فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱

بهترین بلندقامت‌های جاده!

0

آیا بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱ را می‌شناسید؟ خودروهای شاسی بلند سال‌هاست که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی جهان شده‌ است. همین موضوع باعث شده است که تمامی خودروسازان بزرگ دنیا در سبد محصولاتشان چند مدل از این کلاس خودرو داشته باشند.

همه‌ساله خودروسازان با تغییرات در طراحی و شرایط فنی خودروهای خود، تلاش می‌کنند تا توجه بازار رقابت را به سمت خودروی تولیدی خود جلب کنند. سایت‌های خودرویی و مجلات هم هر سال بهترین خودروها را در کلاس‌های مختلف معرفی می‌کنند. امسال هم بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱ معرفی شده‌اند.

در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین خودروهای شاسی‌بلند جهان در سال ۲۰۲۱ از نگاه مجلات معتبر خودرویی خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین خودروهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱

۱. جنسیس GV80 مدل ۲۰۲۱

طراحی ظاهری این خودرو با آنچه از محصولات جنسیس دیده‌ایم، تفاوت زیادی دارد. جلوپنجره شباهت زیادی به خودروهای بنتلی دارد. چراغ‌های اصلی جلو به‌صورت دو ردیف باریک طراحی شده است که ظاهری متفاوت به این خودرو داده است. خطوط برجسته روی بدنه ظاهر این خودرو را نرم و درعین‌حال قدرتمند نشان داده است. کابین لوکس این خودرو در عین سادگی، کاملاً متفاوت و خاص طراحی شده است.

خودرو مجهز به یک سیستم هوشمند است که با وجود یک حسگر، راننده می‌تواند با نوشتن روی آن، فرمان‌های مختلف را به این سیستم منتقل کند. فناوری‌های خاص این خودرو در حقیقت حیرت‌انگیز است. جنسیس GV80‌ دارای یک سیستم برای حذف صداهای مزاحم بیرونی دارد. در کنار این سیستم، تهویه این خودرو مجهز به سیستم کنترل کیفیت هوای آلوده است.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه توربوشارژ ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری است که ۳۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این پیشرانه شتاب ۶ ثانیه را برای این خودروی دو دیفرانسیل فراهم کرده است.

فهرست کاملی از انواع امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که به‌طبع از یک خودروی لوکس کمتر از این هم انتظار نمی‌رود.

قیمت این خودرو در بازارهای جهانی ۴۸ هزار و ۹۰۰ دلار است.

خرید و فروش و قیمت جنسیس سدان

معرفی بهترین خودروهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱

۲. کیا تلوراید مدل ۲۰۲۱

تلوراید، ستاره کمپانی کیا موتورز، شاسی‌بلند جذابی است که در سال ۲۰۲۰ توانست عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، تلوراید تقریباً تمام جوایز را در رقابت‌های مختلف این کلاس از آن خود کرد؛ خودرویی خاص و باکیفیت از کمپانی کره‌ای که اکنون در کنار بزرگان خودروسازی جهان یک نام سنگین و پرآوازه است و جزء بهترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۱ هم شده است.

کیا تلوراید یک طراحی ساده و درعین‌حال خاص دارد. خطوط روی بدنه، این خودرو را قدرتمند نشان داده است. طراحی چراغ‌های عقب و جلو با خطوط عمودی شخصیت خاصی به این خودرو داده‌ است. کابین لوکس این خودرو با طراحی خاص و کیفیتی مثال‌زدنی فضایی بسیار جادار را برای سرنشینان خودرو فراهم کرده است.

پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتر در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که ۲۹۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک این خودرو قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

فهرست امکانات و تجهیزات کیا تلوراید تقریباً هیچ کمبودی ندارد. انواع رادارها، سنسورها، سانروف، تنظیم برقی صندلی‌ها و هر آنچه که سرنشینان و راننده نیاز داشته باشند در این خودرو وجود دارد.

