کدام وسایل سیسمونی را می‌توان دست دوم خرید؟

0

اگر قصد خرید سیسمونی برای نوزادتان را دارید، قطعا فهرستی از وسایل مورد نیاز را هم آماده‌ کرده‌اید. وسایل زیادی است نه؟ اما شما باید آن‌هایی را انتخاب کنید که مورد نیاز فرزندتان هستند و البته با توان مالی شما همخوانی دارند. مدتی است که خانواده‌ها به تک فرزندی روی آورده‌اند بنابراین پس از مدتی وسایل سیسمونی و نوزاد بلااستفاده می‌شود. چون قرار نیست فرزند دیگری داشته باشند، نمی‌توان مجدد از این وسایل استفاده کرد. بپیشنهاد ما به شما این است که برای خرید سیسمونی دست دوم اقدام کنید.

برخی از وسایل نوزاد را می‌توان دوباره و حتی چندباره استفاده کرد. پس بهتر است در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و از همه مهم‌تر زباله کمتری تولید کنیم. در این مقاله ۱۸ تا از وسایل نوزاد را که می‌توان به صورت دست دوم خرید بررسی می‌کنیم.

خرید سیسمونی دست دوم

خرید سیسمونی دست دوم می‌تواند یک راه‌حل اقتصادی برای کسانی باشد که نیاز فوری به خرید لوازم نوزاد دارند. شاید خیلی از خانواده‌ها راغب به این کار نباشند اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که این وسایل برای مدت کوتاهی استفاده شده‌اند و عملا دست دوم محسوب نمی‌شوند.

جالب است بدانید که یک کالای نو که یکبار توسط یک خریدار خریداری شده اما حتی استفاده نشده است؛ نیز به‌ عنوان کالای دست دوم شناخته می‌شود. پس در بسیاری از مواقع می‌توانید وسایلی را پیدا کنید که حتی یک‌بار هم از آن‌ها استفاده نشده است.

بسیاری از وسایل سیسمونی دست دوم به همان اندازه وسایل نو، خوب و مناسب هستند. در ادامه نگاهی به وسایلی می‌اندازیم که می‌توانید دست دوم آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر برای نوزاد خود خریداری کنید.

تخت نوزاد

نوزاد به سرعت بزرگ می‌شود و تختی که برای او خریداری شده به سرعت کوچک خواهد شد. بنابراین طبیعی است که خیلی از خانواده‌ها بعد از یک سنی برای خرید تخت بزرگ‌تر اقدام می‌کنند. تخت از جمله وسایلی است که می‌توان آن را دست دوم خریداری کرد. بنابراین تخت می‌تواند یکی از وسایل سیسمونی دست دوم کودک شما باشد.

طرح تخت یا ملحفه و پارچه آن را به دلخواه خود تغییر دهید. حتی می‌توانید تخت را رنگ کنید تا با رنگ اتاق کودکتان هماهنگ باشد. اگر مایل بودید حتی می‌توانید تشک دست دوم نیز خریداری کنید. در غیر این صورت برای خرید تشک نو اقدام کنید.

سیسمونی دست دوم

گهواره نوزاد

گهواره یکی از وسایلی است که عمر استفاده کوتاهی دارد. مادرها و پدرها در چند ماه اول و برای تنظیم خواب نوزاد خود از گهواره استفاده می‌کنند. این وسیله برای چند ماه اول ضروری است چون ممکن است هر لحظه به آن نیاز داشته باشید. اما گهواره نوزاد برای ماه‌های بعدی که نوزاد خواب منظمی پیدا می‌کند و می‌تواند روی تخت آرام بخوابد، کاربردی نخواهد داشت.

پس چه بهتر که برای کاهش هزینه و کاهش اثرات زیست‌محیطی، گهواره را به‌ عنوان یک سیسمونی دست دوم خریداری کنید. جالب است بدانید که برخی از انواع تخت‌ها قابلیت این را دارند که مانند گهواره آن‌ها را تکان دهید. با خرید این نوع تخت‌ها دیگر نیازی به خرید گهواره نخواهد بود.

