نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

زمان پادشاهی خودروهای برقی فرا رسیده است

0

پاندمی کرونا سبب شد بسیاری از خودورسازان ضرر کنند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. بااین‌حال رفته‌رفته آنها توانستند دوباره به همان روال سابق برگردند و خودروهایی را برای سال‌ آتی طراحی کنند؛ خودروهایی که احتمالاً در بازارهای جهانی خوب فروخته می‌شود و سود خوبی هم در پی دارد. با هم نگاهی بیندازیم به برخی مدل‌ها که رسانه‌های معتبر آنها را معرفی کرده‌اند:

مینی‌بوس جدید کمپانی فولکس واگن

نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

کمپانی فولکس واگن با مدل جدیدی از یک مینی‌بوس‌ که این‌بار تمام‌برقی طراحی شده و سال آینده روانه بازار می‌شود، اعلام حضور کرده است. این مینی‌بوس دو مدل دارد: باری و مسافربری. خریداران می‌توانند چند نوع باتری را سفارش بدهند: از ۴۸ کیلووات تا ۱۱۱ کیلووات. قیمت این ماشین هم هنوز مشخص نشده است.

هامر EV

نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

فولکس واگن تنها کمپانی مطرحی نیست که محصول جدیدی را رونمایی می‌کند. هامر هم با یک مدل تمام برقی علاقه‌مندانش را غافلگیر می‌کند.: هامر EV. نکته جالب این‌ است که موتور این مدل ۱۰۰۰ اسب‌ بخار قدرت دارد و صفر تا صدش ۳ ثانیه است! از نظر قدرت موتور چیزی شبیه بوگاتی است و این ویژگی خیلی جذابی است. باتری EV با یک بار شارژ، تا ۵۶۰ کیلومتر دیگر نیازی به شارژ مجدد ندارد. احتمالاً قیمت این هامر منحصربه‌فرد بیش از ۱۱۲ هزار دلار است.

مرسدس EQB

نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

بنز هم از این رقابت جذاب غافل نشده و مرسدس EQB را برای فروش در سال آتی رونمایی کرده است. این مدل با دو موتور طراحی شده است: یکی ۲۲۵ اسب‌ بخار قدرت دارد (EQB 300) و دیگری ۲۸۸ اسب‌ بخار (EQB350). البته قیمت این خودرو بیش از ۶۰ هزار یورو است و ابتدا در آمریکا و آلمان فروخته می‌شود.

محصول جدید سه چرخ کمپانی سولو

نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

یکی از شگفتی‌های سال آینده بدون شک کمپانی سولو است. این کمپانی که ماشین‌های برقی می‌سازد، یک محصول جدید سه چرخ را صرفاً برای تردد در شهر راهی بازار می‌کند. باتری لیتیومی آن با هر بار شارژ برای تردد در مسافتی ۱۶۰ کیلومتری طراحی شده است و یک صندلی هم بیشتر ندارد. البته جای چندانی هم برای بار و بندیل ندارد و کلاً ماشینی یک‌نفره است.

بی‌ام‌و i4

نگاهی به محصولات سال آینده خودروسازان جهان

رقیب همیشگی بنز که این بار با یک خودرو تمام‌برقی وارد صحنه رقابت شده است: بی‌ام‌و i4. موتور این ماشین ۵۳۶ اسب‌ بخار قدرت دارد و باتری‌اش با یک‌ بار شارژ مسافتی حدود ۴۸۲ کیلومتر را طی می‌کند. باتری این مدل، ۸۴ کیلوواتی و حداکثر سرعتش هم ۱۹۰ کیلومتر است.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.