بهترین شاسی بلندهای کره‌ای در بازار ایران کدامند؟

بلندقامت‌های کره‌ای!

0

بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای در بازار ایران کدامند؟ کالاهای کشور چین تنها محصولات و ماشین‌های خارجی در بازار ایران نیست. درست است که به‌خاطر تحریم‌ها، ممنوعیت ورود، مشکلات اقتصادی و توان مالی پایینِ خریداران ایرانی بسیاری از خودروهای روز خارجی دیگر وارد کشور نمی‌شود، اما همچنان در دو بخش محصولات صفر و کارکرده‌ها چندین نمونه از اتومبیل‌های غیرچینی در کشور وجود دارد که هنوز هم طرف‌داران وفادار و خاصشان ترجیح می‌دهند به سراغ این موارد بروند.

۵ مورد از بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای در ایران

خودروهای شاسی‌بلند نه‌تنها در ایران بلکه در اقصی‌نقاط جهان جزو پرطرف‌دارترین کلاس‌های خودرویی است. در میان این خودروها، به لطف حضور پررنگ دو کمپانی متحد یعنی هیوندای و کیا، چند مدل کره‌ای خوب وجود دارد. ما در این راهنمای خرید خودرو سعی کردیم با نگاهی به بهترین شاسی‌ بلند‌های کره‌ای و مشخصات آن‌ها، فهرستی از آنها را برای شما فراهم کنیم تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.۵ مورد از بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای در ایران

۱ – کیا اسپورتیج

در بین شاسی‌بلندهای خارجی کشور، رقابت برای بهترین و محبوب‌ترین همواره بسیار نزدیک بوده است. خیلی از خریداران و فروشندگان، یک برند و یا یک مدل خاص ماشین را بهترین این کلاس می‌دانند؛ کیا اسپورتیج نیز همیشه یکی از موارد این بحث و نزاع بوده است. موضوعی که چندان بیراه هم نیست!

خوش‌فروش بودن این ماشین باکیفیت توانسته میزان بالایی از محبوبیت علاقه‌مندان و ماشین‌بازان را به خود جلب کند. فروش نسل دوم این مدل در دنیا موفقیت‌آمیز بود و با معرفی نسل سوم آن حدود ۱۰ سال قبل، پای این شاسی‌بلند زیبا به کشور باز شد. 

در ایران استقبال خوبی از اسپورتیج شد و به همین دلیل جزو بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای بازار ایران به شمار می‌رود. نسل چهارم این خودرو با طراحی و شکلی جدید و البته غافل‌گیرکننده در سال ۲۰۱۶ راه نسل قبل را ادامه داد. نسخه جدید اسپورتیج با شکلی خشن و باصلابت و بدنه‌ای پر از خطوط عمیق و شکسته در طراحی مواجه شد. در ابتدا خیلی‌ها جا خوردند، اما کم‌کم به این جدی‌بودن چهره ماشین عادت کردند.

نسخه‌ای که امروز در بین معاملات خودرویی صفر فعال است، نوع جی‌تی‌لاین اسپورتیج است که موتور نوع GDI با گنجایش ۲۴۰۰ سی‌سی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شیفت‌لاک دارد. کیفیت ساخت بالا به همراه امکانات رفاهی متنوع و سیستم کشش و پایداری به‌روز شده نسبت به قبل، از جمله پیشرفت‌های اسپورتیج در نسل چهارم است. این ماشین فقط به‌خاطر شتاب اولیه پایین و محدودیت دید سرنشینان و راننده نمره منفی می‌گیرد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، در دی ماه ۱۴۰۰ کیا اسپورتیج صفر را می‌توان با بودجه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان خریداری کرد.

خرید و فروش و قیمت کیا اسپورتیج

هیوندای توسان ix35 از بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای

۲ – هیوندای توسان ix35

محصول بعدی در فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای هیوندای توسان است که کیا این خودرو را با الهام از نام شهری در ایالت آریزونا آمریکا و به هدف بازار شاسی‌بلند همان کشور ساخت. توسان بر روی پلتفرم النترا ساخته شده است. این خودرو در ابتدا با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی عرضه می‌شد و در مواردی محدود هم به کشور ما هم آمد، اما بعد از یک فیس‌لیفت، نوع ۲۰۰۰ سی‌سی آن در اواخر سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی و به‌ویژه با همکاری گروه کرمان‌موتور به ایران وارد شد.

