خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ گران می‌شود

0

به گفته رئیس شورای رقابت، قطعاً در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، قیمت خودروهای داخلی تولیدشده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، در رابطه با قیمت خودرو گفت: «در قیمت‌گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می‌دهیم. اکنون برای تصمیم‌گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت، بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.»

در حال حاضر خودروسازان خصوصی هستند؛ یعنی دولت کمتر از ۲۰ درصد در این صنعت سهم دارد. بنابراین می‌توان گفت ازنظر قانونی خودروسازان، دولتی نیستند و خصوصی هستند.

رضا شیوا در ادامه اضافه کرد: «قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت. این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال ۹۹ که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم، بلکه حدود ۱۴ درصد تورم داشتیم؛ اما به‌دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش ۳۰ درصدی داشتیم، تورم ۱۴ درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.»

بیشتر بخوانید: رکود سنگین در بازار خودرو + قیمت روز خودروهای داخلی

قیمت خودرو با شروع سال جدید تاکنون روند نزولی دارد و این کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه‌دار خواهد بود. در هفته‌های آینده این کاهش ها بیشتر خواهد شد. این مقام مسئول تشریح کرد: «با کاهش قیمت‌ها، خریدار در بازار رؤیت خواهد شد؛ اما فروشنده ها کم هستند و افراد به‌دلیل اینکه خودرو را با قیمت بیشتر خریده‌اند، از فروش آن خودداری می‌کنند تا شاید به قیمت بیشتر برسد.»

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.