مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه و تویوتا GT 86

ورود به عرصه‌ای جدید و ناشناخته

0

وقتی از هیوندای جنسیس کوپه در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۸ رونمایی شد، کمتر خودرویی به‌لحاظ قیمت توان رقابت با این آسیایی شکیل، سریع و با امکانات مناسب را داشت. در این مقاله، ما به مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه و تویوتا GT 86 می‌پردازیم. ب

مقدمه‌ای بر مقایسه هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه خودرویی است که از لحاظ قیمت بی‌رقیب است و البته اگر بحث قیمت مطرح نبود، صف طولانی خودروهای لوکس آمریکایی، اروپایی و ژاپنی جلوتر از این کره‌ای ایستاده بودند و با تجربه طولانی در تولید چنین خودروهای لوکسی، از جنبه‌های مختلف گوی سبقت را از جنسیس کوپه می‌ربودند.

اکنون با نگاهی به بازار پرالتهاب خودروهای دست‌دوم در ایران، باید دید که محصولات کدام کمپانی‌های خودروسازی می‌توانند در رقابت با این محصول هیوندای قرار بگیرند تا نتیجه این مقایسه به‌نوعی راهنمای خریداران هنگام انتخاب یکی از این گزینه‌ها باشد. در ادامه، ابتدا جنسیس کوپه را با کیا سراتو کوپه مقایسه کرده‌ایم و سپس آن را در برابر تویوتا GT 86 گذاشته‌ایم تا دریابیم کدام خودروساز در طراحی و تولید محصولاتش قوی‌تر عمل کرده است.

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه

نکته جالب این است که از کیا سراتو کوپه مثل جنسیس کوپه در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۹ و نسل دوم آن در سال ۲۰۱۴ معرفی و عرضه شد؛ پس به‌لحاظ هم‌زمانی و هم‌نسل‌بودن این دو خودروی کره‌ای هیچ بحثی وجود ندارد. این کره‌ای‌های شکیل بر اساس همان فلسفه طراحی، تولید و عرضه خودروهای مجلل با قیمت کم در بازار رقابتی خودروهای لوکس در یک زمان ظهور و بروز پیدا کرده‌اند.

سراتو مدل‌های سدان و هاچ‌بک هم دارد و سدان آن بیشتر در ایران مورداستقبال مشتریان قرار گرفته است. در این مقاله، قصد داریم نسل اول این دو کوپه کره‌ای را باهم مقایسه کنیم. لازم‌ به‌ ذکر است که نسل دوم کیا سراتو کوپه همچون مدل سدان آن حضور خوبی در ایران داشته است.

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه و تویوتا GT 86
هیوندای جنسیس کوپه

طراحی چشم‌نواز، ظاهر منحصربه‌فرد، اسپرت و جوان‌پسندبودن ازجمله عواملی بود که می‌توانست متناسب با قیمت بسیار مناسب این خودرو، مشتریان زیادی را به خود جذب کند؛ ولی در بازار خودروی کشور ما این امر آن‌چنان‌که باید محقق نشد و واردات و فروش آن برای شرکت اطلس‌ خودرو که از سال ۲۰۱۰ اقدام به واردات این خودرو کرده بود، موفقیت نسبی به‌دنبال داشت. این موفقیت کمتر از تصور اولیه بود.

کابین این خودرو کاملاً جادار است و سرنشینان عقب فضای مناسبی را در اختیار دارند. تسلط آن بر محیط اطراف در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه بسیار مناسب است. این خودرو از تجهیزات و آپشن‌های متعدد و متنوعی برخوردار است و خودرویی با فرمان‌پذیری مطلوب و مناسب به‌ شمار می‌آید. سراتو کوپه توانسته است از مؤسسه معتبر Euro ANCAP چهار ستاره ایمنی را دریافت کند.

کیا سراتو کوپه که آن را با نام «سراتو کوپ» نیز می‌شناسند، دارای پیشرانه‌ای ۲۰۰۰ سی‌سی است که با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، توان تولید ۱۵۴ اسب‌ بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک خود به‌صورت دیفرانسیل جلو برعکس دیفرانسیل عقب‌بودن جنسیس کوپه، به حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با وزن ۱۲۴۶ کیلوگرم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۹ ثانیه است. در مقابل جنسیس با وزن سنگین‌تر ۱۶۱۰ کیلوگرمی خود، خیلی سریع‌تر و پرشتاب‌تر طی کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جنسیس کوپه با پیشرانه‌ای با ظرفیت ۳۸۰۰ سی‌سی که ۳۰۶ اسب‌ بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، درعمل حرفی برای گفتن در این مقایسه باقی نگذاشته است. سراتو کوپه همواره تلاش داشته است که خود را خودرویی اسپرت و سریع معرفی کند؛ ولی خلاف جنسیس کوپه، شرایط فنی اثبات این ادعا را ندارد.