این خودرو با قیمت ۳۲ هزار و ۱۹۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه شده است.

خرید و فروش و قیمت انواع خودرو کیا

معرفی بهترین خودروهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱

۳. هیوندای پلیسید (Palisade) مدل ۲۰۲۱

این خودرو یکی از جدیدترین خودروهای برند هیوندای است که در فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱ جای گرفته است.

طراحی ظاهری خاص و منحصربه‌فرد پلیسید در نمای روبه‌رو، خودرویی قدرتمند و عضلانی را به نمایش گذاشته است. کابین این خودرو فضایی کاملاً مدرن و لوکس را در اختیار سرنشینان قرار داده است.

پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری با قدرت ۲۹۱ اسب بخار برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

امکاناتی که هیوندای برای این شاسی بلند خود در نظر گرفته است، فهرست کاملی را شامل می‌شود.

  • چرم ناپا روکش صندلی‌ها
  • مانیتور ۱۰ اینچی
  • نویگیشن؛
  • تنظیم برقی صندلی‌ها
  • کروز هوشمند و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر در این خودرو آن را جذاب و متفاوت نشان داده است.

قیمت این خودرو در بازارهای جهانی ۳۲ هزار و ۶۷۵ دلار است.

خرید و فروش و قیمت انواع هیوندای

معرفی بهترین خودروهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱

۴. لینکلن اوییتر هیبریدی (Aviator) مدل ۲۰۲۱

شاسی بلند لوکس لینکلن در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد و نگاه علاقه‌مندان به این خودروها و کارشناسان را به‌سمت خود کشید. طراحی ظاهری این خودرو شباهت زیادی به مدل قبلی دارد و به‌گفته طراحانش با نگاهی به تاریخ هوانوردی آمریکا این خودرو را طراحی کرده‌اند. لینکلن جزء بهترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

از نمای جانبی نوع خطوط استفاده‌شده روی بدنه، تداعی هواپیماهای جت را دارد. فرم طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره این خودرو ابهت و قدرت خاصی به آن داده است. برای این خودرو کابین لوکسی هم طراحی شده است. صندلی‌های این خودرو قابلیت تنظیم برقی در ۳۰ جهت را دارد؛ علاوه بر آن مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور نیز است.

اوییتور مجهز به پیشرانه‌ای ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر است که قدرت ۴۰۰ اسب بخار آن با کمک جعبه‌دنده‌ای ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. لینکلن مدل‌های چهارچرخ محرک این خودرو را نیز برای علاقمندان عرضه کرده است. پیشرانه‌ای هیبریدی هم در کنار پیشرانه بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت موتور را به ۴۵۰ اسب بخار خواهد رساند.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کاملی که این کمپانی برای این شاسی بلند خود در نظر گرفته،‌ مجموعه‌ای بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار داده است. لینکلن یک سیستم موبایلی هم به‌نام Lincoln Way طراحی کرده است که با کمک آن خودرو به گوشی همراه وصل می‌شود و دستورهایی مانند باز و بسته‌شدن درها، صندوق‌عقب و روشن‌شدن خودرو را می‌توان با آن منتقل کرد.

۵۱ هزار و ۱۰۰ دلار قیمت این خودرو در بازارهای جهانی است.

تویوتا هایلندر هیبریدی مدل ۲۰۲۱

۵. تویوتا هایلندر هیبریدی مدل ۲۰۲۱

در میان بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱ تویوتا هم یک نماینده بسیار موفق دارد. هایلندر، شاسی بلند جدید کمپانی تویوتا است که به‌عنوان خودرویی خاص به بازارهای جهانی عرضه شده است. این شاسی بلند ۷ نفره با ابعادی بسیار بزرگ طراحی شده است.

خطوط روی بدنه حجم بسیار خوبی به این خودرو داده است. نوع طراحی چراغ‌های اصلی خودرو، جلوپنجره و خطوط روی کاپوت و سپر نمای این خودرو را از روبه‌رو تهاجمی و خشن نشان می‌دهد.

