مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i با مرسدس بنز C230، هیوندای جنسیس کوپه و کیا سراتو کوپه

سرعت یا کیفیت؟

0

در بازار ایران خودروهای کوپه زیادی وجود ندارد، اما تنوع برندها به‌نسبت خوب است و می‌توان نمونه‌های زیادی را پیدا کرد که قابلیت رقابت با سری ۳ کوپه ۳۲۵i داشته باشد: از نمونه‌های شرقی کره‌ای گرفته تا رقیب همیشگی ب‌ام‌و یعنی مرسدس بنز و البته محصولات دیگر ب‌ام‌‌و که در این کلاس ساخته شده‌ است. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i با مرسدس بنز C230، هیوندای جنسیس کوپه و کیا سراتو کوپه می‌پردازیم.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i با مرسدس بنز C230

مرسدس بنز که همیشه رقیب ب‌ام‌و بوده، برای این مدل از موتوری ۶ سیلندر ۲٫۵ لیتری استفاده کرده است. این موتور می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار توان تولید کند. این توان در مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i کمتر است. C230 می‌تواند طی ۸٫۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد که کندتر از ب‌ام‌و است. مصرف سوخت این نسخه از بنز هم درحالت ترکیبی برابر با ۹٫۵ لیتر است که بیشتر از سری ۳ کوپه است.

طراحی داخلی بنز از ب‌ام‌و بهتر است و در ظاهر نمی‌توان برتری را به هیچ‌کدام داد. امکانات مرسدس بنز کوپه C230 تقریباً همانند ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i است.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه 325i با مرسدس بنز c230
ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i از نمای روبه‌رو

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز C230 به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i با هیوندای جنسیس کوپه

ظاهر زیبا و خشن جنسیس کوپه یکی از برگ‌های برنده آن است. این ظاهر در کنار موتور قدرتمندش هرکسی را به خود جلب می‌کند. هیوندای برای جنسیس کوپه از موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳۸۰۰ سی‌سی استفاده کرده است.

موتور جنسیس می‌تواند این خودروی ۱۶۳۸ کیلوگرمی را طی ۵٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ پس تقریباً ۱ ثانیه سریع‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i است. جنسیس کوپه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که خیلی بیشتر از سری ۳ کوپه است و به موتور قدرتمندتر آن ارتباط دارد.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه 325i با هیوندای جنسیس کوپه
نمای داخلی ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i

آپشن‌ها و امکانات جنسیس کوپه تفاوت چندانی با ب‌ام‌و سری ۳ ندارد، اما بخش عقبی آن حتی در مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i کمتر است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i با کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپه یکی از کوپه‌های پرطرف‌دار بازار است. این خودرو موتوری ۴ سیلندر ۲ لیتری دارد که می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت تولید کند و خودروی ۱۳۱۰ کیلوگرمی را طی ۱۰٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ یعنی خیلی کندتر از سری ۳ کوپه ۳۲۵i است.

مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه 325i با کیا سراتو کوپه
نمای پشتی ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i

مصرف سوخت سراتو ۷٫۴ لیتر است که باز هم بیشتر از ب‌ام‌و است؛ هرچند فاصله‌شان خیلی کم است. نکته مهم درباره سراتو کم‌بودن هزینه تعمیر و نگهداری آن در ایران است. به همین دلیل پارس‌خودرو هم‌اکنون نمونه ۴ در سراتو را مونتاژ می‌کند و قطعات آن به‌وفور در بازار وجود دارد. امکانات رفاهی سراتو کمتر از ب‌ام‌و است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو کوپه مطلع شوید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵i در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین، شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌‌‌و سری ۳ کوپه ۳۲۵I

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.