از آنجا که نفرات شخصی و ۲ گروه ایرانی واردات این خودرو را در بازه‌های مختلف انجام داده‌اند، هنگام خرید این محصول باید توجه داشت که چه آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی بر روی آن قرار دارد؛ چراکه برخی توسان‌ها در بازار به لو آپشن معروف شده‌ است و برخی تجهیزات را ندارند: مهم‌ترین‌ آنها ۳ سیستم راداری بلایند پوینت، جلوگیری از تصادف و رادار تعویض لاین است. 

دومین محصول از فهرست بهترین شاسی بلند کره‌ای ما بازار دست دوم خوبی در ایران دارد. هیوندای توسان ix35 از کیفیت ساخت مناسب و فضای کابین بزرگ و جاداری هم بهره می‌برد.

این خودرو با سوزاندن حدود ۸٫۳ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، جزو یکی از موارد خوب و کم‌مصرف این کلاس به حساب می‌آید.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، هیوندای توسان ix35 را می‌توان با هزینه‌ای در حدود  ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تهیه کرد.

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای توسان ix35

سانگ یانگ تیوولی از بهترین خودروهای شاسی‌ بلند کره‌ای

۳ – سانگ یانگ تیوولی

اگرچه که گروه کره‌ای سانگ‌یانگ اکنون ۲ مدل شاسی‌بلند دیگر به نام‌های رکستون G4 و نیو کوراندو پرمیوم هم در بازار ایران دارد و هر دو با قیمت‌های به ترتیب حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود، اما پرفروش‌ترین خودروی کراس‌اوور یا نیمه شاسی‌بلند این برند، تیوولی است.

این محصول که حدود ۴ سال پیش معرفی شد، با نام آرمور در کره و بعد هم در ایران معروف شد. اگرچه که منظور سانگ‌یانگ از مدل آرمور تنها اشاره به نسخه فول و کامل این ماشین بود و نسخه‌های اولیه وارداتی این کالا به داخل کشور همه در تیپ الیت و کم‌آپشن خانواده تیوولی هستند، اما به هر ترتیب نام آرمور روی آن نسخه‌های اول در ایران ماند.

 حدود ۲ سال بعد اما گروه ایرانی رامک‌خودرو تصمیم گرفت مونتاژ تیوولی را در کشور آغاز کند و این نقشه در سال ۱۳۹۹ به سرانجام رسید. تیوولی‌های مونتاژی در ۲ چهره و تیپ با نام فیس ۲۰۱۸ که شبیه به همان آرمور است و طرح جدیدتر با اسم سولار که به فیس۲۰۲۰ هم در بازار معروف شده ساخته می‌شود.

هر ۲ نوع خودروی مونتاژی ساختمان فنی و مکانیکی مشابه یعنی موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و گیربکس اتومات ۶ حالته با قابلیت شیفت‌لاک دارند؛ درحالی‌که تفاوت‌های آنها در چندین مورد رنگ و طراحی اجزا در کابین، کنسول و همچنین تنوع و تعدد برخی آپشن‌ها و امکانات رفاهی است.

سولار که تجهیزات بیشتری دارد و در فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای قرار دارد، با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان فروخته می‌شود و حدود ۱۲۰ میلیون از نوع فیس ۲۰۱۸ یا همان آرمور گرانتر است.

دیتاهای حاصل از آگهی‌های دیوار نشان می‌دهد که قیمت یک دستگاه سانگ یانگ تیوولی صفر در بازار کشور حدود ۱ میلیارد تومان تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است (بسته به نوع تیپ و سال ساخت). این خودرو به صورت مونتاژ نیز در بازار کشور حضور دارد.

آگهی‌های خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی

کیا سورنتو از بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای

۴ – کیا سورنتو

مورد بعدی در فهرست بهترین ماشین کره‌ای شاسی بلند در کشور به نام جذاب دیگری از کمپانی کیا موتورز می‌رسد. سورنتو در حال حاضر بزرگ‌ترین شاسی بلند فعال کیا در ایران است و این لقب را از مدل کیا موهاوی ناموفق به دلیل ادامه نیافتن وارداتش ربود. هنوز خیلی‌ها دقیقاً نمی‌دانند که سورنتو شبیه به هیوندای سانتافه است یا سانتافه شبیه به سورنتو؟ اما چیزی که برای همگان روشن بوده این است که هر دو ماشین به دلیل همکاری و پیوند نزدیک بین سازندگانشان بر روی یک پلتفرم مشابه ساخته شده‌اند. اما سورنتو برخلاف سانتافه ۳ ردیف صندلی دارد و با گنجایش ۷ نفره عرضه می‌شود.

