خودروی جدیدی را بخرید. حال تنها نیاز به کمی اطلاعات در مورد تازه‌واردهای سال ۲۰۲۳ خواهید داشت تا برنامه خود را برای یک سواری لذت‌بخش در سال آینده تکمیل کنید. هرچند که این اطلاعات بیشتر بدرد هموطنان خارج از کشور می‌خورد.

اگرچه خرید خودروهای جدید اخیراً با مشکلاتی مانند کمبود SUV و چیپ‌های کنترل‌کننده مواجه بوده است، اما با تاخیرهای طولانی و نشانه‌گذاری‌های گسترده، تولیدکنندگان هنوز هم مجموعه‌ای از محصولات جدید را دارند که امسال از کارخانه‌های مونتاژ و به نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند. برخی از آنها را قبلاً دیده‌ایم، مانند آکیورا اینتگرای جدید و فورد رنجر به‌‌روز شده، در حالی که برخی از محصولات جدید هنوز معرفی نشده‌اند.

در هر صورت، ما به آینده نزدیک نگاه می‌کنیم و لیستی از ۱۵ خودرو، تراک، SUV، خودروهای برقی و موارد دیگر را ارائه می‌دهیم که ممکن است بتوانید در سال جاری بخرید – با فرض بهترین‌ها.

آکورا انتگرا 2023۱ – آکیورا انتگرا ۲۰۲۳

Acura Integra دوباره تولید شده است، و در ماه مارس، می‌توانید ثبت سفارش بدهید. این خودرو در یک مدل کانسپت در نوامبر گذشته به نمایش در آمد، با نشانه‌های سبک یکپارچه‌سازی با سیستم عامل و موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت. خریداران می‌توانند از میان گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک یکی را انتخاب کنند که اینتگرا در اواخر سال جاری وارد نمایندگی‌ها خواهد شد. اگر طالب یک ژاپنی خوش نام سدان با تم اسپرت هستید می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

آلفارومئو توناله 2023

۲ – آلفارومئو توناله ۲۰۲۳

آلفارومئو با معرفی Tonale خط تولید کراس‌اوور خود را با یک مدل جدید گسترش داده است. Tonale که در زیر مدل Stelvio بزرگ‌تر قرار دارد، اولین خودروی هیبریدی پلاگین این برند است که دارای یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی با کمک باتری است که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۰ مایل برد الکتریکی دارد.

آلفارومئو Tonale جدید اواخر امسال به فروش می رسد، اما هنوز خبری از قیمت آن از سوی آلفا نیست. اگر طراحی زیبای ایتالیایی اولین آیتم مهم انتخاب شما است، این خودرو می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

ب‌ام‌و XM

۳ – ب‌ام‌و ایکس ام ۲۰۲۳

BMW سال گذشته کانسپت XM را معرفی کرد، یک استایل کاملاً وحشیانه، یک کابین مجلل، و یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با توانایی ۷۵۰ اسب بخار. اکنون، این خودروی مفهومی قرار است که به واقعیت تبدیل شود که در سال جاری تولید ‌شود و به‌عنوان مدل ۲۰۲۳ به فروش برسد، همان قدرت ۷۵۰ اسب بخار را از یک V8 PHEV انتظار داشته باشید. هنوز خبری از قیمت‌گذاری این خودرو نیست، اما می‌تواند انتخاب خاص بیمر سوارهای ماجراجو باشد.

شورولت کوروت زد 06 2023

۴ – شورولت کوروت زد ۰۶ ۲۰۲۳

C8 Z06 که مدت‌ها در انتظارش بود، اواخر امسال به فروش می‌رسد و به لطف پیشرانه ۵.۵ لیتری DOHC V8 جدید، ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این بدان معناست که این سوپر کوپه می‌تواند تا دور موتور وحشتناک ۸۶۰۰ دوردردقیقه برسد که تنها در ۲.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

شورلت قیمت رسمی را نزدیک به تاریخ فروش Z06 اعلام خواهد کرد، اما باید از حدود ۸۵۰۰۰ دلار شروع شود. اگر دنبال یک سوپر اسپرت با مبلغی ناچیز هستید، در انتخاب این هیولا شک نکنید.

فراری پوروسونیج 2023

۵ – فراری پوروسونیج ۲۰۲۳

اولین SUV فراری اواخر امسال به فروش خواهد رسید و در حالی که ما چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانیم، شایعات به یک پلاگین هیبریدی توئین توربو V6 قرض گرفته شده از خودروی اسپورت ۲۹۶ GTB اشاره می‌کنند که در آن موتور ۸۱۸ اسب بخار دیوانه‌کننده تولید می‌کند که می‌تواند یک SUV سریع باشد.

فراری جزئیات بیشتری را نزدیک به تاریخ فروش خود در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد. بدون نیاز به توضیح اضافه خودروی خاص آدم‌های خاص! (تصویر تخیلی است!)

جدیدترین آگهی‌های خودروهای خارجی

فورد رنجر/ رپتور 2023

۶ – فورد رنجر/ رپتور ۲۰۲۳

فورد رنجر جدید اولین بار در خارج از آمریکا عرضه شد و هنوز به طور کامل در ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است. قرار است که این وانت فول سایز با همان موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست، البته با چند ارتقای عرضه شود. اما مهم‌تر از آن مدل Ranger Raptor آن است که می‌تواند گزینه خوبی برای ماجراجویان و علاقمندان وانت بارهای آمریکایی باشد.

