واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در نیمه دوم ۱۴۰۱

0

سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران ‌خودرو به ترتیب ۱۷ و ۵.۷ درصد است. مهدی مساحی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: واگذاری سهام گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

چندی پیش موضوع واگذاری سهام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از سوی وزیر صمت مطرح شد و اندکی پس از آن رئیس سازمان خصوصی‌سازی سه شرط را برای تحقق این موضوع ضروری دانست.

این سازمان آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانک‌ها، اختصاص سهام درونی خودروسازها به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت‌ها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی ایران خودرو و سایپا برای عرضه را، سه شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد.

 کار ارزش‌ گذاری سهام ایران خودرو و سایپا زمان ‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد. بحث اهلیت سهامداران، در نظر داشتن قوانین ضد انحصار، رفع تعارض منافع، در کنار برنامه تعهدات متقابل بین خریدار و دولت و غیره، در وزارت صمت در حال نهایی شدن است.

مبنای ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا، قیمت تابلو به همراه اضافه ارزش بلوکی است که با توجه به نقدشوندگی این سهم‌ها، قیمت نهایی بسیار بیشتر از قیمت روی تابلو خواهد بود.

***

 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

***

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.