مصرف سوخت این خودرو به‌صورت ترکیبی ۷٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و نشان می‌دهد که در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه بسیار کم‌مصرف‌تر است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است و از این نظر موفق‌تر از جنسیس عمل کرده است. در بحث امکانات و آپشن‌ها، کیا موتورز در این محصولش هم به‌نسبت خوب عمل کرده و با بهره‌گیری از مواردی چون استارت و ورود بدون کلید، ۶ کیسه‌ هوا، ایموبلایزر، آینه‌های الکتروکرومیک، کروز کنترل، سانروف، سنسور نور و باران، صفحه کیلومترشمار سوپرویژن، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور پارک عقب و … توانسته است که انتظارات را برآورده کند.

نمای داخلی هیوندای جنسیس کوپه
نمای داخلی هیوندای جنسیس کوپه

کیفیت متریال به‌کاررفته در این خودرو به‌مراتب کمتر از جنسیس کوپه است. در پایان باید اذعان داشت که وقتی قیمت نسل اول سراتو کوپه در بازار خودروهای کارکرده از مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان آغاز و تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد، این اختلاف قیمت چشمگیر بین این دو خودرو کاملاً تأثیرگذار عمل می‌کند و مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند؛ درنتیجه خرید و فروش کیا سراتو کوپه در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه در این بازار بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت کیا سراتو کوپه مطلع شوید.

مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با تویوتا GT 86

کمپانی معروف ژاپنی تویوتا برای اولین‌بار خودرویی کوپه با نام GT 86 را در سال ۲۰۱۲ روانه بازار کرد. این خودرو بیش از ۱ سال بعد به ایران وارد شد. در بحث طراحی، تویوتا فوق‌العاده عمل کرده است و این کوپه اسپرت ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد و یک غول اسپرت به تمام معناست. طراحی این خودرو یک‌سروگردن از دیگر کوپه‌های موجود در ایران، مانند جنسیس کوپه بالاتر است. البته در بحث طراحی داخلی در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه، کمبود فضا برای سرنشینان عقب یک ویژگی منفی محسوب می‌شود.

در بحث فضای صندوق‌عقب هم وضع به همین منوال است. این تنها نماینده ژاپن در بین خودروهای اسپرت موجود در ایران، همچون تمامی محصولات ژاپنی از کیفیت ساخت و متریال برخوردار است و استهلاک آن کمتر از محصول هیوندای و عمده کوپه‌های موجود در بازار است. پس با این کوپه بادوام ژاپنی می‌توانید حالاحالاها برانید و نگران رفتن به تعمیرگاه و تعویض قطعات نباشید.

حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی‌سی است و با ۶ سیلندر و ۱۶ سوپاپ از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری تزریق مستقیم بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ تا ۲۰۰ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۲۰۵ نیوتن‌متر تولید کند. با مصرف سوخت ۷٫۱ لیتر به‌صورت ترکیبی، امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و ۸ ثانیه طول می‌کشد که به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین در بحث ایمنی، عملکرد قوی‌تر ترمزهای GT 86 در مقایسه هیوندای جنسیس کوپه کاملاً برجسته است.

نمای پشت هیوندای جنسیس کوپه
نمای پشت هیوندای جنسیس کوپه

انواع سیستم‌های پایداری و کمک راننده و ترمزها و نگهدارنده‌ها، ۶ کیسه‌ هوا، سیستم کلید هوشمند ضدسرقت، سیستم استارت بدون کلید، دربازکن خودکار هنگام تصادف، سنسور زاویه فرمان، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل کیفیت هوا، برخورداری از نمایشگر خوش‌طرح و مجهز، سیستم هوشمند پشت‌سری صندلی برای تصادفات، آینه‌های کناری با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی همراه با راهنمای LED و دارای گرمکن و … تنها بخشی از امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو است و نشان می‌دهد که این محصول تویوتا در این زمینه برتر از جنسیس کوپه عمل کرده است.

در مقایسه نهایی بین این دو کوپه آسیایی به نظر می‌رسد که اگر به‌دنبال قدرت بیشتر هستید، سراغ محصول هیوندای بروید. اگر به‌دنبال خودرویی لوکس و با دوام و سریع می‌گردید، محصول تویوتا فوق‌العاده است. اگر بحث قیمت برایتان مهم است، برای خرید تویوتا GT 86 کمی باید بیشتر پرداخت کنید؛ هرچند این قیمت بیشتر ارزشش را دارد و حتی مدل‌هایی از آن، هم‌قیمت جنسیس کوپه است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت تویوتا GT 86 مطلع شوید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه هیوندای جنسیس کوپه است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آخرین قیمت این خودرو را مشاهده کنید:

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.