تخت کنار مادر

خیلی از مادرها و پدرها تا چند ماه اول به جای تخت یا گهواره از تخت کنار مادر استفاده می‌کنند. این تخت کوچک بوده و دیواره‌هایی توری دارد و به دلیل داشتن پایه‌های چرخ‌دار می‌تواند هر کجای تخت پدر و مادر قرار بگیرد.

بسیاری از خانواده‌ها اتاق کودک دارند اما تا چند ماه اول کودک را کنار خودشان می‌خوابانند تا نیازهای ضروری او را در طول شب برآورده کنند. در این شرایط تخت کنار مادر بهترین گزینه خواهد بود که می‌تواند جزو سیسمونی دست دوم نوزاد شما باشد.

آگهی‌های این محصول را در دیوار ببینید

تخت کنار مادر

میز و صندلی

میز و صندلی شاید چیزی نباشد که برای سیسمونی نوزاد به آن نیاز داشته باشید؛ اما همان‌طور که می‌دانید کودک شما به سرعت بزرگ می‌شود. پس چه بهتر حالا که در حال خرید سیسمونی دست دوم هستید، یک میز و صندلی هم برای زمانی که ۱ تا ۲ ساله شد تهیه و اتاق او را تجهیز کنید.

کمد لباس و دراور

کمد لباس و دراور یکی از وسایل ضروری است که باید برای کودک خود خریداری کنید. کمد لباس و دراور جزو آن دسته وسایلی نیستند که حتما باید آن‌ها را نو تهیه کنید. چون اندازه این وسایل برای لباس‌های کودک کوچک می‌شود خیلی از خانواده‌ها برای تغییر آن‌ها اقدام می‌کنند.

شما نیز می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها و آثار محیط‌زیستی کمد و دراور را دست دوم بخرید. کمد و دراور معمولا از جنس چوب است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید تا با دیگر وسایل اتاق کودک هماهنگ باشد.

کتابخانه و محل نگهداری اسباب‌بازی‌ها

محل نگهداری اسباب‌بازی‌ که می‌تواند یک صندوق یا یک قفسه مانند کتابخانه باشد، یکی دیگر از وسایل ضروری است که باید تهیه کنید. این وسایل معمولا نو باقی می‌مانند چون در واقع محلی برای نگهداری وسایل هستند و زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

یک کتابخانه یا قفسه‌هایی برای جمع‌کردن و نگهداری وسایل همان چیزی است که برای مرتب کردن اتاق کودک به آن نیاز دارید. این موارد می‌تواند به عنوان سیسمونی دست دوم خریداری شود.

کتابخانه و قفسه معمولا از چوب ساخته می‌شوند و بنا به دلخواه خود می‌توانید آن را رنگ کنید تا با اتاق کودک شما هماهنگ شود.

کمد و دراور سیسمونی دست دوم

 کریر

کریر یکی از آن دسته وسایل ضروری است که عمر استفاده از آن کوتاه است، نهایتا تا ۶ ماهگی نوزاد از آن استفاده می‌کنید. به همین دلیل خیلی از خانواده‌ها از خرید آن خودداری می‌کنند یا کالسکه‌ای می‌خرند که کریر هم دارد. پس لزومی ندارد برای این مدت کوتاه هزینه اضافی بابت کریر بپردازید.

اگر به نظر شما داشتن یک کریر ضروری است، پس می‌توانید آن را به عنوان وسایل سیسمونی دست دوم نوزاد تهیه کنید. چون این وسیله هزینه زیادی دارد و خرید کریر دست دوم می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. با عوض کردن روکش کریر می‌توانید آن را همرنگ کالسکه کودکتان کنید. کریر را در رنگی انتخاب کنید که زود کثیف نمی‌شود و به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد.