با وجود حدود ۲ سال غیبت، سورنتو بعد از بازگشت دوباره در نسل سوم و با معرفی تیپ GT لاین به کشور، توانست دوباره مشتریان ازدست‌رفته خود را بازگرداند. این خودرو با ظرفیت اتاقک بزرگ‌تر و البته موتور GDI ۲۴۰۰ سی‌سی در کنار جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بازار رقبایش را به چالش می‌کشد. این خودرو با کیفیت ساخت خوب و امکاناتی به‌روزتر و بیشتر، بازار دست دوم خوبی هم دارد و در فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای قرار می‌گیرد.

از نکات منفی تیپ GT لاین می‌توان به شتاب اولیه پایین و کیفیت نه‌چندان درجه یک و ایدئال در هماهنگی بین گیربکس و موتور اشاره کرد.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه کیا سورنتو صفر در دی‌ماه ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو

هیوندای سانتافه از بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای

۵ – هیوندای سانتافه

نقش برادر دوقلو و رایوال سورنتو در بازار ایران را یک محصول از همان کشور کره جنوبی و ساخت یک کمپانی همکار یعنی هیوندای سانتافه بازی می‌کند. این خودرو هم مانند برادرش در فهرست بهترین ماشین کره‌ای شاسی بلند بازار ایران قرار می‌گیرد. هنوز هم چندین مورد نسل‌های قدیمی‌تر این شاسی‌بلند محبوب در بازار کارکرده‌ها وجود دارد، اما نسخه صفر و به‌روز این مدل در کشور ما نسل سوم و فیس‌لیفت آن است که حدود ۵ سال پیش به دنیا معرفی شد.

نسل جدید سانتافه فرق چندان بزرگ و مهیجی نسبت به نسل قبلی در طراحی ندارد. هیوندای به هدف نگه‌داشتن بازار خوب فروش نسل دوم آن، به‌طور محتاطانه پایه و اساس چهره این اتومبیل را در نسخه جدید حفظ کرد، اما شکل بدنه به خصوص در زاویه دید جلو در سپر و چراغ‌ها تغییر کرده است.

سانتافه جدید مدل ix45 مثل سورنتو با پیشرانه GDI هم عرضه شده است و دقیقاً موتوری با همان ۲۴۰۰ سی‌سی ظرفیت و یک گیربکس ۶ سرعته شیفت‌لاک دارد. تنها مزیت این خودرو نسبت به هموطنش این است که با دو دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی ساخته می‌شود و این نکته کیفیت رانندگی را بالاتر می‌برد. برای خرید این نسخه جدید سانتافه باید در حد بودجه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه کرد.

داده‌های دیوار نشان می‌دهد که یک دستگاه هیوندای سانتافه ix45 مدل ۲۰۱۸ صفر در بازار کشور حدود ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. گفتنی است که مدل ۲۰۱۷ سانتافه نیز به صورت صفر در بازار موجود است و حدود ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای سانتافه IX45

جمع‌بندی فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای در بازار ایران

هیچ شکی نیست که اگر بازار خودرو در کشور ما مشکلات و رنج‌های امروزی را نداشت و وضعیت این صنعت و تجارت برای ما نیز مثل سایر نقاط دنیا نرمال و طبیعی بود، امروز در فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند کره‌ای شاهد عناوین به‌مراتب جدیدتر و بهتر بودیم.

در حال حاضر متأسفانه تنوع محصولات و قدرت خرید در بازار به این شکلی که می‌شناسیم رقم خورده و محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در این حیطه اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال سعی کردیم با نگاهی بر ویژگی‌های برخی از این خودروهای کره‌ای، در انتخاب یک شاسی‌بلند بهتر به شما کمک کرده باشیم.

در هر صورت، امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از بهترین شاسی بلندهای کره‌ای بازار کشور در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ تجربه رانندگی با کدام یک از این خودروها را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.