کابین تویوتا هایلندر شاید با آنچه که از کابین خودروهای لوکسی مانند مرسدس بنز دیده‌ایم، فاصله زیادی دارد، اما نوع طراحی خاص آن جذابیت ویژه‌ای برای این خودرو به‌ وجود آورده است.

در کنار امکانات رفاهی استانداردی که برای خودروهای لوکس و خاص دنیا در نظر گرفته می‌شود و در این خودرو هم دیده می‌شود، تویوتا هایلندر بعضی از امکانات خاص را هم در خود دارد. شیشه‌های این خودرو سیستم آکوستیک دارد و مانع ورود هرگونه صدا به داخل کابین می‌شود.

صندلی‌های این خودرو علاوه بر مجهزبودن به تنظیم برقی، گرمکن، سردکن و ماساژور دارای سیستم تهویه شخصی هم است. سیستم کروز کنترل تطبیقی، دستیار تشخیص علائم جاده، دستیار فرمان فعال و هشدار خروج از مسیر هم برای کمک به راننده در نظر گرفته شده است.

تویوتا برای هایلندر پیشرانه‌ای ۴ سیلندر با حجم ۲٫۵ لیتر در نظر گرفته است که قدرتی برابر با ۲۴۴ اسب‌ بخار تولید می‌کند. این قدرت با یک گیربکس CVT به چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. در کنار این پیشرانه، موتوری الکتریکی هم قرار دارد که قدرت موتور را افزایش می‌دهد.

قیمت این خودرو ۳۴ هزار و ۸۱۰ دلار اعلام شده است.

آگهی‌های خرید و فروش انواع تویوتا

شورولت تاهو مدل ۲۰۲۱

۶. شورولت تاهو مدل ۲۰۲۱

یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۱ از این کمپانی آمریکایی است و شورولت تاهو نام دارد. این خودرو روی پلتفرم T1 جنرال موتورز ساخته شده است.

در طراحی ظاهری این خودرو بیش از هر چیز چراغ‌های باریک این خودرو و فرم طراحی چراغ‌های دی‌لایت آن در کنار جلوپنجره بزرگش به چشم می‌آید. کابین خودرو لوکس و جذاب طراحی شده است. شورولت تاهو ظرفیت ۷ نفر سرنشین و ابعادی بسیار بزرگ دارد.

شورولت تاهو با ۲ پیشرانه عرضه شده است. اولی پیشرانه ۸ سیلندر ۵٫۳ لیتری که قدرت ۳۳۵ اسب بخار تأمین می‌کند و دومی پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری با قدرت ۴۲۰ اسب بخار که هر دو مدل‌هایی قدرتمند است.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم شورولت تاهو تقریباً هیچ کمبودی ندارد.

شورولت را با قیمت ۴۹ هزار دلار به بازارهای آمریکا عرضه کرده است.

آگهی‌های خرید و فروش شورولت

جمع‌بندی بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱

قطعاً این روزها که بهترین خودروسازی‌های جهان با تمام قدرت در حال ارائه محصولی جدید و باکیفیت هستند تا بازار فروش این بلندقامتان را از آن خود کنند، بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۱ فهرست طولانی‌تری دارد و جای خیلی از آنها مانند دوج دورانگو، فوردبرونکو، رنج روور و … خالی‌ است.

گرچه سال‌هاست واردات این خودروهای بی‌نظیر ممنوع است و فقط از طریق تلویزیون و شبکه‌های مجازی می‌توان آنها را دید، اما ما سعی کردیم با ارائه عکس‌های دیدنی شما را بیشتر با این خودروها آشنا کنیم. به امید روزی که ما هم تجربه لذت‌بخش سواری این خودروها را آن هم در کشور خودمان داشته باشیم.

نظر شما در مورد این فهرست بهترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۱ چیست؟ جای کدام خودروها در این بین خالی است؟ خوش‌حال می‌شویم دانسته‌های خود را در قسمت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.