کالسکه

کالسکه از ضرروی‌ترین وسایلی است که باید برای سیسمونی نوزاد تهیه شود. این وسیله تا ۲ یا ۳ سالگی کودک نیز قابل استفاده خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یکی از مدل‌های خوب و کاربردی آن را خریداری کنید. یکی از نکاتی که در زمان خرید کالسکه دست دوم باید به آن دقت کنید، رنگ است. بهتر است رنگ کالسکه طوری باشد که به راحتی بتوانید آن را تمیز کنید یا لک‌ها زیاد نمایان نشوند. پس پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های تیره را انتخاب کنید.

اگر کالسکه را به عنوان یکی از وسایل سیسمونی دست دوم نوزاد خود خریداری می‌کنید باید به چرخ‌ها دقت کنید که کاملا سالم باشد. بدنه نیز نباید آسیب دیده باشد و تکیه‌گاه و آفتاب‌گیر آن نیز سالم باشد.

آگهی‌های این محصول را در دیوار ببینید

 صندلی ماشین

صندلی ماشین یکی از وسایلی است که قیمت بالایی دارد و اگر ماشین دارید نباید در خرید آن شک کنید. صندلی ماشین را می‌توانید به عنوان یکی از وسایل سیسمونی دست دوم یا به صورت نو خریداری کنید. حالا که می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، صندلی‌ای را انتخاب کنید که از زمان نوزادی تا خردسالی قابل استفاده باشد. مهم‌ترین موضوع در انتخاب یک صندلی خوب، نشیمن‌گاه راحت و کمربندهای محکم است. این وسیله قرار است از فرزند شما محافظت کنید پس در خرید آن دقت کنید.

آگهی‌های این محصول را در دیوار ببینید

صندلی ماشین دست دوم

صندلی غذا

تا چند ماه اول تولد نمی‌توان از صندلی غذا استفاده کرد اما این وسیله برای غذا خوردن فرزندتان در آینده ضروری است. پس زمانی که کودکتان نشستن را امتحان کرد و خودش خواست غذا بخورد، حتما یک صندلی غذا برای او تهیه کنید تا خودتان هم راحت غذا بخورید. داشتن کمربند و میز محکم برای جلوگیری از سقوط کودک ضروری است. سینی یا میز باید قابلیت جدا شدن داشته باشد تا بتوانید آن را بشویید.

روروک

روروک از جمله وسایل ضروری سیسمونی نوزاد نیست اما اگر می‌خواهید فرزندتان آسان‌تر و سریع‌تر شروع به راه رفتن کند می‌توانید آن را خریداری کنید. روروک نیز مانند کریر برای مدت زمان کوتاهی استفاده می‌شود، بنابراین واقعا لازم نیست برای خرید روروک نو هزینه زیادی کنید.روروک را می‌توانید به‌ عنوان یکی از وسایل سیسمونی دست دوم نوزاد تهیه کنید. در زمان خرید باید دقت کنید که پایه‌ها محکم و سالم باشند.

آگهی‌های این محصول را در دیوار ببینید

اسباب بازی

کودکان اسباب‌بازی‌ها را در دهان خود می‌گذارند و به همین دلیل بهتر است اسباب‌بازی نو خریداری کنید. اما برخی از اسباب‌بازی‌های هستند که برای سنین بزرگ‌تر بوده و از طرفی خیلی گران هستند، در این شرایط می‌توانید اسباب‌بازی مورد نظرتان را به صورت دست دوم بخرید.

نکته مهم این‌جاست که قبل از استفاده باید اسباب‌بازی‌ها را ضدعفونی کنید. فعلا اسباب‌بازی‌هایی را خریداری کنید که برای نوزاد شما مناسب هستند. برای خرید اسباب‌بازی برای سنین بالاتر عجله نکنید، نوبت آن‌ها هم می‌رسد.