جنسیس جی 90 2023

۷ – جنسیس جی ۹۰ ۲۰۲۳

پیش از این، در نمایشگاه‌های خودرویی معتبر و گزارش‌های اینترنتی قبلا جنسیس G90 سال ۲۰۲۳ جدید را از نزدیک دیده‌ایم که کاملاً خیره‌کننده است، اما به‌زودی این پرچمدار لوکس راه خود را به نمایندگی‌ها باز می‌کند، جایی که همه این فرصت را خواهید داشت که طراحی بیرونی باشکوه و کابین مجلل آن را بررسی کنید.

گمانه‌زنی‌ها در مورد پیشرانه محدود است، اما امیدواریم که موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی این برند به صورت استاندارد عرضه شود. البته با این درب بزرگ عقب، این خودرو می‌تواند انتخاب دوستانی باشد که راننده دارند یا می‌خواهند استخدام کنند.

هوندا اچ آر - وی 2023

۸ – هوندا اچ آر – وی ۲۰۲۳

کراس اوور هوندا HR-V از زمان معرفی خود در ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ به ‌طور قابل توجهی به‌روزرسانی نشده است. برای مدل سال ۲۰۲۳، ساب‌کامپکت در حال دستیابی به تغییرات اساسی است که شامل طراحی بیرونی جدید و واضح است که امیدواریم موتور جدید باشد و گزینه‌های داخلی این کراس‌اوور کوچک باید از حدود ۲۳۰۰۰ دلار شروع شود.

هیوندای Ioniq 6 سال 2023

۹ – هیوندای Ioniq 6 سال ۲۰۲۳

به‌زودی کراس‌اوور هیوندای آیونیک ۵ به شکل یک سدان Ioniq 6 نیز تولید خواهد شد. عکس‌های جاسوسی پیش نمایشی از چهار در منحصر به فرد را ارائه می‌دهند، اما ما تا زمانی که این خودرو به آن مجهز شود نمی‌دانیم که چه نوع قدرتی ممکن است داشته باشد.

اولین شایعات حاکی از آن است که هیوندای قصد دارد یک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی را نسبت به ۷۲.۶ کیلووات ساعتی Ioniq 5 قرار دهد که به احتمال زیاد قدرت بیشتری تولید می‌کند و برد آن را نیز بهبود خواهد داد.

لکسوس آر زد 2023

۱۰ – لکسوس آر زد ۲۰۲۳

لکسوس در حال برق‌رسانی به خط تولید خود است و یکی از اولین خودروهای برقی این برند، کراس‌اوور RZ خواهد بود – برادر RX که با باتری کار می کند. RZ باید بر روی همان پلتفرم e-TNGA مانند تویوتا BZ4X و سوبارو سولترا سوار شود، اما احتمالا با باتری بزرگتر و برد بیشتر. لکسوس RZ در تابستان امسال رونمایی خواهد شد.

جدیدترین آگهی‌های خودروهای خارجی

کیا نیرو 2023

۱۱ – کیا نیرو ۲۰۲۳

کیا نیرو در سال ۲۰۲۳ دستخوش تغییرات شدیدی خواهد شد. این به‌روز‌رسانی شامل طراحی بیرونی تازه، فضای داخلی مدرن‌تر و ادامه هر دو مدل PHEV و فول-EV است. قدرت کیا نیرو پایه همان سیستم ۱.۶ لیتری هایبریدی سال گذشته را دارد که با ۱۳۹ اسب بخار است.

نیسان زد 2023

۱۲ – نیسان زد ۲۰۲۳

یکی از موردانتظارترین خودروهای سال جدید نیسان Z است. این خودروی اسپرت با الهام از یک پارچه‌سازی با سیستم عاملی که اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد، رسماً در اواخر امسال به فروش می رسد و دارای یک موتور ۳.۰ لیتری V6 با توربوشارژ دوقلو برای یک مدل قدرتمند ۴۰۰ اسب بخار است.

قیمت باید در نزدیکی ۳۵۰۰۰ دلار باشد که انتخاب خوبی برای کسانی است که می‌خواهند از یک خودرو با استحکام زیاد، نهایت لذت و دریفت بازی را داشته باشند.

پل استار 3 سال 2023

۱۳ – پل استار ۳ سال ۲۰۲۳

Polestar خط تولید خود را با مدل ۳ افزایش خواهد داد. Polestar 3 جدید اولین کراس‌اوور الکتریکی این برند خواهد بود که به سدان فعلی Polestar 2 می پیوندد. کراس‌اوور Polestar 3 باید عناصری را از مدل سدان ۲ به عاریت گرفته باشد، از جمله چیدمان تک موتوره و دو موتوره. اما تا زمانی که EV در اواخر سال جاری به فروش نرسد، از همه جزئیات مطلع نخواهیم داشت.

تویوتا جی آر کرولا 2023

۱۴ – تویوتا جی آر کرولا ۲۰۲۳

اگرچه ما GR یاریس را در ایالات متحده عرضه نشد، اما تویوتا عطش بازار را برای یک هاچ بک داغ با GR کرولا جدید برطرف می‌کند. شایعه شده است که از همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ یاریس استفاده خواهد کرد.

تویوتا GR کرولا می‌تواند نزدیک به ۲۷۰ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی در اواخر امسال حضور پیدا کند.

تویوتا سکویا 2023

۱۵ – تویوتا سکویا ۲۰۲۳

اما غول آخر مرحله هم چیزی نیست به غیر از تویوتا سکویای جدید. این خودرو در ماه گذشته با طراحی ظاهری شیک، فضای داخلی کاملاً ارتقا یافته و موتور کاملاً جدید رونمایی شد.

در زیر درپوش یک موتور ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی با توربوشارژ دوقلو است که ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با یک جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار استاندارد جفت می‌شود. سکویا جدید تابستان امسال به فروش خواهد رسید و قیمت آن نزدیک به آن تاریخ فروش اعلام می شود.

جدیدترین آگهی‌های خودروهای خارجی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.