مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i با مرسدس‌ بنز SLK200، لکسوس ‌IS و ب‌ام‌و سری ۲ کروک ۲۲۰i

لیگ کوچولوی کروک‌ها

0

ب‌ام‌و، این خودروی کروکی، برای استفاده شهری مناسب است. این خودرو را می‌توان با محصولات خود ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و لکسوس که همیشه از رقبای ب‌ام‌و است. گویی این دو کمپانی اجازه نمی‌دهند که آب خوش از گلوی ب‌ام‌و پایین برود. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i با مرسدس‌ بنز SLK200، لکسوس ‌IS و ب‌ام‌و سری ۲ کروک ۲۲۰i می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i

خودروهای کروک در ایران چندان زیاد نیست و انتخاب‌های متعددی وجود ندارد. این خودروها به‌دلیل هزینه زیاد تعمیر و نگهداری و قیمت زیادشان اغلب خودورهای خاص و لاکچری به‌ حساب می‌آید و بیشتر در مناسبت‌ها استفاده می‌شود.

با وجود این، در همین بازار نه‌چندان پُررونق نمونه‌های خوب، قدرتمند و باکیفیتی مانند مرسدس بنز و لکسوس حضور دارد که می‌تواند با ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i رقابت داشته باشد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i با مرسدس‌ بنز SLK200

مرسدس‌بنز SLK200 برخلاف ب‌ام‌و سری ۳ کروک برای دو نفر ساخته شده است و از سقف فلزی بهره می‌برد. این خودرو که در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است، از موتوری ۴ سیلندر با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند. قدرت خروجی این موتور ۱۸۴ اسب‌ بخار است و از تیپ ۳۲۰i در سری ۳ کروک ب‌ام‌و بهتر عمل می‌کند. شتاب بنز ۷٫۹ ثانیه و باز بهتر از ب‌ام‌و است.

مصرف سوخت بنز درحالت ترکیبی ۸٫۱ لیتر است که تقریباً برابر با سری ۳ کروک ۳۲۰i است. همچنین بنز SLK200 مثل سری ۳ کروک، استاندارد آلایندگی یورو ۴ را دارد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک 320i با مرسدس‌ بنز SLK200، لکسوس ‌IS و ب‌ام‌و سری ۲ کروک 220i

امکانات SLK200 به‌جز اینکه برای ۲ نفر سرنشین ۶ کیسه‌ هوای ایمنی پیش‌بینی کرده، تقریباً با ب‌ام‌و برابر است. نکته مهم درباره SLK200 طراحی آن است که اندکی آن را در جایگاه بهتری نسبت به ۳۲۰i قرار می‌دهد.

قیمت خرید و فروش مرسدس‌ بنز SLK200

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i با لکسوس ‌IS

لکسوس‌ IS که در ۲ کلاس سدان و کروک طراحی شد. این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و تا سال ۲۰۱۳ واردات آن ادامه داشت. موتور ۶ سیلندر و ۳۰۰۰ سی‌سی لکسوس ۲۲۸ اسب‌ بخار قدرت خروجی دارد و می‌تواند در ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ بنابراین، در مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک سریع‌تر است.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک 320i با لکسوس ‌IS
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i

طراحی داخل کابین لکسوس ‌IS از ۳۲۰i بهتر است. این ویژگی به مدل آن مربوط می‌شود. رانندگی و نرم‌بودن لکسوس حرف ندارد. کیفیت صندلی‌ها می‌تواند در ساعت‌های طولانی سرنشینان را راضی نگه دارد. در قسمت عقب فضا به‌اندازه کافی بزرگ نیست و این تشابه دو خودروی مورد‌بحث است.

قیمت خرید و فروش لکسوس ‌IS

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i با ب‌ام‌و سری ۲ کروک ۲۲۰i

ب‌ام‌و سری ۲ کروک ۲۲۰i از موتوری ۴ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر استفاده کرده که ۲۰۰۰ سی‌سی حجم دارد. این موتور می‌تواند ۱۸۴ اسب‌ بخار قدرت خروجی داشته باشد. این خروجی در مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i کمی بهتر است.

موتور ۱۶ سوپاپ ۲۲۰i به جعبه‌دنده‌ای تمام‌اتوماتیک ۸ سرعته هم متصل است که نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند: یعنی سری ۲ کروک دیفرانسیل‌عقب است و مثل سری ۳ از پایداری قابل‌توجهی برخوردار خواهد بود.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک 320i با ب‌ام‌و سری ۲ کروک 220i
نمای پشتی ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i

این مدل ب‌ام‌و شتاب صفر تا صد ۷٫۷ ثانیه‌ای دارد که سریع‌تر از سری ۳ کروک ۳۲۰i است. مصرف سوخت هم در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر است که تقریباً ۲ لیتر کمتر از ۳۲۰i است. ب‌ام‌و سری ۲ کروک خلاف سری ۳ استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد.

قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۲ کروک ۲۲۰I

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i در اختیارتان قرار داده باشد. اگر به دنبال خرید خودروی کروک هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب بهترین خودروهای کروک بازار ایران و ارزان‌ترین ماشین‌های کروک را مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۰i

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.