کتاب

شاید خیلی از پدر و مادرها تصور کنند که نیازی نیست برای نوزاد خود کتاب بخرند. اما موضوع اصلی این‌جاست که کودکان از همان ابتدا قابلیت یادگیری دارند و نیاز است ذهن و چشمان آن‌ها را تقویت کنیم.

کتاب‌هایی مخصوص نوزادان طراحی شده که معمولا تک رنگ با اشکال ساده هستند و از جنس پارچه‌ای تهیه می‌شود تا خطری برای نوزاد نداشته باشند. نیازی نیست کتاب را در دستان او قرار دهید؛ چون هنوز نمی‌تواند چیزی در دستانش بگیرد.

کتاب‌ را جلوی دیدش قرار دهید تا چشمان و ذهنش آماده شود. کتاب نوزاد برای چند ماه استفاده می‌شود و لازم نیست برای خرید کتاب نو هزینه کنید. کافی است نمونه‌های دست دوم را خریداری کنید.

آگهی‌های اسباب‌بازی را در دیوار ببینید

وان حمام

وام حمام یکی از وسایل ضروری برای استحمام نوزادان و کودکان است. این وسیله، حمام کردن کودک را برای پدرها و مادرها راحت‌تر می‌کند. وان حمام برای مدت زمان کوتاهی استفاده می‌شود و زمانی که نوزادتان بزرگ‌تر شد می‌تواند از وان حمام شما استفاده کند.

با توجه به اینکه وان حمام را به راحتی می‌توان ضدعفونی کرد پس می‌توانید آن را به عنوان یکی از وسایل سیسمونی دست دوم خریداری کنید.

وان حمام کودک

دستگاه بخور

دستگاه بخور برای اتاق نوزاد ضروری است چون به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند. دستگاه‌های بخور در دو نوع گرم و سرد وجود دارند و بسته به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

دستگاه بخور معمولا گران است و برای سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. از طرفی می‌توانید به‌ راحتی آن را ضدعفونی کنید. پس نگرانی از بابت بهداشتی بودن آن نداشته و می‌توانید آن را به عنوان یکی از وسایل سیسمونی دست دوم خریداری کنید.

ماشین‌ شست‌وشوی لباس کودک

لباس‌های نوزاد را یا باید جداگانه بشویید یا از یک ماشین شستوشوی لباس کودک استفاده کنید. حجم لباس‌ها ممکن است کم باشد و نتوانید یکب ار آن‌ها را در ماشین لباسشویی خودتان بشویید. با توجه به اینکه این وسیله ضروری است و تا مدت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد، پس بهتر است یک نمونه نو یا دست دوم را خریداری کنید.

ماشین لباسشویی به نوبه خود تمیز است اما می‌توانید به راحتی آن را ضدعفونی کنید. بنابراین می‌توان آن را به عنوان یک وسیله سیسمونی دست دوم نیز خریداری کرد. اگر مایلید لباس‌های لطیف نوزاد خود را به خوبی بشویید، طوری که آلودگی‌ها پاک شده و ضدعفونی شوند، از یک ماشین لباسشویی لباس کودک استفاده کنید.

آگهی‌های وسایل کودک و سیسمونی دیوار را ببینید

سیسمونی نوزاد دست دوم

حرف آخر در خرید سیسمونی نوزاد دست دوم

برخی از وسایل نوزاد خیلی کم استفاده می‌شوند و چون نوزادان خیلی سریع رشد می‌کنند، دیگر قابل استفاده نیستند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که برای خرید سیسمونی دست دوم اقدام کنید.

در این مقاله به معرفی ۱۸ تا از وسایلی پرداختیم که می‌توانید آن‌ها را به صورت دست دوم برای نوزادتان خریداری کنید. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را مدیریت کرده و از طرفی تاثیر مخربی روی محیط زیست نداشته باشید می‌توانید یکی یا چند تا از این وسایل را به صورت دست دوم خریداری کنید. شما کدامیک از این وسایلی که معرفی کردیم را دست دوم می‌خرید؟

***

آگهی‌های سیسمونی و لوازم کودک را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.