شاهین وارد بورس کالا می‌شود

0

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و نا به سامانی بازار خودروی ایران، دولت برای کنترل اوضاع طرح‌های زیادی از جمله محدودیت در فروش خودرو، قرعه‌کشی و سامانه‌ یکپارچه‌ فروش خودرو را مطرح کرد. عرضه‌ خودرو در بورس کالا نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های دولت برای کنترل بازار خودرو و خروج این کالا از دست دلالان بازار است.

عرضه خودرو در بورس کالا ایران به دلیل شفافیت بالای معاملات این بازار و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است. کسانی که در این بازار فعالیت می‌کنند و اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند، بیان کرده‌اند که خودروهایی که با تیراژ بالا وارد کشور می‌‌شوند و همچنین خودروهای تولید داخل، در بستر بورس کالای ایران، مورد معامله قرار می‌‌گیرند و افراد می‌توانند آنها را به راحتی معامله کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد عرضه‌ محصولات این خودروساز در بورس کالا اعلام کرد: اولین عرضه خودرو شاهین از طریق بورس کالا، ظرف دو هفته آینده انجام خواهد شد.

محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: اقدامات اولیه برای عرضه خودرو شاهین در بورس که یک محصول پر تیراژ گروه خودروسازی سایپا است، انجام گرفته. این اقدامات از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و اوایل امسال موفق به پذیرش نهایی آن برای عرضه در بورس کالا شدیم.

وی با تاکید بر این که مراحل قانونی عرضه خودرو شاهین در بورس کالا انجام شده و این محصول آماده عرضه است، تصریح کرد:

در مرحله اول و ظرف دو هفته آینده نسبت به عرضه ۵۰۰ دستگاه خودرو شاهین در بورس کالا اقدام خواهیم کرد.

تیموری همچنین از برنامه‌ریزی‌های گروه خودروسازی سایپا برای عرضه خودرو کوییک در بورس کالا و در آینده نزدیک خبر داد.

***

جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

***

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.